
BX:n hydraulijärjestelmässä tehtaalta lähtöisin olevan "magneetin" työn jälkeä.
Reilut 8 vuotta sitten hain tuon auton. Seisonut siitä asti pihassa. Nyt päätin katsastaa ja rekisteröidä sen. Siksi hieman aloin autoa tutkia. Tuossa kuvassa vain osa siitä sakasta, joka hydraulisäiliön pohjalla oli. Kuvan otin sen jälkeen, kun ensin irroitin säiliön autosta ja kaasin hydrauliöljyn pois. Säiliötä tuli tietenkin siirtäessäni heiluteltua, joten suurin osa sakasta liukeni poiskaatamani öljyn joukkoon.
Tuossa kunnossa autojen hydraulijärjestelmät lähes poikkeuksetta ovat. Ei vuoden, eikä kahdenkaan aikana tuollaista sakkamäärää sinne kerry. Mutta kun ei viitsitä huoltaa, niin ei viitsitä. Ei ainakaan hinnasta homma ole kiinni. Viimeksi kesällä ostin 20 litran astian Neste hydrauli 15 Superia, maksoi 83,70 €. Siitä riittää neljään vaihtoon, joten noin 20 €/kerta. Eikä työ myöskään ole iso.