Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: pikanen kysely EGS laatikosta
ViestiLähetetty: 25.05.2014 19:51 

Viestit: 35
Paikkakunta: Alvesta Ruotsi
niin pitäis huomenna käydä vilkasemassa Citroën C4 Grand Picasso Hdi 138 EGS Exclusiv -09 ajettu 50 tuhatta kun tuli tila-auton tarvetta mutta tuo laatikko miten kestää vetää asunto vaunua no ei koko ajan mutta kumminkin noin 5-6tuhattta kesän aikana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: pikanen kysely EGS laatikosta
ViestiLähetetty: 25.05.2014 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Eipä tuo maantiellä sen enempää kärsi kuin tavallinen manuaali. Joissain tilanteissa kannattaa tietysti valita manuaalisesti vaihde jos vaikuttaa siltä että vatkaa jatkuvasti kahden vaihteen välillä. Robottilaatikon huono puoli on parkkeeraus ja ryömitys, raskaan kärryn kanssa alkaa kytkin helposti haiskahtamaan eikä sille mahda oikein mitään.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: pikanen kysely EGS laatikosta
ViestiLähetetty: 30.05.2014 02:33 

Viestit: 2
Seuraavat viikot näyttää meillä, että kuinka tuo toimii asuntovaunun kanssa. Mun ymmärryksen mukaan tuon pitäisi vaunun kanssa toimia juuri yhtä huonosti kuin normaali manuaalilaatikko eli luistattamaan joutuu, jos hitaasti joutuu ajamaan/peruuttamaan. Vähän tulee kunnon automaattia tuossa suhteessa ikävä, mutta muuten tuossa laatikossa lienee manuaalin ja automaatin hyvä kompromissi. Vaihdonkin saa ohjattua sopivaan kohtaan, kun pikkasen keventää poljinta, jolloin tuo toimii muuten kuin manuaali, mutta ei tartte keppiä vatkata ja kytkintä polkea.

Tulin itsekin hankkineeksi juuri samanlaisen ja samantien korjaamolle kaksoismassavauhtipyörän ja kytkimen vaihtoon. Tuossa mittarissa tosin jo 165tkm, mutta toivottoman surkeita esityksiä nuo vauhtipyörät. Käsin käännettynä klappia 3 cm kehällä eli n. 13 astetta ja se tuntuu muuten melko isona klappina moottorijarrutuksen ja vedon välillä.

Jos ihan hitaasti liikkeelle lähtiessä tuntuu ravistusta, niin vauhtipyörä on lopussa ja remonttiin on hyvä varata n. 2500 eur Veholla laitettaessa. Mun tapauksessa puolet meni myyjäliikkeen piikkiin, joten ei ihan itku tullut silmään.

En tiedä onko tuon EGS/BMP6-laatikon kanssa saatavana kiinteän vauhtipyörän ja jousitetun kytkinlevyn yhdistelmää, mutta kannattaa selvittää, jos tulee sama vika eteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: pikanen kysely EGS laatikosta
ViestiLähetetty: 05.05.2015 21:18 

Viestit: 2
On hieman aikaa vierähtänyt edellisestä kommentista, mutta hyvin tuolla neljä viikkoa vaunua tuli vedettyä pitkin eurooppaa (viime kesänä). Pari kertaa antoi kytkin hivenen hajua kärryä leirintäalueelle parkatessa, mutta ei muita oireita. Jos vaunussa olisi ns. mover, niin ei tarvitsisi ajaa autolla ihan paikalleen vaan se hoituisi moverilla. Pahintahan on toki pieneenkin ylämäkeen peruuttaminen, kun vaunun jarrut hankaa vastaan.

Lisäksi tuo ilmajousitteinen on hyvä kärryn veturiksi, kun aina on perä oikealla korkeudella.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: