Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 01.03.2014 18:26 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Osaako kukaan kertoa mistä kautta startin ohjauspiuha menee virta-lukkoon. Kun tökkää solenoidin ruuviin akusta piuhan niin starttaa vaan ei virtalukosta. Haynesin kirjan mukaan solenoidilta menee keltainen johto virtalukoon. Vaan kun ei mene. Solenoidilta lähtee punainen johto ja virtalukossa on neljä valkoista johtoa ja neljä punaista.
Startti on toiminut moitteetta syksyllä kun viimeksi käytin kuljinta. Talven aikana olen sorkkinut sitä joka puolelta. Kojelautaa olen purkanut kun lämmönsäätönupit ei toimineet eikä tomi vieläkään, alkoi pyöriä hutia ja mekanismi rupsahti mutta se ei haittaa. Liekö rele/sulake yksiköllä osutta kun sitä yritin irrottaa kuitenkaan onnistumatta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 01.03.2014 19:09 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
LHM säiliön alla liitos,puhdista SE NYT ENSIN,



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 02.03.2014 12:58 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Hallo xmfani, mites se pirullinen muovihaarukka aukeaa että saan ne jemmassa olevat liittimet auki. Ei riitä oma mielikuvitus avaamaan rikkomatta pidikkeitä.
Ja se solenoidin ohjausjohtokin sai uuden käänteen. Rengasliittimeltä pari-kolme senttiä eteenpäin oli päällystetty punaisella kutistemuovilla ja kun murjoin kurkkuputkea auki pidemmältä niin itse johto olikin harmaata. Se vaikuttaa menevän juuri mainitsemillesi liittimille.
Yritän pärjätä ilman hydesäiliön irrotusta vai onko se pakollinen operatiossa.
Roplaaja


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 02.03.2014 15:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Säiliö ensin pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 02.03.2014 17:28 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Sain liittimet auki kun kohotin säiliötä ja irrotin ilmafiltterin ja akun. Meni noin helpommalla kun säiliön poisto töhrii litkua helposti.
Vaan ei auttanut. Liittimet oli siistit ja laitoin hapettuman poitajaa. Irrotin start solenoidin piuhan solenoidilta ja siitä kun mittailin kaikkiin virtalukon johtoihin niin mihinkään ei ole yhteyttä. Virtalukkokin on yhtä pirullinen kun kaikki tässä puuhassa. Johdot menee suoraan rele/sulakekortille. Mittasin mittapuikon piikeillä johtojen läpi. Nyt on sit saatava se saakelin sulakelevy irti. Onko kellään hyvää vihjettä miten avataan käsi (jalka) jarrun palautusvivun vaijeri. Se kun on kiinni omassa paneelissaan joka koikkelehtii koko ajan tiellä.
Joku luonnevikainen on suunnitellut sen sulakepaneelin kiinnityksen että kestää vaikka koko auton painon. Revin tohjoksi sellasen kiinnityksen ja pysyy se helpommallakin tavalla paikoillaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 02.03.2014 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vaijeri irtoaa sorminäppäryydellä, muistelisin että pieni jousi pitää vaijerin päässä olevaa klunssia urassaan. Koskaan en tosin ole sulaketaulun irroittamisen takia moista irroittanut, pelkästään kojelautaa enempi purkaessa...

Startille sähkö tulee joko suoraan virtalukolta, tai sitten releen kautta. Automaateissa on aina rele, ja kohdalleni on osunut manuaaliversioita sekä releellä että ilman. Jos mukana on rele, se on kuskinpuolen ajovalon tietämillä, flektin releiden kaverina...

Toki pitää muistaa matkalla olevan useampia liitoksiakin, virtalukolta sulaketaululle, taululta moottorin johtosarjalle, siitä sitten joko releelle tai startille, luonnollisesti vähintään parin liitoksen kautta...

Piuhanväreistä en sano mitään, nekin kun tuntuvat olevan toisinaan vähän mitä väriä sattuu...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm y3 starttiohjaus
ViestiLähetetty: 05.03.2014 18:28 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Nyt tuli startin ohjaus selvitettyä. Solenoidilta piuha menee siihen hydesäiliön alla olevaan liittimeen. Sitten koukkaa vasemman lampun ja akun välissä melkein lampun alla olevaan 3 napaisen liittimen keskijohtoon. Sieltä jatkaa kuskin jalkatilan etummaiseen nurkkaan jossa on 3 isoa liitintä. Niitä ei näe juuri eikä pääse liikuttamaan ellei ota releboxia irti. Kaikkein takimmainen liitin oli auki. Tulipahan taas rassattua. Relettä ei tässä mallissa ole startin ohjaukseen. French car forumilla neuvotaan laittamaan sellainen, taidan tehdä sen virityksen että saan virta-lukolle lisää vuosia


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: