On prikat tallella. Säilöin ne tarkasti, että menevät jopa omille puolilleen ja puhdistin vielä apurungonkin möhnästä, ettei jää mitään ylimääräistä väliin. Olikin muuten tatinaa. Ajattelin samalla vähän puhdistella paikkoja, sillai vähän liuotinta ja kevyttä pesua tyyliin. Taltan kanssa sitten vuolin sentin paksuisia siivuja apurungosta, että sain ohjaustehostimen putken vaihdettua.

Pähkäilin myös pitkään vanhan ohjausventtiilin jättämistä, se kun ei vuoda. Tämä vaihto-osa näyttää hieman vuotavan ainakin ulospäin, joten vaihtohommia lienee edessä. Hammastanko muuten tulee pois ja menee takaisin ilman apurunkoon koskemista, kun ottaa rättinivelen ja ohjausventtiilin + sylinterin irti. Takaisinlaitossa suojasin ohjausventtiilin reiän teipillä.
Vertailuissa näytti, että kaikki osat olisivat olleet silmämääräisesti samanmittaisia. Ainakin se uusi ulompi nivel. Toiselle puolelle menikin vanha. Kierroslasku tietysti menee mönkään jos sisänivelten kierteiden määrä on erilainen. Ainakin valmistaja on eri, kerta vanhoissa oli mutterin tapainen, uudessa oli kaksitahoinen ja vaihtohammastangon nivelestä en löytänyt minkäänlaista kiertoon tarkoitettua osiota. Croisettehan osaa sanoa kuka Tampereella osaisi halvalla säätää kulmat kohdalleen.