Seuraavat viikot näyttää meillä, että kuinka tuo toimii asuntovaunun kanssa. Mun ymmärryksen mukaan tuon pitäisi vaunun kanssa toimia juuri yhtä huonosti kuin normaali manuaalilaatikko eli luistattamaan joutuu, jos hitaasti joutuu ajamaan/peruuttamaan. Vähän tulee kunnon automaattia tuossa suhteessa ikävä, mutta muuten tuossa laatikossa lienee manuaalin ja automaatin hyvä kompromissi. Vaihdonkin saa ohjattua sopivaan kohtaan, kun pikkasen keventää poljinta, jolloin tuo toimii muuten kuin manuaali, mutta ei tartte keppiä vatkata ja kytkintä polkea.
Tulin itsekin hankkineeksi juuri samanlaisen ja samantien korjaamolle kaksoismassavauhtipyörän ja kytkimen vaihtoon. Tuossa mittarissa tosin jo 165tkm, mutta toivottoman surkeita esityksiä nuo vauhtipyörät. Käsin käännettynä klappia 3 cm kehällä eli n. 13 astetta ja se tuntuu muuten melko isona klappina moottorijarrutuksen ja vedon välillä.
Jos ihan hitaasti liikkeelle lähtiessä tuntuu ravistusta, niin vauhtipyörä on lopussa ja remonttiin on hyvä varata n. 2500 eur Veholla laitettaessa. Mun tapauksessa puolet meni myyjäliikkeen piikkiin, joten ei ihan itku tullut silmään.
En tiedä onko tuon EGS/BMP6-laatikon kanssa saatavana kiinteän vauhtipyörän ja jousitetun kytkinlevyn yhdistelmää, mutta kannattaa selvittää, jos tulee sama vika eteen.
|