Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 07.07.2014 12:11 

Viestit: 11
Moi,

Tuli otsikon mukaiset ilmoitukset näytölle ja vikakoodit P0202 ja P0401 OBD:stä.
Auto alkaa käymään ilmeisesti vajailla pytyillä välillä heti käynnistettäessä ja välillä kesken ajon. Palautuu toisinaan normaaliksi heti ja toisinaan voi mennä 15min.
Osaisiko joku sanoa onko tässä nyt joku ruiskusuutin vähän tukossa vai mikä voisi olla vikana? Saako itse tehtyä mitään korjaustoimenpiteitä?

Tässä vielä vikakoodit:

Error Codes
P0401
Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
===================
Pending Codes
P0401
Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
P0202
Injector Circuit/Open - Cylinder 2


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 07.07.2014 15:26 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Koska vaihdettu tulpat, mulla tuli samat viat, katos kun tulåpat vaihdettiin, samat myös jos ruiskusuutin hajalla.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 07.07.2014 15:27 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Oldis kirjoitti:
Koska vaihdettu tulpat, mulla tuli samat viat, katos kun tulpat vaihdettiin, samat myös jos ruiskusuutin hajalla.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 07.07.2014 15:29 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Siis sulla kakkos sylinterin ruiskusuutin hajalla, vaihda se, helppo homma tehdä itekkin.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 09.07.2014 11:49 

Viestit: 11
Noniin otin ruiskusuuttimet irti ja näkyi olevan kakkossylinterin suuttimen o-rengas vähän huonossa hapessa. Vuotaa ilmeisesti paineet pois tuolta.. Metsästän jostain O-renkaan ja kokeilen josko lähtisi toimimaan. Kiitokset neuvoista!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 09.07.2014 12:07 

Viestit: 5124
Tuo viimeinen vika-ilmoitus taitaa viitata siihen, että suuttimen sähköinen piiri olisi poikki, eli ECU ei näe suuttimen käämin vastusta. Suuttimen käämin voi mitata myös yleismittarilla vastusalueella, oikeita ohmeja en tiedä, mutta vertaile vaikka viereiseen, korkea-ohmiset voisi olla vaikka hieman alle 15 ohmia. Vika (katkos) voisi olla sitten yhtä hyvin johdossa tai liittimessä, ECU ei näe mistä kohtaa tulee katkos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 10.07.2014 11:19 

Viestit: 11
O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 12.07.2014 15:03 

Viestit: 11
Tilanne olisi tällainen tällä hetkellä: Vaihdoin rikkinäisen O-renkaan, ei vaiktusta. Vaihdoin 2 ja 3 pytyn tulpat keskenään, ei vaikutusta. Vaihdoin 2 ja 3 pytyn ruiskusuuttimet keskenään, ei vaikutusta. Nyt vikakoodit ovat tällaiset:

Error Codes
P0202
Injector Circuit/Open - Cylinder 2
Vehicle speed (Speed) 15 mi/h
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 0.0 %
Engine coolant temperature (ECT) 199 °F
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Calculated engine load value (EngineLoad) 10.58 %
Engine RPM (RPM) 1679 rpm
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 6.25 %
Intake manifold absolute pressure (MAP) 0.6021717670286278 Atm

===================
Pending Codes
P0202
Injector Circuit/Open - Cylinder 2

P0341
Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance

Voisiko tällaisen vian aiheuttaa rikkinäinen puolakansi? Olisiko muita ehdotuksiaVika tulee siis lähinnä lämpimällä koneella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 14.07.2014 17:51 

Viestit: 11
Eipä auttanut puolakannenkaan vaihto. Edelleen ilmoittaa samoja vikakoodeja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 14.07.2014 18:28 

Viestit: 5124
Jos ruiskusuuttimen vikakoodi ei siirry vaihtamalla suuttimia keskenään on vika johdoissa tai liittimessä (
antsih kirjoitti:
O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla?
)
Saako nollattua vikakoodin pois ja tuleeko heti uudestaan?

Suuttimen sisällä on solenoidin käämi, jonka voi mitata suuttimesta liittimen pinnien väliltä (kun liitin on irroitettu), samalla kannattaa tarkistaa että liittimet on puhtaat eikä hapettumia, luokkaa muutama ohmi...15, rippuen suuttimen tyypistä (low tai high ohm)

Alun "Pending" vika lienee joskus kerran ilmennyt, mutttei toistunut (tietyn ajan sisällä), silloin se nollataisiin automaattisesti tietyn käynnistysmäärän jälkeen. Tietysti vikaa voisi olla myös ECUn päässä olevassa liittimessä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault
ViestiLähetetty: 14.07.2014 18:40 

Viestit: 11
olli__o kirjoitti:
Jos ruiskusuuttimen vikakoodi ei siirry vaihtamalla suuttimia keskenään on vika johdoissa tai liittimessä (
antsih kirjoitti:
O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla?
)
Saako nollattua vikakoodin pois ja tuleeko heti uudestaan?

Suuttimen sisällä on solenoidin käämi, jonka voi mitata suuttimesta liittimen pinnien väliltä (kun liitin on irroitettu), samalla kannattaa tarkistaa että liittimet on puhtaat eikä hapettumia, luokkaa muutama ohmi...15, rippuen suuttimen tyypistä (low tai high ohm)

Alun "Pending" vika lienee joskus kerran ilmennyt, mutttei toistunut (tietyn ajan sisällä), silloin se nollataisiin automaattisesti tietyn käynnistysmäärän jälkeen. Tietysti vikaa voisi olla myös ECUn päässä olevassa liittimessä


Kiitoksia vastauksesta. Pitääkin käydä tarkastamassa tuo. Vaihdoin aiemmin nuo ruiskusuuttimet 2 ja 3 pytyn välillä mutta vika pysyi samassa pytyssä. Voisiko tuossa liittimessä olla jotain vikaa ja miten sellaisen voisi todeta?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: