Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 26.12.2011 13:02 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Varaajakuulan vaihto ja siinä ilmennyt "ruostevesi" No nyt oli aikaa tarkistaa lhm säiliö ja siinä oleva neste on ruosteen väristä, taitaa olla edellinen omistaja vaihtanut synteettiseen, tai onko se puhdistusaineen jättämää?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 26.12.2011 17:16 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Noniin siivottu, mikä sotku, säiliö ja filteripinnat täynnä liejumaista pintaa, aivan ruskeaa, ei tepsinyt edes moottorinpesuaine, no uudet on nyt sisällä, pitää seurata tilannetta ja vaihtaa, viikon parin päästä, ohjaustehostin parani huomattavasti! Olikohan alkuperäiset öljyt? meneekö ruskeaksi? 160tkm.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 00:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Jostain on lörähtänyt vettä systeemiin, ei tuolla ole mitään tekemistä LDS:n kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tai veden lörähdyksen sijasta tosiaan alkuperäiset litkut. Ei kai sekään mahdotonta ole? Tummaksihan nuo yleensä vanhemmiten menevät, mutta jos yli kymmenen vuotta on samat litkut, niin voi sieltä löytyä ihan mitä vaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 01:59 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Kyllä minäkin vettä veikkaan, se rähmä oli kuin vanhaa kaakaota, harmittaa vaan kun auton mukana tuli kaikki kuitit jokaisesta huollosta ja korjauksesta, niin en tullut vilkaiseeksi siihen säiliöön! Höh, huolimattomuutta :cry: on kai mahollista että olis koneen pesyt korkeapaineella ja töhöttänyt juuri siihen säiliön päälle, niin siitä tiivisteen välistä kyllä vesi lentää sisään.Mutta nyt ainakin toimii, pysyy ylhäällä ainakin 3 päivää!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 02:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
catmatti kirjoitti:
Mutta nyt ainakin toimii, pysyy ylhäällä ainakin 3 päivää!
Kuinkas jumissa kynkänlaakerit ovat? :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 07:44 

Viestit: 217
Oletan että kyseessä on C5, vaikka sitä ei mainittu? Eikös C5:n hydrauliikka pitänyt olla huoltovapaa ja se selittäisi töhkän? :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi
ViestiLähetetty: 27.12.2011 19:57 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Ei kynkhän laakereissa mithään vikhaa ole :lol:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi
ViestiLähetetty: 27.12.2011 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
catmatti kirjoitti:
Ei kynkhän laakereissa mithään vikhaa ole :lol:
Rasvaa on siis lisäilty niihin lähivuosina? Hyvä juttu.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 27.12.2011 21:53 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
C5 pysyy kyllä, kunnossa ollessaan, ylhäällä vaikka viikon. Itsellä kerkes sen verran vajuta, että just ja just huomas auton nousun ovea aukastessa viikon seisonnan jälkeen.

Kun takajousisylinteri vuosi niin perse istu maahan tunnissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 28.12.2011 01:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
maddis kirjoitti:
C5 pysyy kyllä
No tämä kyseessä oleva kulkine tuskin on C5, kun mainitaan LHM-säiliö olevan. Veikkaisin tässä puhuttavan Xantiasta. Ja jos on vajoamisenestollinen Xantia, niin sen yhteydessä tuskin tarvitsee vajoamisesta mitään puhua, kun ei se vajoa. Vajoamisenestoton taitaa vajota aika lailla samaan tapaan kuin beksikin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 28.12.2011 02:55 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
TCT-97 Break, ei niihin laakereihin rasvaa voi lisätä ;)



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 28.12.2011 08:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
catmatti kirjoitti:
TCT-97 Break, ei niihin laakereihin rasvaa voi lisätä ;)
Kyllä voi. Noin vuosi sitten lisäsin oman breakkini kynkänlaakereihin. Ja unohdetaan ne vajoamisesta puhumiset sitten, kun on '97. Eihän se vajoa mihinkään, vaikka antaisit sen olla viikon parkissa...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 28.12.2011 20:26 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
laakeri kirjoitti:
maddis kirjoitti:
C5 pysyy kyllä
No tämä kyseessä oleva kulkine tuskin on C5, kun mainitaan LHM-säiliö olevan. Veikkaisin tässä puhuttavan Xantiasta. Ja jos on vajoamisenestollinen Xantia, niin sen yhteydessä tuskin tarvitsee vajoamisesta mitään puhua, kun ei se vajoa. Vajoamisenestoton taitaa vajota aika lailla samaan tapaan kuin beksikin.

Sitä ei mainittu ja tuolla jo aiemmin oletettiin kulkinetta C5:ksi ja puhutaan LDS:stä. Noh, sehän on perus patonkia, että ei voi kertoa mistä kulkineesta on kyse.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 29.12.2011 00:06 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Tyhmästi tehty jättää pois, mikä malli on kysymyksessä, mutta sitä joskus hermostuu kun löytää ikävän yllätyksen ja pitää vissiin itestään selvänä, että kaikki muutkin tietävät mistä vehkeestä on kysymys, pitää koettaa seuraavalla kerralla muistaa, eikä siihen varmasti kauan mene, sitikasta ei yllätykset lopu ja siksi en siitä luovu 8-)



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 29.12.2011 00:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vettä hydesysteemiin on helppo järjestää ja siihen on varmuudella kolme tapaa:

1. Viedään kerran vuorokaudessa auto talvella lämpimään talliin
2. Pidetään monta viikkoa talvella hydeliemipurkkia takapaksissa
3. Pesetetään moottoritila hölmöllä painepesurin käyttäjällä

Kohtiin 1 ja 2 varmaan turha kommentoida. Delta T hoitaa vettä sinne purkin sisään. Ja kohtaa 3 tuskin tarvii selittää. Hydetankkihan hengittää ulkoilmaan.
Itse lisäsin hydelientä takaluukussa olleesta purkista muutama vuosi sitten ja hämmennys oli valtava, delta T oli järkännyt purkkiin vettä, paljon. Kumma juttu, miten ihmeessä vettä menee purkkiin joka on kiinni, suljettu yms yms ;)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 29.12.2011 01:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Cikatti kirjoitti:
..Delta T .... delta T oli järkännyt purkkiin vettä, paljon.

Delta-auton salajuoni jotta ostettais jotkut kiat!??! :lol:



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 29.12.2011 01:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Huomasin tässä taas että Patonki toimii vastaustilanteessa erittäin huonosti. Hyi ja jopa v***u mitä pa**aa...
Eli vastaan ilman loggausta ja ohjaus kusee.
Admin onneksi nukkuu ja imee peukkua.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 29.12.2011 08:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
"Varaajakuulan vaihto" sekä säiliön ja suodattimien pesu paljastaa, että kyse tuskin oli C5:stä, vaan jostain LHM-vehkeestä. ;) Ihan vain sivukommenttina.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 30.12.2011 02:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Pahoittelut kryptisyydestäni ja hirveän rumasta kielenkäytöstä. Delta T on siis tämä kotimaan sää eli valtavat lämpötilan vaihtelut.

Itse kaadoin kerran CX:n säiliöön purkista LHM:ää... huomasin kaataesani että ensimmäinen luraus oli silkkaa vettä :shock: ...LHM purkki oli ollut vaihtelevissa lämpötiloissa takaloosterissa monta kuukautta ja kas, ihan suljettuun purkkiin oli kulkeutunut vettä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 14.01.2012 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Cikatti kirjoitti:
Pahoittelut kryptisyydestäni ja hirveän rumasta kielenkäytöstä. Delta T on siis tämä kotimaan sää eli valtavat lämpötilan vaihtelut.

Itse kaadoin kerran CX:n säiliöön purkista LHM:ää... huomasin kaataesani että ensimmäinen luraus oli silkkaa vettä :shock: ...LHM purkki oli ollut vaihtelevissa lämpötiloissa takaloosterissa monta kuukautta ja kas, ihan suljettuun purkkiin oli kulkeutunut vettä.


Jos purkki on ollut SULJETTU, niin sinne ei voi tulla (paljoa) vettä.Vesi ei synny lämpötilaeroista. Piste.

Jos sen sijaan tarkoitat säiliöön ilmasta kondensoituvaa vettä, niin sitä voi kyllä kyllä ilmetä, mutta todennäköisesti niin vähän, ettei sitä juuri silmällä havaitse. Tässä vähän teoreettista tietoa: +20 C lämpötilassa ilman suhteellisen kosteuden ollessa 100%, ilman vesipitoisuus on 15g/ilmakilo = 0,018g/ilmalitra.(Lähde: Mollier-diagrammi). Jos litran purkissa on vain tippa LHM:ää, ja loppu on ilmaa maksimikosteudella, niin litran purkissa on siis ilman mukana tullutta vettä 0,018g. Pystytkö havaitsemaan tuon kokoisen tipan? Jos kyseessä on uusi, tehtaalla täytetty LHM purkki, niin minimaalisessa ilmatilassa on ollut vettä n. 0,0003g, vaikka se olisi takapaksissa 20 v.

LHM öljysäiliö kyllä "hengittää" ulkoilmaan. Mutta jos se aiheuttaisi ongelman, niin silloinhan sama ongelma olisi jokaisessa talvella käytettävässä Sitikassa.

Vielä. Onko LHM vettä painavampaa? Käsittääkseni ei ole. Jos joku tietää paremmin, niin kertokaa. Kyllä purkkia saa aika taitavasti ravistaa, jos haluaa kaataa ENSIMMÄISEKSI veden ulos öljyn alta, ja lopuksi kevyempää öljyä pinnalta. Voisiko kyseessä olla esim. hämärässä sattunut havaintovirhe?

Mutta eiväthän teoria ja käytäntö aina kohtaa toisiaan. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 15.01.2012 02:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
XM-Hannu kirjoitti:
Jos purkki on ollut SULJETTU, niin sinne ei voi tulla (paljoa) vettä.
Ja uusi purkki on melkoisen tiiviskin. Olikos Yaccoissa se metallisinettikin päällä? Joko Yaccon tai Totalin purkista muistelisin niitä repineeni pois päältä, mutta nyt en uskalla sanoa, kumman ja oliko varmasti juuri LHM-törpäköt. Molemmilta valmistajilta kun on tullut käytettyä muitakin litkuja (täytyy vaihtaa muuten Yaccot Totalien tilalle laatikkoon, että toimii paremmin...).
XM-Hannu kirjoitti:
Onko LHM vettä painavampaa? Käsittääkseni ei ole.
Juuri näin. Käyttöturvallisuustiedote (Yacco) sanoo:
Lainaa:
- Masse volumique : env. 838.0 kg/m3 à 15°C.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostevesi=LDS
ViestiLähetetty: 15.01.2012 14:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Cikatti kirjoitti:
Itse kaadoin kerran CX:n säiliöön purkista LHM:ää... huomasin kaataesani että ensimmäinen luraus oli silkkaa vettä

Vajaan purkin sisäpintaan tiivistynyttä vettä joka kallistaessa lähti liikkeelle. Kyllä sitä väkisin tiivistyy säiliönkin seinämille vapaasti huohottavaan LHM-säiliöön. LDS-säiliö (samoin kuin useimpien työkoneiden hydr.öljysäiliöt) on paineistettu mm jottei sinne vettä tulisi.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: