Jos ruiskusuuttimen vikakoodi ei siirry vaihtamalla suuttimia keskenään on vika johdoissa tai liittimessä (
antsih kirjoitti:
O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla?
)
Saako nollattua vikakoodin pois ja tuleeko heti uudestaan?
Suuttimen sisällä on solenoidin käämi, jonka voi mitata suuttimesta liittimen pinnien väliltä (kun liitin on irroitettu), samalla kannattaa tarkistaa että liittimet on puhtaat eikä hapettumia, luokkaa muutama ohmi...15, rippuen suuttimen tyypistä (low tai high ohm)
Alun "Pending" vika lienee joskus kerran ilmennyt, mutttei toistunut (tietyn ajan sisällä), silloin se nollataisiin automaattisesti tietyn käynnistysmäärän jälkeen. Tietysti vikaa voisi olla myös ECUn päässä olevassa liittimessä