|
Kirjoittaja |
Viesti |
Beksi-Eki
|
Viestin otsikko: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 22.07.2014 14:48 |
Viestit: 151
|
Ennen katalysaattoria oleva joustoputkiliitos pöristelee. Alkuperäinen varaosa toista sataa euroa. Onko tietoa, sopiiko jokin Motonetin tai Bilteman joustoliitosten korjauspalikoista tuonne kätevästi?
Onko tietoa sen alkuperäisen putken sisä-/ulkomitoista sen joustoliitoksen kummankin puolen?
Rälläkkä ja puikkohitsi löytyy. Kivempi tietysti olisi jos sen liitoksen voisi tehdä klemmarilla puristamalla.
Potilas on 2003-mallinen C5 2-litraisella bensakoneella.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 22.07.2014 17:32 |
Viestit: 150
|
Millaista ääntä ääntääkö kylmänä kuumana vai kokoajan vai vuotaako onko resoroiva ääni?ettei tulis siitä pakosarjasta.
|
|
|
|
 |
Beksi-Eki
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 22.07.2014 22:03 |
Viestit: 151
|
Sellainen röpötyksensekainen tuhina. Kyllä se vaikutti tulevan sen verkon kohdalta. Mulla oli keula rampeilla ja kokeilin kädellä. Pitää vielä kokeilla uudestaan.
Pakosarjaepäilyn kyseessä ollen: stefa vai peräti sarja halki?
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 22.07.2014 22:22 |
Viestit: 150
|
Näissähän on hitsattu peltipakosarja ja vieläpä RST:tä sisällä on peltiputkia jotka irtoavat ja alkavat resonoida.Kait sinne vikakoodia tulisi jos olisi vuotoa.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 26.07.2014 22:31 |
Viestit: 150
|
|
|
|
 |
Beksi-Eki
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 29.07.2014 22:02 |
Viestit: 151
|
Kävin eilen vehkeen kanssa leimalla. Oli samaa mieltä, että jostain se tuhisee mutta ei vaikuta päästöihin noin pieni vuoto. En vieläkään tiedä... kerron kyllä jos/kun saan selville.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 29.07.2014 22:57 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Omat kommervenkit tuon pois ottamisessa on. Parisen kertaa on pitäny putki irroitella. Mikäli ei farkku, en tiedä kuinka "helppo" putken irroitus on henkilömallista. Ja juu, haluavat myydä nykyään koko etuputken, katteineen.... Olen itse saanut täsmälleen oikean osasen, kun älysin kattella netistä pösön puolelta, eli mopis myy pösöön pelkkää jousto-osaa tai ainakin myi joku aika sitte. Kakslitranen bensa mulla. En tiedä sitten onko 1,8 eri.... viewtopic.php?f=12&t=16457
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 29.07.2014 23:40 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Kurkkasin mopiksen sivuja ja näyttäis EW-koneeseen vielä pösön puolelta löytyvän. Kahta eri pituista näyttäis olevan tarjolla. Oli 117 ja 127 mm. pitkiä ja muistaakseni se on tuo pitempi, ainakin farkussa.... Se missä on laippakiinnitys on tietty väärä, pitää olla se trumpettimallinen.
HUOM. Tarkasta(kaa) ja mitatkaa kunnolla vanha osa ja pyydä tuomaan molemmat näytille, mieluiten vanha osa mukana, niin tulee varmasti oikea! Ainakin sain näin toimimalla oikean osan, how ever, en ota minkäänlaista vastuuta.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Beksi-Eki
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 01.08.2014 01:18 |
Viestit: 151
|
Kerros nyt vielä mikä se maaginen "mopis" on. Ei ole oikeasti minkäänlaista haisua siitä, mistä liikkeestä voisi olla kyse.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 01.08.2014 01:36 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Beksi-Eki kirjoitti: Kerros nyt vielä mikä se maaginen "mopis" on. Ei ole oikeasti minkäänlaista haisua siitä, mistä liikkeestä voisi olla kyse. Vahva veikkaus Motonet.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 01.08.2014 20:51 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Juuri näin kun yllä lukee. Mopis tai Moponetti on tuo ↑. En viitsi kirjoitella firmojen nimiä framille, tekstit kun tulevat näin esim. googlen hakutuloksiin. Anteeksi, kun kirjoitin noin. Ethän sinä tiennyt tästä tavasta mitään. Osa palstan kirjoittelijoista käyttää myös nuista "bulkki" liikkeiden nimistä väännöksiä, paitsi kun on kyse Sitroen merkkiseen autoon erikoistunut liike. 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
hyttike1
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 16.09.2014 20:15 |
Viestit: 6
|
|
|
|
 |
hyttike1
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 pakoputken joustoliitoksen korjaaminen Lähetetty: 23.09.2014 14:56 |
Viestit: 6
|
No nyt on katti sitten vaihdettu ja leimakin saatu, tuli tosin kahtena pätkänä, eli pakkaus ei ollut järin pitkä, vanha olikin jo otettu pois ja lambda-anturit irroitettu uutta kattia varten, eli ensi anturit putkeen paikalleen, ja sitten putken ollessa irrallaan tein testikokeilun jonka tuloksena korvausvaimentimen hahloja piti hieman availla, kun se oli ollut jo aiemmassa putkessa kiinni, tunkilla kun pelkkää kattiputkea hieman kannatteli niin sen sai soljumaan väliköistä paikoilleen, ja moottorin pohjamuovin kun ottaa pois niin tilaa on jopa loistavasti kiristinlaipan kiinnitykseen, itse laittelin putken ensin malliksi kiinni, eli en kiristänyt liitoksia tiukalle, korvausvaimentimen vuoksi takimmaista putkea piti hieman pätkäistä lyhyemmäksi, kokeilun jälkeen asennustahnaa putkien päihin ettei vuoda liitoksista, putket paikoilleen kannakeisiin ja kiristys lopulliseen asentoon, viimeisenä kiristin lopullisesti katin ja pakosarjan laipan, sitten se sormia syövin homma eli piuhojen piilottaminen lämpöpellin kiinnikkeisiin, johdot paikoilleen, obd-testerillä koodien kuittaus kun anturit olivat olleet irti ja hyvä tuli.
|
|
|
|
 |
|
|