Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Monivammainen HDI xsara
ViestiLähetetty: 09.06.2014 22:05 

Viestit: 216
Tulipa ostettua tuollainen "starttaa mutta ei käynnisty" yksilö.
Tällaisesta 90 heppaisesta boschin hiluilla varustetusta yksilöstä on kyse ja kilsoja on huimasti takana.
Matkan varrelle on ilmeisesti mahtunut jos jonkinmoista seppää ja sähkövian korjaajaa. On ilmestynyt sisäpuhaltimen käynnistävää omaa kytkintä ja painonappia äänimerkin käyttöön. Lisäksi siirtopumppu on saatettu "käy aina kun virrat on päällä" tilaan.
Keskuslukko ei toimi normaalisti. Kuskin oven lukitseminen ei vaikuta mitään muihin oviin, mutta vänkärin ovesta yrittää mennä lukkoon, mutta pompauttaa takaisin auki.

Auto on kuulemma ajosta sammutettu ja sitten orkkis avain katkennut. Tämän jälkeen ollut sekalaista kokeilua ja avaimen tilaamista ym pin koodin hankintaa...

Lexialla sain "opetettua" tuon uuden avaimen normaalisti PIN koodin kera ilman herjoja. Mutta silti minua häiritsee se, että hätävilkun ledi vilkuttaa tiheää vilkutusta, kun virrat kääntää päälle. Itse kaukosäädin ei reagoi mitenkään ja epäilen että noinkohan se on synkronoitunut perinteisillä stepepillä uudeksi kakeksi. Ainakaan se ei millääntavalla tunnu toimivan.

Vika koodeja tuntuu olevan reilusti ja Injection puolen koodeja(en huomannut kirjata tänään ylös) ei anna poistaa vaan herjaa kommunikaatio ongelmaa.

Tällaiset viat bongasin myös:
permanent fault -"Communication fault with the alarm ECU"
permanent fault - "Communication fault between the built-in systems interface (BSI) and the ECUS on the BODYWORK VAN
Poistamis yrityksen jälkeen nuo säilyi muuttumattomana.

Sittenmin huomasin että kuskin oven katkenneet johdot oli liitetty väärin(pari ohutta oranssia ristissä). Nyt kun operoi sähköpeilejä niin ei keskuslukko sekoile :) Tällä ei kuitenkaan vielä keskulukko alkanut pelaamaan normaalisti, vaan pompauttaa takaisin auki.

Voiko kaukosäädintä synkornoida jos keskuslukko ei ole kunnossa ?
Ja mitä tuo hätävilkun punaisen pikku ledin tiheä vilkkuminen yrittää viestiä ??


Huomenna otettava läppärin laturi mukaan pajalle ja tutkia tarkemmin eri Lexialla irtoavia suureita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Monivammainen HDI xsara
ViestiLähetetty: 11.06.2014 19:37 

Viestit: 216
Ja heureka, nyt se käy.

Keskuslukko ei toimi vieläkään, injection puolen vikakoodeja ja bsi puolen vikakoodeja en saanut nollattua ennen käyntiin lähtemistä, ja kun läks käyntiin niin läppärin akku oli taas lopussa :)

Mutta se tod näk ratkaisu tässä vehkeessä oli se netistäkäin löytyvä BSI resetti
En tiedä teinkö sen oikein, tai edes sinne päinkään, mutta jotenkin näin turasin:
- virrat pois
- akun johto irti
- kaikki ovet lukkoon(kuskin oven jätin raolleen ja laitoin mekanismin vain lukkoon
- pikku tauko
- akunkenkä kiinni
- parkit päälle
- avain virtalukkoon ja virrat päälle
---> tässä kohtaa ekaa kertaa välähti ajoneston valo
- painoin vielä 10sekkaa kaken lukitusnappia
- virrat pois ja avain ulos

Ja sitten vaan virrat päälle ja auto käyntiin.

Huomenna sitten tutkiin saisko ne vikakoodit nollattua pois ja vikavalon sammumaan....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Monivammainen HDI xsara
ViestiLähetetty: 13.06.2014 20:46 

Viestit: 151
Sattumalta serkkupojalla alkoi suurin piirtein samanikäinen Xsara Break oireilla BSI-vikoja. Hänellä on kaukosäätimen toiminnan temppuilua ja viimeisimpänä se, että valot eivät toimi startin jälkeen.

Kirjoittelepa taistelustasi - kerron serkulle tästä keskustelusta jotta hänkin voi astua patongin ihmeelliseen maailmaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Monivammainen HDI xsara
ViestiLähetetty: 30.06.2014 11:08 

Viestit: 216
Nyt sain vikavalonkin sammumaan. Aiemmin kun yritin enginen fault resettiä käyttää niin tuli communacation faulttia. Luin netistä että usemapi yritys peräjälkeen ja ehkä höystettynä virtojen päälle laittamisella saattaisi auttaa. Ja niin se auttoi tuossakin lopulta.


Jäljelle jäi herjat:
PERMANENT FAULT- "Inlet air temperature singnal. CAN value not plausible"

PERMANENT FAULT- "Fuel pressure pump supply. Short circuit to earth or open circuit"

Polttoaine pumppuhan lähtee pyöriin kun virrat kääntää päälle eli joku seppä ilmeisesti ohittanut jotain.

Tuo sisätilan lt anturi saattaa olla sileen hyytynyt että sen pikkuriikkinen puhallin ei enään pyöri.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: