Kiitos vinkistä, kattelin tuolta pösö foorumin puolelta aiheesta ja siellä myös tuotiin esille se että auton käydessä piuha irti niin ei kysele koodia. Mulla alkuasetelma tosin oli lohduton, auto ei suostunut käynnistymään vaikka vastaanotti koodin ja valo äänimerkillä vaihtui vihreäksi, rupesin epäilemään josko akku voisi olla se suurin syntipukki (tässä vaiheessa akku oli jo starttailtu tyhjäksi) ja ei kun auto rullaten toisen viereen ja apuvirralla yrittämään entinen koodi sisään ja kas perhana, sehän hörähti käyntiin. Näin tavallisena autotalliseppänä epäilen että akun huono jännite saattoi aiheuttaa eston sekoamisen eikä suostunut avaamaan virtapiiriä käynnistykselle, koska en ole insinööri, niin tämä on vain spekulointia. Sen voin taata että nyt on liitin irti ja pysyy irti eikä koodeja tarvii enään naputella
Josko tästä mun sähläyksestä olisi apuja jollein muullekin, eli näin talvea lähestyttäessä pitää se akku tarkistaa ja saattaa monet murheet jäädä kokematta. Täällä ainakin maanantaina saa paikallinen akkukauppias uuden asiakkaan.
