Tulipa ostettua tuollainen "starttaa mutta ei käynnisty" yksilö.
Tällaisesta 90 heppaisesta boschin hiluilla varustetusta yksilöstä on kyse ja kilsoja on huimasti takana.
Matkan varrelle on ilmeisesti mahtunut jos jonkinmoista seppää ja sähkövian korjaajaa. On ilmestynyt sisäpuhaltimen käynnistävää omaa kytkintä ja painonappia äänimerkin käyttöön. Lisäksi siirtopumppu on saatettu "käy aina kun virrat on päällä" tilaan.
Keskuslukko ei toimi normaalisti. Kuskin oven lukitseminen ei vaikuta mitään muihin oviin, mutta vänkärin ovesta yrittää mennä lukkoon, mutta pompauttaa takaisin auki.
Auto on kuulemma ajosta sammutettu ja sitten orkkis avain katkennut. Tämän jälkeen ollut sekalaista kokeilua ja avaimen tilaamista ym pin koodin hankintaa...
Lexialla sain "opetettua" tuon uuden avaimen normaalisti PIN koodin kera ilman herjoja. Mutta silti minua häiritsee se, että hätävilkun ledi vilkuttaa tiheää vilkutusta, kun virrat kääntää päälle. Itse kaukosäädin ei reagoi mitenkään ja epäilen että noinkohan se on synkronoitunut perinteisillä stepepillä uudeksi kakeksi. Ainakaan se ei millääntavalla tunnu toimivan.
Vika koodeja tuntuu olevan reilusti ja Injection puolen koodeja(en huomannut kirjata tänään ylös) ei anna poistaa vaan herjaa kommunikaatio ongelmaa.
Tällaiset viat bongasin myös:
permanent fault -"Communication fault with the alarm ECU"
permanent fault - "Communication fault between the built-in systems interface (BSI) and the ECUS on the BODYWORK VAN
Poistamis yrityksen jälkeen nuo säilyi muuttumattomana.
Sittenmin huomasin että kuskin oven katkenneet johdot oli liitetty väärin(pari ohutta oranssia ristissä). Nyt kun operoi sähköpeilejä niin ei keskuslukko sekoile

Tällä ei kuitenkaan vielä keskulukko alkanut pelaamaan normaalisti, vaan pompauttaa takaisin auki.
Voiko kaukosäädintä synkornoida jos keskuslukko ei ole kunnossa ?
Ja mitä tuo hätävilkun punaisen pikku ledin tiheä vilkkuminen yrittää viestiä ??
Huomenna otettava läppärin laturi mukaan pajalle ja tutkia tarkemmin eri Lexialla irtoavia suureita.