Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 15:46 

Viestit: 20
Paikkakunta: JKL
Terve,pientä ongelmaa xantian kanssa.Olikos se lhm nesteen pinta niiden merkkien välissä kun auto yläasennossa?Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä.Ongelma tässä on se että auton perä ei meinaa nousta millään normaali ajokorkeuteen ja kun säätövivusta nostaa tai laskee niin kovin on vaivalloista homma.Nyt on muutaman kerran tehnyt niin ettei perä nouse enää ollenkaan mut pakko on ollut lähteä liikkeelle.Ajon aikana kuitenkin perä hiljalleen nousee normaalikorkeuteen.Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan mistä alan vikaa hakemaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 16:15 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Säätövivusto paskanen ruosteessa,puhdistus voitelu herkistely ja taas pelittää..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 16:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Petri kirjoitti:
Terve,pientä ongelmaa xantian kanssa.Olikos se lhm nesteen pinta niiden merkkien välissä kun auto yläasennossa?Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä.
Kyllä niiden viivojen välissä pitäisi olla, ohjekirjassa taitaa oikein olla kuva aiheesta. Naputtele siihen kohon putken kylkeen terävästi siltä varalta, että on koho jumissa.

Tosiaan korkeussäätimen vivusto kannattaa aluksi puhdistaa ja voidella, jos et ole sitä vähään aikaan tehnyt. LHM:t toivottavasti ovat enintään vuoden ikäiset?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 16:55 

Viestit: 20
Paikkakunta: JKL
Ok,lhm vaihdosta ei tietoa joten täytyy vaihtaa.Paljonko sitä menee noin suunnilleen niin osaa varata tarpeeks kun ei tuolta korvesta semmosta löydy..
Semmonen vielä et jos varaajapallo on huonossa hapessa niin vaikuttaako se näihin ongelmiin,siitäkään kun ei tietoa milloin vaihdettu.Jousipallot sentään on vaihdettu parivuotta sitten.


Viimeksi muokannut Petri päivämäärä 03.01.2013 16:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 16:57 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Petri kirjoitti:
Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä.


Vähän, joskus tuon jollekin mittasin, olikohan pinta reilu 10cm alle täyttöaukon reunan.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 17:42 

Viestit: 693
Taitaapi olla linnunluu takakorkeudensäätimeltä irronnut ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 17:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun..
mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C.
eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 18:09 

Viestit: 20
Paikkakunta: JKL
Xari kirjoitti:
Petri kirjoitti:
Paljonko säiliössä pitäisi olla nestettä jos sen korkin avaa,näytti että hyvin vähän on nestettä vaikka onkin merkkien välissä.


Vähän, joskus tuon jollekin mittasin, olikohan pinta reilu 10cm alle täyttöaukon reunan.


Tämä selvä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 18:10 

Viestit: 20
Paikkakunta: JKL
kokemjne kirjoitti:
suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun..
mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C.
eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia.


Niin,kysyinkin että paljonko siellä säiliössä sitä kuuluu olla ja tämä selvis jo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 03.01.2013 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Petri kirjoitti:
Ok,lhm vaihdosta ei tietoa joten täytyy vaihtaa.Paljonko sitä menee noin suunnilleen niin osaa varata tarpeeks kun ei tuolta korvesta semmosta löydy..
Sen viiden litran kannun kun varaat, niin jää ylimääräistäkin. Vaikka siis tyhjentelet jarruistakin vanhat, kuten kuuluu tehdä.
Petri kirjoitti:
Ajon aikana kuitenkin perä hiljalleen nousee normaalikorkeuteen.
jaakkovaakko kirjoitti:
Taitaapi olla linnunluu takakorkeudensäätimeltä irronnut ;)
No mistä se sitten tietää nousta normaalikorkeuteen, jos linnunluu on irti? :shock: Eiköhän siellä ole joko tukkeumaa (tai jopa jäätä) hydrauliikassa vanhan liemen takia tai jumia korkkarin vivustossa. Muille kohteille en anna vielä ääniä, jos keula kerran pelaa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 04.01.2013 09:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
kokemjne kirjoitti:
suosittelen auton vaihtoo, ellei motivaatio riitä hydraulisitikoitten omituiksuuksien opiskeluun..
mutta alta nyt nestemäärän tarkistuksella kiulussa : kuljin YLÄASENTOON MOOTTORINKÄYDESSÄ ja konepeitto auki. kattokaa sitä muovikupua siinä NESTESÄILIÖN kannessa. siinä on KAKSI punaista rengasta . ja keltainen TATTI lilluu niitten juovien välilä. eioo millin päälle. jos EI LILLU ,nii LOGIIKKAA , koputelkaa ja kattokaa muuttuuko asento. jos ei, niin korkki auki ja kurkistus. eioo vaikeeta. jos näyttää kovin vähäiseltä = pohjalla lilluu väjän jotain. niin LHM:ää tai sitte Neste Hydrauli 15 TAI mikä tahansa AUTOMAATTIÖLJY , esim: ATF 220 :aa pönttöön. UNOHTAKAA moottoriöljyt . ne sopivat järjestelmään vain , kun lämpöö on enemmän kuin +20 C.
eioo vaikeeta ja jos on . suosittelen rautajousia.


Aikamoista, etten sanoisi...Tässähän juuri kirjoittaja on tullut opiskelemaan asioita tänne patongille, eikä sillä mielestäni ole väliä turvautuuko kyselykauteen vai kirjallisuuteen. Yksilökohtaista, miten asioita oppii. Voi toki turvautua paremman puutteessa noviisille vittuiluun ja huonontaa ihmisten kuvaa Citroen-piireistä, hyöty kyllä on kyseenalainen?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 04.01.2013 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
komppaan Akailea



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 12:26 

Viestit: 693
Palstalla on tarkoitus kysellä ja antaa vinkkejä ,sekä kokemusperäistä tietoa. Nuo ylimieliset kommentit voisi pitää päänsä sisällä, eikä suoltaa niitä palstalle.
Asiaan. Jostain syystä , vaikka linnunluu on irki takapää nousee kun vetelee korkeudensäätövivusta yläasentoon.Useampia tapauksia olen noita nähnyt, johtuuko kuun vetovoimasta vai Allahin avusta :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 14:41 

Viestit: 330
mekaaninen säätövipu pakottaa säätöventtiilin ylä-tai ala-asentoon välittämättä linnunluusta? Sitten kun laitetaan säätövivusto keskiasentoon, mekaaninen vivuston säätö vapautuu ja säätöventtiili tottelee linnunluuta. Se säätöventtiili voi olla sisäisestikin kara juntturassa, jolla selittyisi se, ettei välitä linnunluun irti olemista. Se mekaaninen hässäkkä kannattas putsailla kunnolla ja varmistaa, että se toimii mekaniisesti. Usein tuo xantun takapään venttiili on sisältä jumissa, mihin ei välttämättä auta kuin purkaminen ja putsailu tai uuden(purkuosan) vaihto. Ne putket saattaa olla niin happamat, että paikallaan purkaminen voisi olla turvallisin konsti. Linnunluu kannattaa ehjätä kanssa, jos se on sökö.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Nickroen kirjoitti:
Linnunluu kannattaa ehjätä kanssa, jos se on sökö.


Ehjäämisen lisäksi linnunluu kannattaa myös varmistaa. Muuten se napsahtaa jossain vaiheessa jälleen uudestaan pois paikaltaan. Muoviosana se ei montaa kertaa kestä paikalleen takaisin painamista.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 22:16 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Akaile on täysin oikeassa tuossa varmistamisessa, se pieni metallinen klipsu pitää paikallaan vähän kuluneemmankin lintuluun. Se yleensä tulee marmoritiskiltä mukaan kun ostaa uuden lintuluun joka maksoi meillä päin viimeksi 7,50 €.
Toinen asia missä akaile on oikeassa, on että tällä palstalla esiintyy jostain käsittämättömästä syystä tuollaista akateemista insinööri vittuilua, joka on omiaan karkoittamaan uudet käyttäjät foorumilta. Kuka viittii tulla sellaiselle foorumille, jossa heti kättelyssä viitataan (joo mähän jo tota selvitin vuonna se ja se ) katso galleriaani.
Tavallinen, ei rekisteröitynyt satunnainen lukia ei edes pääse noihin gallerioihin tai kansioihin. Kärsivällisyyttä te toverit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 22:34 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Linnunluun pallonivel taitaa yleensä olla ruostunut pienemmäksi. Vaikka saisikin kiinni pysymään, niin nivelen väljyys saa perän korkeuden muuttuilemaan. Paitsi jos vaihtaa pallonivelen samalla, á 20-30€. Korkeusniveliin voiteluksi vedenkestävää(potkuriakseli-) rasvaa, mieluusti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 03:26 

Viestit: 115
Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 11:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa.

:shock:
Tuota, varmaankaan sen korkeussäätimen vivuston ulkopuoliseen voiteluun ei kukaan ala LHMää suosittelemaan...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei se huonoo kaan oo ,mutta ei taida auttaa kovin pitkää aikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 19:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
jaakkovaakko kirjoitti:
Palstalla on tarkoitus kysellä ja antaa vinkkejä ,sekä kokemusperäistä tietoa. Nuo ylimieliset kommentit voisi pitää päänsä sisällä, eikä suoltaa niitä palstalle.
Asiaan. Jostain syystä , vaikka linnunluu on irki takapää nousee kun vetelee korkeudensäätövivusta yläasentoon.Useampia tapauksia olen noita nähnyt, johtuuko kuun vetovoimasta vai Allahin avusta :lol:



Nouseepa hyvinkin ja siitä on tarvittaessa apuakin. Kts. oheisesta ketjusta, joka aihetta muutenkin liippaa, viidentenä oleva viestini.

viewtopic.php?f=9&t=7481



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 23:17 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
RPekka kirjoitti:
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
Oisko parempi että ne jotka käyttävät/suosittelevat muita aineita kuin LHMää Citroenissa laittaisivat ihan oman topicin pystyyn. Sinne voisi täydentää esim huolto-ohjeita näille muille aineille, niitähän ei ole vielä olemassa.

:shock:
Tuota, varmaankaan sen korkeussäätimen vivuston ulkopuoliseen voiteluun ei kukaan ala LHMää suosittelemaan...


Tässä on paha henkilökohtainen ongelma, kun on 2 tippakannua, toisessa on LHM:ää ja toisessa 2-T öljyä, kumpikin on vihreää, ties vaikka tulisi katsastuksessa hylky jos ruuttaa väärästä :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 19:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tuntuu olevan tämä aihe sen verran tapetilla, että voipi olla hyödyllistä tällätä ko. video näkyville: http://www.youtube.com/watch?v=mcPMdFZmoWY

Tuossa näkyy jos jonkinlaista kikaletta, mitä sieltä takaa alta löytyy.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: