|
Kirjoittaja |
Viesti |
teppo10
|
Viestin otsikko: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 26.03.2014 20:11 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Bx:n maasta irtautuminen ei onnistu hydepuolen pesun jälkeen. Olen laittanut siemenöljyt ja ei vaan tahdo nousta. Laitoin öljyn joukkoon n. 25% poltto-öljyä huuhtelua varten, voiko syy olla siinä? Ei riitä enää äly, ei ymmärrys. Mitäs seuraavaksi?
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 26.03.2014 20:45 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Hydeöljyt pitää vaan saada kiertämään jarjestelmässä. Olethan kokeillut avata vajaan kierroksen pääpainevaraajan paineenpoistoruuvia? Ja tietysti sulkea myös. Kokeile, jos mahdollista, koneen käydessä avata ja sulkea se, niin pumpun paineputkessa oleva ilma pääsee poistumaan. Joskus auttaa ratin kääntely edestakaisin, niin öljy pääsee virtaamaan tehostimen kautta takaisin säiliöön. Imuputken täyttäminen lhm:llä auttaa myös useinmiten.
|
|
|
|
 |
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 26.03.2014 20:59 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Imuputkeen laitoin öljyt, mutta ei mitään vaikutusta. Täytynee avata "paineruuvia", ja kokeilla vielä se. Ohjaustehostinta ei kai tässä olekkaan, näin luulen.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 26.03.2014 23:07 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Muistaakseni takavuosina minulla yhden Beksin kanssa oli samoja ongelmia. Sain sen kuitenkin pelittämään kun irroitin imuletkun säiliöstä, nostin koholleen ja päähän suppilo, jonka kaadoin LHM:ää täyteen. Sitten auto käyntiin ja suppiloon aina lisää LHM:ää kun pumppu sitä lähti imemään. Kun jotain alkoi tapahtua (auto nousta tai muistaakseni äänestäkin kuuli, että painetta alkaa kertyä) niin moottorin sammutus ja imuletku kiinni säiliöön. Oli vaan yksin hankala operaatio kun suppilo oli niin pieni, että en meinannut ehtiä millään juosta autoa sammuttamaan ennen kuin imuletku oli taas tyhjä. Ja operaation jälkeen joutui sitten vielä imaisemaan vähän LHM:ää pois säiliöstä kun tämän jälkeen sitä olikin sitten vähän liikaa 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 27.03.2014 10:26 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kiitos! Näitä ohjeita aion tänään kokeilla. Toivotaan että Beksu lähtee pehmeään lentoon.
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 27.03.2014 11:48 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Ethän vanhoja nesteitä pois ottassa avannut pääsylinteristä sitä ilmausruuvia kokonaan pois,sillä vain kun sen ruuvin takana on hauli ja jos se tippu sieltä pois eikä hoksi sitä niin ei varmaan nouse.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 27.03.2014 12:05 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Olen avannut ilmaruuvia aina ainoastaan vajaan kierroksen, että tallella kuulan pitäisi olla.
|
|
|
|
 |
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 27.03.2014 13:28 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
No niin. Avasin paineruuvia auton käydessä, juotin tuttipullolla Beksua suoraan "suoneen" (tai suoleen), ei auto nouse ei. Menin sitten vielä pumppaamaan jarruja kettuuntuneena ja päätin että lelut kasaan ja nyt riittää. Konepeittoa kiinni laittaessa päätti Peksu sitten nousta ylös maasta. Kyllä tuli isistä iloinen Välillä jo ajattelin, miksi piti mennä ehjään puuttumaan, mutta nyt on hyvä mieli. KIITOS.
|
|
|
|
 |
Waltteri
|
Viestin otsikko: Re: Bx: ylösnousemus. Lähetetty: 27.03.2014 22:29 |
Viestit: 113 Paikkakunta: Liminka
|
Kyllä sitä on tullu imuletkuun syötettyä evästä ja rattia käännettyä vasemmalle ja tunkilla nosteltu ja päätä raavittu mutta.. sitten se vaan jonkun ajan kuluttua käydä hörpöttäessä alkaa pumppu kunnolla kurnuttamaan ja auto pomppaa ylös. 
BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
|
|
|
|
 |
|
|