Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 16:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantia 1.8 16v ja -00. Ajettu vasta 117tkm. Vaihdoin juuri öljyt ja kummastelin jotain metallihitusia, ikäänkuin pientä kimallusta vanhan öljyn seassa. Nyt uudessakin öljyssä näkyy olevan pientä teräslastua. Tikusta kun vetäisee valkealle paperille muutaman kerran, hituset näkyvät selvästi. Ovat suurimmillaan millin pituisia ohuita, käyriä lastuja. Voisiko nokka- akseleissa olla jotain häikkää. Öljy on myös tummunut poikkeuksellisesti. Nämä vain vajaan 200 km:n matkalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 16:45 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Jos ei kuulu,maistu, haista sivumakuja eikä naapuri valita ,ei kun menoksi :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 16:48 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
No,niin,mietippäs miten se öljy kiertää,eikös ne yläpään p--kat pitäs jäädä suodattimeen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 16:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:o noh noh tapsa. kyllä ne paskat tipahtaa sille pohjalle. sieltä sitten pumppu imeskelee seoksia ja painaa ne ENSIN putsarin läpi . ( siis PUTSARIN eikä minkään tehon tai m-viltterin ) sitten soppa jakaantuu temppuraudalle ja mitä nyt yli jää niin korkeammallekkin. toivottavasti :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 17:02 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Tunnusta olin väärässä tarkistin asian :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 17:44 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Olisiko syytä tarkistaa ensin yläkerta. Mitä nyt saisi ensimmäiseksi näkyviin, nokka- akselin. Mistä muusta voisi teräshitusia ilmaantua. Jos sitten itse ö-pumpusta. Katson voivani huolestua, koska ilmiö ei taida olla ihan normaaliin päiväjärjestykseen kuuluvaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 17:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:shock: nokka-akseli. ja paininkupit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 18:54 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jos ja kun olisi nuo venttikoneisto- ongelmat, mistä "lääkkeet". Riittäisikö ao. kupin/ kuppien ja nokka- akselin uusiminen. Aluksi varmaan kone kuivaksi ja alkaa sitten kannen purku. Pitää siis varautua purkamaan jakopää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 19:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
alota nyt ottamalla se musta koppa pois siitä päältä. samalla saat sen akselin näkyviin. koneen on syytä olla korkeintaan 10-20 asteinen. tiedät varmaan laitteen jota sanotaan rakotulkiksi ja 22 hylsy pitkien jatkojen ja vääntimen kanssa.
yritäs keksiä loput. samalla vilkuilet niitä nokkia ja kuppeja. kyllä ne näkyy ja sitten voit arvioida löytyykö syntipukki sieltä . samalla saat mitattua välyksetkin.
nokat eivät enää maksa maltaita ja kuppejakin löytyy varmasti jos ei halua ihan tehtaan paketista.
säätäminen on sitten jo oma taiteen lajinsa. vaatii niitä paloja eripaksuisia ja tönärin = työntömitta/mauser.
jakopää on kuitenkin purettava remmin osalta.
ja jos tuohon ryhdyt ja nokan ja kupit nostat niin älä hukkaa niitä säätöpaloja äläkä sotke järjestystä. samalla vaihda suosiolla ne vent. tiivarit. :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 19:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:cry: jatkoromaani. soita 0400-011395 ja jätä homma sille joka osaa sen tehdä ja on välineet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 19:41 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
kokelle huomautus, mikrometriä käyttäisin,B.llä alkava liike myy 12,??e


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:oops: kiitän korjauksesta. tarkoitin kyllä juuri tuota MIKROMETRIÄ . nyt lopetan kaljan kittaamisen vaikka hainkin sitä eilen Lidlistä. :oops: :shock: :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 19:57 

Viestit: 51
Paikkakunta: Pirkanmaa
Ei noin vähän ajettu Sitikka voi vielä lastua lykätä,mikäli siellä ei ole aiemmin jotain hämärää tapahtunut.
Tarkoitan ,että aiempi omistaja on ajanut ilman öljyjä tai vesi on päässyt pesään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:00 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
En käyttäisi Saksalaista :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:15 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kuuluuko ylimääräisiä ääniä? Jos ei ei paljon kande ronkkia kenkää vaan näin tekisin itse ja jos sattuu laukeen kone eihän ne paljon maksa romurilla. :ugeek: :mrgreen:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: eipä hoopompaa, Olvia nyt ei ole just tähän hätään. ( tosin Olvin panimomestarikin taisi /taitaa olla saku )

vettä taas saa kraanasta joten jätän tuon kotakolan väliin .
äet muor tek aekonnaa kotkaljoo joka tuas ol parempoo ku nuo engelsmannien tuotteet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:49 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joo. Ykkös- ja ehkä kolmospytyn pakonokissa näyttäisi olevan jotain kriipua, kulumanaarmua reunoissa, melkein ympäriinsä. Ehkä kupit eivät pyöri. Muuten hämmästyttää, kun nokkien reunat ovat valun ja hionnan jäljiltä sanoisinko, jäysteiset. Ettei niitä ole siivottu.
Nyt varmaankin remmi ja nokka- akselien siivat pois. Kuusiokoloavaimella laakerikannet auki ja sitten nokat pois. Pitäisikö nokat hioa, vai suosiolla uudet ja laittaa tietenkin uudet kupposet. Miten välykset, kun näyttäisi siltä, että kupit olisivat jatkuvassa kontaktissa nokkiin.
Tässä nyt alkuun taas vähän kysymyksiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:55 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
kaselin kirjoitti:
Kuuluuko ylimääräisiä ääniä? Jos ei ei paljon kande ronkkia kenkää vaan näin tekisin itse ja jos sattuu laukeen kone eihän ne paljon maksa romurilla. :ugeek: :mrgreen:

Ei vielä. Tietenkin voisi ajaa siihen asti, kun laukeaisi. Mitä sitten, jos se tapahtuisi "jossain" huitsun nevadassa. Sitikalla ajan juuri nautinnon vuoksi. Se pitää ymmärtää, kun on 30v warrea takana. Nyt ei enää halua kuunnella mitään ylimääräisiä, vaan kaiken pitää pelata. Pelasi silloinkin, enemmällä vaivalla vaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:02 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
patsukki kirjoitti:
Ei noin vähän ajettu Sitikka voi vielä lastua lykätä,mikäli siellä ei ole aiemmin jotain hämärää tapahtunut.
Tarkoitan ,että aiempi omistaja on ajanut ilman öljyjä tai vesi on päässyt pesään.


Huoltokirjan mukaan oli viimeisestä öljynvaihdosta 30tkm ostaessani kiesin. En usko sen olevan vielä merkittävää. Öljyä oli, hieman tummanhiveätä ja autolla oli ajettu 49tkm ostohetkellä. Tämä metalliporo on uusi ilmiö.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:05 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Eipä niitä nokan reunoja ole hiottu eli jäysteitä poistettu mun 94 8tappisen nenäaleksistakaan ajettu 170000km ainakin ja näyttää pulikat naarmuttomilta.Onkos sun 16v hydrauliset välyksentasaimet niissä ei toi välys juuritunnu/näy.Pyöristä nokkien terävät reunat vingulla eli dremelillä. :mrgreen:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:oops: äääh . tuli taas luettua huonosti alkuperäinen viesti ja vastattua 8 venttiilistä korkevilla vastauksilla.
:oops: :roll: siinä 16v on hydr.säätö


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 19.04.2009 22:00 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei se mitään. Selvisi häyneksestäkin. Huomenna riisun nokat pois ja tarkistan kupit. Mikä voisi olla varsinaisena syynä moiseen. Ei kait mikään tyyppiongelma. Jokin öljykanava tukossa? Muu syy? Mikä? Mitä pitää tehdä nokkien kriipuille. Koetan saada valokuvaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 20.04.2009 09:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tässä kuva pahimmasta havaitusta kriipusta. Niitä on ainakin kolmessa nokassa. Näkyy myös metalliporoa. Tuollainen naarmu ei taida hiomalla.... uutta nokkaa vaan...?
Liitteet:
P4200468.JPG
P4200468.JPG [ 81.61 KiB | Katsottu 18021 kertaa ]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 20.04.2009 10:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Pahalta näyttää. Onkos noita pelkästään pakonokissa? Ei ole 16-tappisen sisuksiin tullut nähtyä, että osaisi voitelukierrosta mitään sanoa, mutta ainakin 8-tappisessa on kannessa öljykanavassa se pieni putsari. Siinä yksi mahdollinen tukkeutumiskohde, jos jostain pääsee p*skaa mukaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia- harmia
ViestiLähetetty: 20.04.2009 10:33 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
kannessa on öljyn tulokanavassa venttiili mikä estää takaisinvirtauksen. Jos tuohon menee roskaa niin kanteen tulee heikosti öljyä.

Käytettyjen osien saanti ei välttämättä ole helppoa kun näissä on aika monessa ollut jäätymisongelmia, ja tuohan voi olla ollut aikanaan tuossa sunkin autossa. Voi mennä pitkäänkin kun aikanaan ollut pieni öljynpuute paljastuu venttiilikoneistosta. Nyt kun mietiskelin niin multa muuten saattaisi löytyä ylimääräisenä nokat ja painimia.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: