Ralle kirjoitti:
Palataanpa aiheeseen. Termi kaarien mankeloiminen on yleinen Thyyning lehdissä, eikö tämä juuri tarkoita että nuo lirpakkeet mankeloidaan pintapellin kanssa tasaiseksi? Tässähän siis poistetaan tuo kanttaus.
Niin poistetaan. Mutta kannattaa muistaa, että tunar.. siis tuunauslehdissä esitellyt modaukset eivät ole aina katsastuskelpoisia. Mutta välikö sillä, kunhan näyttää hyvältä. Eikä ne katsastajatkaan aina kaikkea huomaa.
Toisaalta se, että se taite mankeloidaan pintapellin kanssa tasan poisleikkaamisen sijasta säilyttää kuitenkin osan kaaren ja kylkipaneelin jäykkyydestä, koska ainevahvuus kaaressa tavallaan kasvaa. Taitteesta tulee L-profiilin sijasta kapea U-profiili.
Tehtaalla tätä mankelointia ei kannata sarjatuotannossa tehdä, eikä myöskään siksi, että sinne taitteeseen tulee mukava tasku ruostumisen kannalta. Mutta eihän tuunikiautojen ole tarkoituskaan olla ikuisia.