Siinä, missä Xantian ja C5:n huolto-ohjelmiin kuuluu säännöllinen takajarrupalojen puhdistus ja herkistely, kannattaisi myös Xsaran takajarrupalat käyttää irti säännöllisesti. Kiilapala, joka lukitsee on meinaan aika tiukassa, ellei sitä ole ihan äskettäin käytetty irti.
Xsara II kuluttaa EDB:n takia takapaloja sen verran, että omassa autossa 200 000 km jälkeen on nyt paikallaan kolmas setti. Viisi vuotta näkyy kuitenkin olevan riittävä aika, jotta se kiilapala istahtaa kiinni ihan kunnolla.
Putsasin kiiloista ja vastinpinnoista ruosteen ihan viilalla ja laitoin väliin sinkkitahnaa. Pitää katsoa keväällä, mikä on tilanne.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|