Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 31.01.2012 23:53 

Viestit: 6
Näyttäisi vähän että mamman C5 kone ei enää ota lämpöä töpselistä.

Konttailin konehuoneessa sen verran, että totesin kaapelin häipyvän jonnekin koneen ja rintapellin väliin v-laatikon ja koneen välimaastossa, en kuitenkaan vienyt konetta montulle nähdäkseni pääseekö tuohon jotenkin alakautta käsiksi.

Onko joku foorumilainen kokeillut moista hommaa itse?

Mielelläni otan myös vinkkejä puljuista jotka tekee lohkiksen asennuksen kiinteällä hinnalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 01:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Eikö lämppärivalmistajan sivuilta löydy tuon mallin asennusohjetta? Joku eksoottinen merkki kyseessä? :shock:

Esim. Defan lämppärihän näkyy asennusohjeen mukaan olevan lohkoa vasten moottorin alatuen vasemmalla puolella.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 11:58 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kannattas käydä lämppärin johtojen liitimet läpi,onko yleensä kiinni..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 18:31 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin?
Eli olisko se siihen puskurin pistokkeeseen tuleva johto irronnut siellä puskurin sisällä?
Tämän epäilen itselläni tapahtuneen, kun ei enää lämmitä sen jälkeen kun "joku" unohti irroittaa virtajohdon pistokkeesta ja lähti peruuttamaan.... :-o



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 19:22 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kami kirjoitti:
Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin?
Eli olisko se siihen puskurin pistokkeeseen tuleva johto irronnut siellä puskurin sisällä?
Tämän epäilen itselläni tapahtuneen, kun ei enää lämmitä sen jälkeen kun "joku" unohti irroittaa virtajohdon pistokkeesta ja lähti peruuttamaan.... :-o

Kyllä se pistoke ja johto on alkujaan samaa puuta,peruutus irroituksen jälkee voi olla toisin... ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 19:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin?
Ainakin miulla olleissa Defoissa ja Calixeissa pistoke on ollut kiinteästi johdossa kiinni.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 20:38 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
laakeri kirjoitti:
Kami kirjoitti:
Jos/kun se pistoke tulee etupuskurin muovin läpi, niin eikös se pistoke ole erilinen, siihen puskuriin kiinnitetty osa ja siitä lähtee virtajohto, mikä sitten johtaa konehuoneen haarakappaleeseen tai suoraan lohkossa olevaan lämppäriin?
Ainakin miulla olleissa Defoissa ja Calixeissa pistoke on ollut kiinteästi johdossa kiinni.

No niinhän minä sanoin.. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2012 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa 61 kirjoitti:
No niinhän minä sanoin.. :o
Joku bitti kävi kai Hämeessä kääntymässä, kun niin hitaaksi muuttui, ettei siun toteamusta nähnyt täällä vielä siinä vaiheessa, kun omani kirjoitin. Hittoako ne sieltä lännestä koukkaavat :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 02.02.2012 10:58 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
laakeri kirjoitti:
Tapsa 61 kirjoitti:
No niinhän minä sanoin.. :o
Joku bitti kävi kai Hämeessä kääntymässä, kun niin hitaaksi muuttui, ettei siun toteamusta nähnyt täällä vielä siinä vaiheessa, kun omani kirjoitin. Hittoako ne sieltä lännestä koukkaavat :roll:

Savosta tulevat viestit kiertää tullin kautta... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 03.02.2012 02:09 

Viestit: 6
Noniin turhaan taisin hätäillä, syylliseksi osoittautui vika Defa-jatkoliitin ennnen lohkista, jonka korjaamo oli ilmeisesti kytkenyt huolimattomasti laittaessaan vaihdelaatikon takaisin. :evil:

[liitin oli taas tietysti citikkamaisen inhottavasti vaihdelaatikon ja rintapellin välissä. Itse lohkarin sijainti jäi kyllä vielä arvoitukseksi, pitää varmaan joskus käydä montulla...]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 03.02.2012 11:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Die Farer kirjoitti:
Itse lohkarin sijainti jäi kyllä vielä arvoitukseksi, pitää varmaan joskus käydä montulla...
Hä? Eikö se ole siinä, mihin Defan ohje neuvoo kuvan kera sen laittamaan? :o



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2012 10:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Siellähän se on, moottorin takapuolella, öljypohjan kyljessä kiinni. Tai ainakin luulisin sen olevan. :D



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Be Aut ja lohkiksen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2012 11:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tulsku kirjoitti:
Siellähän se on, moottorin takapuolella, öljypohjan kyljessä kiinni. Tai ainakin luulisin sen olevan. :D
Joo tosiaan, sanoin vahingossa aikaisemmin että lohkoa vasten, mutta öljypohjaa toki.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: