Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 käsijarruvaijerin vaihto
ViestiLähetetty: 22.04.2014 11:33 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
Moorot!

Vaikka kuinka selasin, en löytänyt foorumilta tippejä c5 kuskinpuolen (jos niillä sinänsä jtn eroa on) kässärivaijerin vaihtoon. Liekö kukaan koskaan missään tehnyt...luulisin että on. Kokemuksen jakaminen voisi olla nyt tarpeen :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 käsijarruvaijerin vaihto
ViestiLähetetty: 22.04.2014 11:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,1620.0.html



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 käsijarruvaijerin vaihto
ViestiLähetetty: 22.04.2014 11:43 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Joo toii toinen voorumi on pullollaan tarinaa tosta luovuutta! :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 käsijarruvaijerin vaihto
ViestiLähetetty: 22.04.2014 19:42 

Viestit: 123
Paikkakunta: Espoo
No joo...itse opiskelin luin vasta äsken kun työ on tehty tuon toisen foorumin.

En pudottanut putkea mutta työtähän se teetti. Pohjamuovit pois, alumiininen tulipelti putken päältä. Tässä se pskamaisin työ olikin...se insinööri joka on keksinyt ne litistetyt ruuvit...pitäs vasektoida :twisted:

Peltisen putken suojakuoren irroitus on iisi biisi. Kässärin päästä vetämällä pois, kaasupedaalin kohdalla sivusta auki oleva kiinnike ja pyörän takana rungossa 10 mm pultti. Uusi paikalleen perästä päin työntäen ja ns iholla pitäen kohti pyöräkotelon takaosaa, siinä täytyy ns saada huulille ohjausvaihteen alle ja kun se jo siitä näkyy niin toisella kädellä auttaen oikeaan suuntaan ja siinä vaiheessa kun putki siinä kohteessa eli rungon kiinnityspisteen lähelllä niin tökäten peräpää paikalleen ja siihen muoviklipsuun painaen. Sitten 10 mm kiinni ja uusi vaijeri menee liukuen sisään. Pientä aavistuksenomaista väkivaltaa ja armotonta kiroilua käyttäen tuon suojaputken asennus onnistuu näillä irroituksilla ja auto pukilla maaten. Toki putken irroittaminen antaa lisätilaa mutta onnistuu se ilmankin.

Työläintä ja likaisinta hommaa oli se pohjamuovien irroitus, auto keveni varmaankin viisi kiloa kun molemmilta puolilta valui hiekat ja muut murat pois.

Kuskin puolella tuntui se vipstaaki palautuvan niin vähän sitä vaan öljysin mutta repsikan puolella piti käyttää öljyä sirppiä ja vasaraa että alkoi ns automaattisesti käsijarrumekanismia palauttamaan. Ei se leima enää ainakaan tuosta jää kiinni.

Ja yllätys oli osan hinta Veholla, Auto-Artikkelista sitä ensin kysyin ja siellä 29 euroa. Veholla vaan 35,01 euroa ja kun vaimo joka pirssiä ajaa sattui olemaan siinä Olarin kulmilla niin siitähän se tuli kuriirikyytinä. En uskonut että Veholta saisi mitään juuri tuohon hintaan mutta kannattaa se toki aina kyselläkin :D


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: