Autoin kaveria vahtamaan hehkut, 2 irtosi aivan kevyesti, seuraavat kiinni kuin tauti ja niissä kun on vain 8mm avaimelle kanta, en uskalla vääntää, jos katkeavat, niissä on kartio jenka, joten sinne on aivan turha suihkia mitään aineita, riittääkö jos vaan vaihtaa nuo 2? lähteekö käymään kaikilla? Ja sitten viellä, aivan väärän merkkinen kärry! Fiat 1.3 multijet, että meninkin sekaantumaan diiseli vehkeeseen
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
eskere
Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
Lähetetty: 01.08.2015 17:50
Viestit: 2202 Paikkakunta: Laukaa
Lähtiskö hehkut sitten jos koneen käyttää lämpöiseksi ja kylmäspraytä suihkii hehkuun ja sitten nopsasti kääntöä avaimella
Jos et jatka hehkun irrottamista niin mittaa ne kaksi hehkua, onko niissä vielä vastukset tallella (joko yleismittarilla tai ilman mittaria johdon pätkällä). Vanhoissa diisseleissä johtomittaus kävi helposti siten että hehkuista johdot irti ja akusta suoraan plussaa tukevalla johdolla hehkun päähän. Jos kovin kipinöi, niin hehku on ehjä, jos ei mitään tapahdu, niin hehku on pimeä. Tämä kokeilu on aina asentajan vastuulla
Toi otsikko on aika hyvä,kun udohdin siitä yhden kirjaimen, ei se mikään tupa ole Kaveri ei saa niitä uusia kun vasta maanantaina, lähteekö käyntiin kahdella pytyllä?
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
eskere
Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
Lähetetty: 01.08.2015 19:41
Viestit: 2202 Paikkakunta: Laukaa
Kyllä suorasuihkudiesel lähtee kesällä käyntiin ilman hehkujakin kaikilla pytyillä. Näin ainakin Sitikan HDi toimii. Hehkuilla on eniten käyttöä talven pakkasilla, vaikkakin hehkuilla ilmeisesti hiukan autetaan koneen nopeampaa lämpenemistä ja siten päästöttömyyttä myös kesällä.
Siis tämän perusteella ei hehkuissa ole mitään vikaa koska se kännisty, no en ainakaan sanut niitä kahta poikki! Siinä on jotain muuta vikaa koska ei käynnisty Nyt äkkiä ne hehkut takaisin ja sitten johonkin jossa joku tietää, minä olen aivan ulkona tuosta polttoöljy koneesta, ei ole puolankansia eikä kynttilöitä, mitkä vois vaihtaa, en kyllä sekaannu enää diesselin salaisuuksiin!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
citax
Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
Lähetetty: 02.08.2015 05:03
Viestit: 624
Ei tiisselin hehkuilla ole muuta tarkoitusta kuin lämmittää sylinterissä happi jotta käynnistyisi helpommin. Tiisselissä on puristukset korkeammat ja toimintaperiaatteena vain et puristustahdin aikana happi kuumenee ja sytytyshetkellä ruiskutetaan polttoainetta jotta räjähtäisi kuin bensiinimoottorissa kipinällä. Ruiskutussuuttimet myös kuluvat ja ilmenee heikkona käyntiin lähtemisenä sillä polttoaine ei sumuunnukkaan oikein vaan tulee isoina pisaroina jolloin tulee eteen suutinkärkien vaihto joka toki on helppo tehdä myös itse mutta työkaluihin tarvitaan myös pumppu jolla nähdään suuttimen avautumispaine kun sekin on säädettävissä ja oikeassa paineessa tulee suihkun muoto olla oikea ja suutin päästää silloin myös oikean narisevan äänen. Näitä kolmea säätämisessä seurataan, avautumispaine, suihkunmuoto ja narina.
HiTec
Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
Lähetetty: 02.08.2015 08:37
Viestit: 1941 Paikkakunta: Helsinki
citax kirjoitti:
Tiisselissä on puristukset korkeammat ja toimintaperiaatteena vain et puristustahdin aikana happi kuumenee ja sytytyshetkellä ruiskutetaan polttoainetta jotta räjähtäisi kuin bensiinimoottorissa kipinällä.
Tätä tekniikkaa ollaan nyt tuomassa myös bensa-moottoriin, puristussytytteisiä, ilman tulpan kipinää. Näin kuulemma päästäisiin vieläkin pienempiin kulutuksiin ja päästöihin. Asiasta lisää googlaamalla vaikkapa "Hyndai gdci"
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.