Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -96 16 v 2 l
ViestiLähetetty: 20.02.2012 21:46 

Viestit: 55
Voisiko joku auttaa miten saadaan jakopään ajoitus oikein kun hihna on mennyt poikki ja nyt kootessa
huomasin että hihna pyörän vulkanointi on luultavasti pettänyt kun reikä on kohdallaan lokissa olevaan loveen
niin mäntä 1 pytyssä melkein alhaalla.Kampiakselin hammaspyörässä on kyllä merkki mutta mihin sitä vertaa kun
ei näytä mitään järkevää kohtaa lohkosta löytyvän.
Olisiko kenelläkään vaikka kuva tietoa asiasta???
Tai sitten vaan on ostetava uusi pyörä josta pyytävät n.170 ekua


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -96 16 v 2 l
ViestiLähetetty: 21.02.2012 09:45 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Osta uusi siiva, yksiselitteisesti, alkuperäinen. Tuo vanha alkaisi kohta kolista, ravistaa remmiä ja kiristintä, muitakin trissoja, sekä alkaa pitää meteliä ja myös rikkoa uuden j-hihnan. Muistaakseni kampiakselin asento; akselin kiilan pitäisi olla ö-pohjan sauman suuntaisesti. Siivassa kiila ja kohdistusreikä alle 90astetta, reikä edellä. Sen näkee sitten uudesta siivasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -96 16 v 2 l
ViestiLähetetty: 21.02.2012 17:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei siellä lohkossa ookkaan mitään vastamerkkiä. mutta jos rattaan merkki näyttää oikealle 10mm pultin kannan suuntaan , niin on oikein. konehan on kallellaan taaksepäin joten rattaan merkin pitäisi olla koneen suuntaisesti ( kuten tuolla sanotaankin ) ja noudattaa samaa linjaa öljypohjan kanssa. eti kuitenkin startin alta seommosta 6-7mm tapille sopivaa seikää. semmosen kun löydät niin tappi sinne työntäen kunnes loksahtaa johonkin koloon. sillon on temppurauta oikeessa asennossa ja voit vertailla nokka-akseleitten reikiä kanteen. siitä vaan kohdistelemaan. sen siiväpyörän reiän tarkotus on vain suuntaa antava ja lähinnä pitää ratasta paikallaan kun pulttikoneella ammutaan se keskipultti auki. en oo paljoo välittäny muuten siitä reiästä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -96 16 v 2 l
ViestiLähetetty: 21.02.2012 17:34 

Viestit: 55
Kiitos tiedoista eiköhän näillä eväillä saada ajoitus kohdalleen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -96 16 v 2 l
ViestiLähetetty: 21.02.2012 22:45 

Viestit: 65
No lohkossa on startti-moottorin takana reikä ja vauhtipyörässä myös,, ne kun sovitat kohdalleen lukitus tapilla on 1syl/mäntä oikeassa ajoitus kohdassa nokka-akselin hihna-pyörässä ja kannessa olevan lukitus reijän kanssa mihin myös asennat lukitus tapit ja nämä kun on kohdallaan päästät 6mm lukitus/säätö ruuvit löysälle nokka-akselin hihnapyörissä jolloin saat uuden hihnan hammasjaon sopimaan oikean ajoituksen kanssa kun hihna on kiristetty paikoilleen ,,MUISTAT LUKITA nuo 6mm lukitus ruuvit kunnolla kiinni.....luonnollisesti tuossa yhteydessä vaihdetaan myös vesipumppu ja kiristin rullat.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: