|
Kirjoittaja |
Viesti |
Die Farer
|
Viestin otsikko: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 31.01.2012 23:53 |
Viestit: 6
|
Näyttäisi vähän että mamman C5 kone ei enää ota lämpöä töpselistä.
Konttailin konehuoneessa sen verran, että totesin kaapelin häipyvän jonnekin koneen ja rintapellin väliin v-laatikon ja koneen välimaastossa, en kuitenkaan vienyt konetta montulle nähdäkseni pääseekö tuohon jotenkin alakautta käsiksi.
Onko joku foorumilainen kokeillut moista hommaa itse?
Mielelläni otan myös vinkkejä puljuista jotka tekee lohkiksen asennuksen kiinteällä hinnalla.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 01:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Eikö lämppärivalmistajan sivuilta löydy tuon mallin asennusohjetta? Joku eksoottinen merkki kyseessä?  Esim. Defan lämppärihän näkyy asennusohjeen mukaan olevan lohkoa vasten moottorin alatuen vasemmalla puolella.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 11:58 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Kannattas käydä lämppärin johtojen liitimet läpi,onko yleensä kiinni..
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 18:31 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin? Eli olisko se siihen puskurin pistokkeeseen tuleva johto irronnut siellä puskurin sisällä? Tämän epäilen itselläni tapahtuneen, kun ei enää lämmitä sen jälkeen kun "joku" unohti irroittaa virtajohdon pistokkeesta ja lähti peruuttamaan.... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 19:22 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Kami kirjoitti: Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin? Eli olisko se siihen puskurin pistokkeeseen tuleva johto irronnut siellä puskurin sisällä? Tämän epäilen itselläni tapahtuneen, kun ei enää lämmitä sen jälkeen kun "joku" unohti irroittaa virtajohdon pistokkeesta ja lähti peruuttamaan....  Kyllä se pistoke ja johto on alkujaan samaa puuta,peruutus irroituksen jälkee voi olla toisin... 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 19:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kami kirjoitti: Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin? Ainakin miulla olleissa Defoissa ja Calixeissa pistoke on ollut kiinteästi johdossa kiinni.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 20:38 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Kami kirjoitti: Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin? Ainakin miulla olleissa Defoissa ja Calixeissa pistoke on ollut kiinteästi johdossa kiinni. No niinhän minä sanoin.. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 01.02.2012 21:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 61 kirjoitti: No niinhän minä sanoin..  Joku bitti kävi kai Hämeessä kääntymässä, kun niin hitaaksi muuttui, ettei siun toteamusta nähnyt täällä vielä siinä vaiheessa, kun omani kirjoitin. Hittoako ne sieltä lännestä koukkaavat 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 02.02.2012 10:58 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 61 kirjoitti: No niinhän minä sanoin..  Joku bitti kävi kai Hämeessä kääntymässä, kun niin hitaaksi muuttui, ettei siun toteamusta nähnyt täällä vielä siinä vaiheessa, kun omani kirjoitin. Hittoako ne sieltä lännestä koukkaavat  Savosta tulevat viestit kiertää tullin kautta... 
|
|
|
|
 |
Die Farer
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 03.02.2012 02:09 |
Viestit: 6
|
Noniin turhaan taisin hätäillä, syylliseksi osoittautui vika Defa-jatkoliitin ennnen lohkista, jonka korjaamo oli ilmeisesti kytkenyt huolimattomasti laittaessaan vaihdelaatikon takaisin. [liitin oli taas tietysti citikkamaisen inhottavasti vaihdelaatikon ja rintapellin välissä. Itse lohkarin sijainti jäi kyllä vielä arvoitukseksi, pitää varmaan joskus käydä montulla...]
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 03.02.2012 11:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Die Farer kirjoitti: Itse lohkarin sijainti jäi kyllä vielä arvoitukseksi, pitää varmaan joskus käydä montulla... Hä? Eikö se ole siinä, mihin Defan ohje neuvoo kuvan kera sen laittamaan? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 04.02.2012 10:13 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Siellähän se on, moottorin takapuolella, öljypohjan kyljessä kiinni. Tai ainakin luulisin sen olevan. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto Lähetetty: 04.02.2012 11:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: Siellähän se on, moottorin takapuolella, öljypohjan kyljessä kiinni. Tai ainakin luulisin sen olevan.  Joo tosiaan, sanoin vahingossa aikaisemmin että lohkoa vasten, mutta öljypohjaa toki.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|