Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 22.07.2014 14:48 

Viestit: 151
Ennen katalysaattoria oleva joustoputkiliitos pöristelee. Alkuperäinen varaosa toista sataa euroa. Onko tietoa, sopiiko jokin Motonetin tai Bilteman joustoliitosten korjauspalikoista tuonne kätevästi?

Onko tietoa sen alkuperäisen putken sisä-/ulkomitoista sen joustoliitoksen kummankin puolen?

Rälläkkä ja puikkohitsi löytyy. Kivempi tietysti olisi jos sen liitoksen voisi tehdä klemmarilla puristamalla.

Potilas on 2003-mallinen C5 2-litraisella bensakoneella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 22.07.2014 17:32 

Viestit: 150
Millaista ääntä ääntääkö kylmänä kuumana vai kokoajan vai vuotaako onko resoroiva ääni?ettei tulis siitä pakosarjasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 22.07.2014 22:03 

Viestit: 151
Sellainen röpötyksensekainen tuhina. Kyllä se vaikutti tulevan sen verkon kohdalta. Mulla oli keula rampeilla ja kokeilin kädellä. Pitää vielä kokeilla uudestaan.

Pakosarjaepäilyn kyseessä ollen: stefa vai peräti sarja halki?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 22.07.2014 22:22 

Viestit: 150
Näissähän on hitsattu peltipakosarja ja vieläpä RST:tä sisällä on peltiputkia jotka irtoavat ja alkavat resonoida.Kait sinne vikakoodia tulisi jos olisi vuotoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 26.07.2014 22:31 

Viestit: 150
Mlssä oli vika?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 29.07.2014 22:02 

Viestit: 151
Kävin eilen vehkeen kanssa leimalla. Oli samaa mieltä, että jostain se tuhisee mutta ei vaikuta päästöihin noin pieni vuoto. En vieläkään tiedä... kerron kyllä jos/kun saan selville.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 29.07.2014 22:57 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Omat kommervenkit tuon pois ottamisessa on. Parisen kertaa on pitäny putki irroitella. Mikäli ei farkku, en tiedä kuinka "helppo" putken irroitus on henkilömallista. Ja juu, haluavat myydä nykyään koko etuputken, katteineen.... Olen itse saanut täsmälleen oikean osasen, kun älysin kattella netistä pösön puolelta, eli mopis myy pösöön pelkkää jousto-osaa tai ainakin myi joku aika sitte. Kakslitranen bensa mulla. En tiedä sitten onko 1,8 eri....
viewtopic.php?f=12&t=16457



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 29.07.2014 23:40 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Kurkkasin mopiksen sivuja ja näyttäis EW-koneeseen vielä pösön puolelta löytyvän.
Kahta eri pituista näyttäis olevan tarjolla. Oli 117 ja 127 mm. pitkiä ja muistaakseni se on tuo pitempi, ainakin farkussa....
Se missä on laippakiinnitys on tietty väärä, pitää olla se trumpettimallinen.

HUOM. Tarkasta(kaa) ja mitatkaa kunnolla vanha osa ja pyydä tuomaan molemmat näytille, mieluiten vanha osa mukana, niin tulee varmasti oikea!
Ainakin sain näin toimimalla oikean osan, how ever, en ota minkäänlaista vastuuta.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 01.08.2014 01:18 

Viestit: 151
Kerros nyt vielä mikä se maaginen "mopis" on. Ei ole oikeasti minkäänlaista haisua siitä, mistä liikkeestä voisi olla kyse.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 01.08.2014 01:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Beksi-Eki kirjoitti:
Kerros nyt vielä mikä se maaginen "mopis" on. Ei ole oikeasti minkäänlaista haisua siitä, mistä liikkeestä voisi olla kyse.

Vahva veikkaus Motonet.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 01.08.2014 20:51 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Juuri näin kun yllä lukee. Mopis tai Moponetti on tuo ↑.
En viitsi kirjoitella firmojen nimiä framille, tekstit kun tulevat näin esim. googlen hakutuloksiin. Anteeksi, kun kirjoitin noin. Ethän sinä tiennyt tästä tavasta mitään.

Osa palstan kirjoittelijoista käyttää myös nuista "bulkki" liikkeiden nimistä väännöksiä, paitsi kun on kyse Sitroen merkkiseen autoon erikoistunut liike. :lol:



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 16.09.2014 20:15 

Viestit: 6
Saksan maalta saa noita katteja jo siihen hintaan ettei enää kannata korjailun kanssa tuskailla, itse tilasin juuri katsotaan viikon päästä kuinka käy sopivuuden kanssa.... http://www.ebay.com/itm/KATALYSATOR-CIT ... 58adaa0a62


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen
ViestiLähetetty: 23.09.2014 14:56 

Viestit: 6
No nyt on katti sitten vaihdettu ja leimakin saatu, tuli tosin kahtena pätkänä, eli pakkaus ei ollut järin pitkä, vanha olikin jo otettu pois ja lambda-anturit irroitettu uutta kattia varten, eli ensi anturit putkeen paikalleen, ja sitten putken ollessa irrallaan tein testikokeilun jonka tuloksena korvausvaimentimen hahloja piti hieman availla, kun se oli ollut jo aiemmassa putkessa kiinni, tunkilla kun pelkkää kattiputkea hieman kannatteli niin sen sai soljumaan väliköistä paikoilleen, ja moottorin pohjamuovin kun ottaa pois niin tilaa on jopa loistavasti kiristinlaipan kiinnitykseen, itse laittelin putken ensin malliksi kiinni, eli en kiristänyt liitoksia tiukalle, korvausvaimentimen vuoksi takimmaista putkea piti hieman pätkäistä lyhyemmäksi, kokeilun jälkeen asennustahnaa putkien päihin ettei vuoda liitoksista, putket paikoilleen kannakeisiin ja kiristys lopulliseen asentoon, viimeisenä kiristin lopullisesti katin ja pakosarjan laipan, sitten se sormia syövin homma eli piuhojen piilottaminen lämpöpellin kiinnikkeisiin, johdot paikoilleen, obd-testerillä koodien kuittaus kun anturit olivat olleet irti ja hyvä tuli.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: