Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 07.03.2015 19:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Tervehdys tietäjät! :) Osaako kukaan kertoa, missä kohdassa on 2.0 bensan kampiakselin tunnisti? Onko suurinpiirtein samassa paikassa, kuin Xantiassa vaihteiston reunassa? Nyt "economy mode tilassa, kuittaantuuko itsestään, kun vika poistuu?
Kiitos etukäteen :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 07.03.2015 23:29 

Viestit: 239
Siinähän se vaihteiston/kytkin kopan päällä on..Lähtee irti kun 10mm kiintolenkillä avaa pultin muutaman kierroksen,ja kääntää anturia 90° ja vetää ylös...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 08.03.2015 13:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
P51 kirjoitti:
Siinähän se vaihteiston/kytkin kopan päällä on..Lähtee irti kun 10mm kiintolenkillä avaa pultin muutaman kierroksen,ja kääntää anturia 90° ja vetää ylös...



Kiitos neuvosta! Etsin huomenna, kun saan uuden tunnistimen ja toivotaan, että se economy mode poistuu? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 08.03.2015 15:46 

Viestit: 5124
Economy Modesta poistutaan vasta kun kone käynnistyy, ihan "normaali" virransäästötila, johon (yleensä, (1/2 h on max arvo) mennään puolen tunnin päästä jos on virrat tai jotain muuta päällä ilman että kone käy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 08.03.2015 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
olli__o kirjoitti:
Economy Modesta poistutaan vasta kun kone käynnistyy, ihan "normaali" virransäästötila, johon (yleensä, (1/2 h on max arvo) mennään puolen tunnin päästä jos on virrat tai jotain muuta päällä ilman että kone käy.


Moro! Eli voinko yrittää käyntiin heti kun tunnistin vaihdettu, vai pitääkö sittenkin odottaa virrat päällä herjauksen päättymistä? Tässä tuntee itsensä hölmöksi näiden kanssa :D



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 08.03.2015 20:31 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ei se herja poistu ennen kun auto käy ei sillä anturilla ole mitään tekemistä siihen economy moodiin.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 09.03.2015 12:33 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Voitko vähän selventää mikä yhteys on eco modella ja kampiakselin asennon tunnistimella? Vai onko niin, ettei auto lähde käyntiin ja syy on jäljitetty asentotunnistimeen? Nyt ei ymmärrä....
Eco mode on autoon ohjelmoitu virransäästö ohjelma, joka sammuttaa tietyn ajan kuluessa eri toimintoja, näin turvataan sitä, että akussa on virtaa auton käyntiin laittamiseksi. Se ilmoitus häviää kun moottori on käynyt, eikä eco mode ilmoitus tietääkseni liity millään tapaa asennontunnistimeen?



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5 kampiakselin tunnisti
ViestiLähetetty: 11.03.2015 08:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Dsharrastelija kirjoitti:
Voitko vähän selventää mikä yhteys on eco modella ja kampiakselin asennon tunnistimella? Vai onko niin, ettei auto lähde käyntiin ja syy on jäljitetty asentotunnistimeen? Nyt ei ymmärrä....
Eco mode on autoon ohjelmoitu virransäästö ohjelma, joka sammuttaa tietyn ajan kuluessa eri toimintoja, näin turvataan sitä, että akussa on virtaa auton käyntiin laittamiseksi. Se ilmoitus häviää kun moottori on käynyt, eikä eco mode ilmoitus tietääkseni liity millään tapaa asennontunnistimeen?



Ostin ko. tuotteen käymättömänä. Auto oli hinattu käymättömänä valot päällä, jonka johdosta mennyt economy mode tilaan, eli ei seurausta kampiakselin tunnistimen kanssa. Nyt tunnistin paikallaan ja auto lähti käymään, joskin vaati useita pitkiä starttaus yrityksiä? Nyt jo käynnistyy normaalisti, mutta vaihdettava kytkin ennen ajoon ottamista. Painelaakeri huutaa ja asentotunnistin oli selvästi saanut kipeää sisäpuolelta, jotain jo irronnut kytkimestä??
Kiitos kuitenkin tietäjille neuvoista, joiden johdosta tunnistimen vaihto kävi näppärästi! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: