|
Kirjoittaja |
Viesti |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 06.08.2011 16:13 |
Viestit: 56
|
Tuli tauluun ilmoitus "Risk of particle filter plocking" eli tarkoittaako sitä, että pitäis täytättää tuo fab säiliö ja nollata tiedosto ?
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 06.08.2011 19:35 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Hiukkassuodatin lienee lähes tukossa? Pystyikös sen puhdistuksen jotenkin pakottamaan päälle?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 07.08.2011 13:10 |
Viestit: 56
|
Huomenna se selviää, kun menen käymään huollossa.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 09.08.2011 13:43 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Selvisikö 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 09.08.2011 16:24 |
Viestit: 56
|
Juu selvisi 700,- laitteen vaihto, yli 200 th. ajettuna ei putsaukset auta jos tulee häiriö. Kyselin myös tarvikkeesta, mutta vielä oli siellä kalliimpi, olisko muuta tietä mistä tämän saisi edullisemmin.
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 09.08.2011 16:49 |
Viestit: 369
|
Irrota hiukkaspönttö pakoputkesta ja suorita huuhtelu esim. höyrypesurilla tai kiehuvalla vedellä. Myös pillillä lämmitys auttaa. Fappi säiliöön ainetta ja pesty suodatin paikallen sekä merkkitesterillä kerrotaan sitten vielä autolle että säiliöön on lisätty ainetta. Ja eikun kovaa ajoa.
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 10.08.2011 17:28 |
Viestit: 56
|
pimpelipompeli kirjoitti: Irrota hiukkaspönttö pakoputkesta ja suorita huuhtelu esim. höyrypesurilla tai kiehuvalla vedellä. Myös pillillä lämmitys auttaa. Fappi säiliöön ainetta ja pesty suodatin paikallen sekä merkkitesterillä kerrotaan sitten vielä autolle että säiliöön on lisätty ainetta. Ja eikun kovaa ajoa. Riittääkö tämä, kun autolla on ajettu yli 250 th. huollossa meinasivat, että pitäis vaihtaa, mutta ainahan ne niin sanovat. Mistä saa ostaa fap lisäainetta.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 10.08.2011 17:55 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Sitruuna 55 kirjoitti: pimpelipompeli kirjoitti: Irrota hiukkaspönttö pakoputkesta ja suorita huuhtelu esim. höyrypesurilla tai kiehuvalla vedellä. Myös pillillä lämmitys auttaa. Fappi säiliöön ainetta ja pesty suodatin paikallen sekä merkkitesterillä kerrotaan sitten vielä autolle että säiliöön on lisätty ainetta. Ja eikun kovaa ajoa. Riittääkö tämä, kun autolla on ajettu yli 250 th. huollossa meinasivat, että pitäis vaihtaa, mutta ainahan ne niin sanovat. Mistä saa ostaa fap lisäainetta. Voi olla, ettei riitä, mutta et myöskään kovin paljoa häviä vaikka puhdistamista kokeilisitkin. Tuolla kokemuksia: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=36348.0http://wbsatwestmount.blogspot.com/2007 ... ilter.htmlEolysiä on ainakin tulossa myyntiin HL-groupin kautta, eli saanee tilattua tarvikeliikkeistä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 10.08.2011 20:50 |
Viestit: 56
|
Tuohan täytyy kokeilla, eihän siinä ole mitää häviönä. Suuri kiitos oppaille, raportoin jälkeenpäin tästä tapahtumasta.
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 13.08.2011 20:09 |
Viestit: 369
|
Mikäli lisäaine ei ole loppunut, vaan herjaa tulee tyyliin unblock diesel filter, niin tuolla pesulla saa jo kivasti jatkoaikaa (n10 000 kilsaa). Ja jos harrastusmieltä riittää, niin dieseliä lisäainetankkiin eolysin tilalle, testerillä aineen koodaus ja sitten vaan pestään filsua, kun tukoksia ilmenee. Tässä vielä oma versio, kohteena tosin C5 2,2HDI, mutta samalla periaatteella toimiva pönttö siinä pienemmässäkin on http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8237&p=78001&hilit=fap+huolto#p78001 Kyseinen toimenpide vaatii sitten merkkitesteriä että auto pelaa ilman turhia varoitusvaloja, enkä tiiä onnistuuko fapittomaksi koodaus noin tuoreessa.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 13.08.2011 21:07 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
svc kirjoitti: Eolysiä on ainakin tulossa myyntiin HL-groupin kautta, eli saanee tilattua tarvikeliikkeistä. Korjaus: tuli jo keväällä, joskaan hintaero ei ole suuri, kun valmistajakin on se sama ainoa. Suomalaisella Fennosteelilläkin on FAPpeja nykyisin, mutta ei nekään ilmaisia ole, kun samassa on mukana myös katti.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 15.08.2011 18:53 |
Viestit: 56
|
Nyt on pesty n; 45 min filtteriä, punainen "liemi" lopettu tulon ja pesuvesi on lähes kirkasta.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Tässä purettuna, ylin "pönttö" vielä pesua vaille.

IMAG0100.jpg [ 65.66 KiB | Katsottu 41580 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 15.08.2011 19:12 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 15.08.2011 22:39 |
Viestit: 56
|
Nyt pönttö pesty ja asennettu takaisin, huomenna soittelemaan, jospa joku huolto piste joutais nollaamaan vikakoodin pois. Kumpi noista eolyysi merkeistä sopii tuohon 1,6 Hdi malliin, näytti olevan katalysaattori/ hiukkasloukkujakin siellä.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 15.08.2011 22:59 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Sitruuna 55 kirjoitti: Nyt pönttö pesty ja asennettu takaisin, huomenna soittelemaan, jospa joku huolto piste joutais nollaamaan vikakoodin pois. Kumpi noista eolyysi merkeistä sopii tuohon 1,6 Hdi malliin, näytti olevan katalysaattori/ hiukkasloukkujakin siellä. 4,5l VALKEA tunnusväri (auton täyttötankin rengas on valkoinen). EOLYS-neste 3l VIHREÄ tunnusväri (auton täyttötankin rengas on vihreä).
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 16.08.2011 12:40 |
Viestit: 56
|
Tarkistin tuon eolys lisäaineen ja auton alla tankin etupuolella oli kotelo ja sisällä pussi ja päällä merkintä EOLYS 176. Peugeot huollosta saa ko. ainetta litranpurkeissa a; 59 €.
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 16.08.2011 17:13 |
Viestit: 56
|
Nyt on käyty läpi tuo vaihto ja auton tietokone nollattu, lisäsin eolyysiä litran säiliöön ja ei siihen paljoa enempää olisi mennytkään. Kiitän arvokkaita neuvoja, jotka säästivät useita satasia, kokonaiskustannus tälle operaatiolle oman työn lisäksi oli Peugeotin liikkeen eolyysi 58 € litran pullo ja huoltoliikkeen työ 30 € . Koko puhdistus operaatio oli suhteellisen helppo ja vielä mikäli uudelleen joudun samaan tehtävään, otan pelkästään alhaalta tuon hiukkaspöntön osan irti, enkä koko yksikköä.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Tässä Peugeotliikkeestä ostettu eolyysipullo, mukana tuli tarvittavat lisäys tarvikkeen, joita jouduin hieman modifioimaan.

IMAG0103.jpg [ 114.46 KiB | Katsottu 41407 kertaa ]
|
Tiedoston kommentti: Tällainen pussi oli tuo eolyysisäiliö.

IMAG0102.jpg [ 118.05 KiB | Katsottu 41401 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Sitruuna 55
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 16.08.2011 19:54 |
Viestit: 56
|
Niin ja sitä "punaista lientä tuli pesun yhteydessä n; 3dl, eli aikamoinen möntti. Kyllä kannattaa ainakin yrittää pesua, jatkossa päivittelen tilannetta, kuinka pitkään tuo auttaa.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Eli ainakaan C4 mallissa ei tarvitse irroittaa kuin tuo punaisella ympäröity hiukkassuodin, löysätään vain yläkerrasta turbon jälkeen kiristys pantaa ja sitten pönttöjä yhdistävä iso klemmari. Alapuolelta irroitetaan pakoputken ja suotimen välinen kiinnitin, suotimessa on kaksi tiiviste rengasta metallivahvisteisia.

IMAG0100.jpg [ 65.66 KiB | Katsottu 41357 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
zammy
|
Viestin otsikko: C4 2.0 Hdi Grand Picasso 2007 Lähetetty: 10.02.2013 13:13 |
Viestit: 2
|
Terve Onko kenelläkään kokemusta C4 2.0 Hdi Grand Picasso 2007 filtterin uusimisesta/puhdistamisesta? Kone herjaa seuraavaa 1. Particle filter blocked 2. Particle filter additive level too low Moottori käy ja kuukku aivan kuten ennekin ja on tehnyt niin viimeiset 10000km vikailmoituksesta huolimatta. Ei vaikutusta kulutukseen myöskään. Kun lumet sulaa ajattelin kuitenkin jotain asialle tehdä. VEHOlle en vie! 1500€-2000€ arvio remontista taitaa olla suuremman luokan kusetusta. Eli onko kenelläkään kokemusta 1. Filtterin ostamisesta jostain edullisesti. http://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R40 ... en+2.0+HDi2. EYLOS nestettä saa Motonetistä ostettua mutta kuinka paljon sitä oikeasti tarvitaan? 1litra? 3. Mika filtteri autossani nyt on? DPF? vai joku muu? 4. Voiko tämän filtterin puhdistaa? Zammy
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 10.02.2013 13:32 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Jos lisäaine on ollut lopussa jo pidemmän aikaa niin ajotyylistä riippuen filtteri menee kyllä tukkoon aika pian eikä auto toimi kunnolla. Tosin järjestelmä ei tiedä paljonko nestettä säiliössä oikeasti on, vaan se laskee jäljellä olevan määrän lisäainepumpun käyttöasteen perusteella. Omassa C4 varoitteli ostohetkellä mutta ainetta oli vielä vajaa litra jäljellä. Tyhjään säiliöön saattaa saada mahtumaan lähes 3 litraa joten sen kokoinen kannu + täyttösarja kannattaa ottaa jos autoa meinaa kauemmin pitää. Kyseistä ainetta saattaa saada hiukan edullisemmin juuri tuolta eBaysta. Jos haluat säästää ja askarrella, niin kokeile putsata suodatin painepesurilla. Menetelmä on toki vähän arveluttava mutta eipä maksa paljoa. Raskaan kaluston DPF:iä huolletaan uunittamalla, eli partikkelimassa poltetaan pois. Eolys-nesteen tankkaus pitää ilmoittaa autolle huoltotesterillä.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
zammy
|
Viestin otsikko: Re: C4 1,6 Hdi Lähetetty: 10.02.2013 14:31 |
Viestit: 2
|
OK Onko muuten tietoa Eolys nesteen täyttötankin väristä 2007 C4 GP 2.0HDi mallissa? Vihreä vai valkoinen? Entä onko tietoa mikä filtteri http://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R40 ... en+2.0+HDi sopii ? Zammy
|
|
|
|
 |
|
|