Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 15:43 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Autoin kaveria vahtamaan hehkut, 2 irtosi aivan kevyesti, seuraavat kiinni kuin tauti ja niissä kun on vain 8mm avaimelle kanta, en uskalla vääntää, jos katkeavat, niissä on kartio jenka, joten sinne on aivan turha suihkia mitään aineita, riittääkö jos vaan vaihtaa nuo 2? lähteekö käymään kaikilla? Ja sitten viellä, aivan väärän merkkinen kärry! Fiat 1.3 multijet, että meninkin sekaantumaan diiseli vehkeeseen :oops: :oops: :oops:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 17:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Lähtiskö hehkut sitten jos koneen käyttää lämpöiseksi ja kylmäspraytä suihkii hehkuun ja sitten nopsasti kääntöä avaimella :roll:

Jos et jatka hehkun irrottamista niin mittaa ne kaksi hehkua, onko niissä vielä vastukset tallella (joko yleismittarilla tai ilman mittaria johdon pätkällä). Vanhoissa diisseleissä johtomittaus kävi helposti siten että hehkuista johdot irti ja akusta suoraan plussaa tukevalla johdolla hehkun päähän. Jos kovin kipinöi, niin hehku on ehjä, jos ei mitään tapahdu, niin hehku on pimeä. Tämä kokeilu on aina asentajan vastuulla :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 18:45 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Toi otsikko on aika hyvä,kun udohdin siitä yhden kirjaimen, ei se mikään tupa ole :lol: Kaveri ei saa niitä uusia kun vasta maanantaina, lähteekö käyntiin kahdella pytyllä?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Kyllä suorasuihkudiesel lähtee kesällä käyntiin ilman hehkujakin kaikilla pytyillä. Näin ainakin Sitikan HDi toimii. Hehkuilla on eniten käyttöä talven pakkasilla, vaikkakin hehkuilla ilmeisesti hiukan autetaan koneen nopeampaa lämpenemistä ja siten päästöttömyyttä myös kesällä.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 21:54 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Siis tämän perusteella ei hehkuissa ole mitään vikaa koska se kännisty, no en ainakaan sanut niitä kahta poikki! Siinä on jotain muuta vikaa koska ei käynnisty :? Nyt äkkiä ne hehkut takaisin ja sitten johonkin jossa joku tietää, minä olen aivan ulkona tuosta polttoöljy koneesta, ei ole puolankansia eikä kynttilöitä, mitkä vois vaihtaa, en kyllä sekaannu enää diesselin salaisuuksiin!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 02.08.2015 05:03 

Viestit: 624
Ei tiisselin hehkuilla ole muuta tarkoitusta kuin lämmittää sylinterissä happi jotta käynnistyisi helpommin. Tiisselissä on puristukset korkeammat ja toimintaperiaatteena vain et puristustahdin aikana happi kuumenee ja sytytyshetkellä ruiskutetaan polttoainetta jotta räjähtäisi kuin bensiinimoottorissa kipinällä.
Ruiskutussuuttimet myös kuluvat ja ilmenee heikkona käyntiin lähtemisenä sillä polttoaine ei sumuunnukkaan oikein vaan tulee isoina pisaroina jolloin tulee eteen suutinkärkien vaihto joka toki on helppo tehdä myös itse mutta työkaluihin tarvitaan myös pumppu jolla nähdään suuttimen avautumispaine kun sekin on säädettävissä ja oikeassa paineessa tulee suihkun muoto olla oikea ja suutin päästää silloin myös oikean narisevan äänen.
Näitä kolmea säätämisessä seurataan, avautumispaine, suihkunmuoto ja narina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hehkutupan vaihto?
ViestiLähetetty: 02.08.2015 08:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
citax kirjoitti:
Tiisselissä on puristukset korkeammat ja toimintaperiaatteena vain et puristustahdin aikana happi kuumenee ja sytytyshetkellä ruiskutetaan polttoainetta jotta räjähtäisi kuin bensiinimoottorissa kipinällä.

Tätä tekniikkaa ollaan nyt tuomassa myös bensa-moottoriin, puristussytytteisiä, ilman tulpan kipinää. Näin kuulemma päästäisiin vieläkin pienempiin kulutuksiin ja päästöihin. Asiasta lisää googlaamalla vaikkapa "Hyndai gdci" 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: