Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 13.08.2015 20:31 

Viestit: 79
Kärry on toisinaan oirehtinut siten että kierrokset seilaa kylmänä varsinkin.
Mitään muuta vikaa ei ole ollut. Käy ja kukkuu.
Pistin nyt sitten kontaktisprayta tuonne MAP-anturiin (putsasin sen jarrusprayllä ja kontaktia perään-ystävän kehoituksesta) sekä sähköisen kaasuläppäkotelon liittimeen.

Pistin käymään niin moottorin häiriövalo ja "service" pärähti palamaan sekä infotauluun tuli tuo kuuluisa
Antipollution Fault... :evil:

Kertokaas nyt hyvät foorumilaiset missä kohdin menin tämän homman munimaan?

Huomenna pitäis taas ajaa töihin 60 km, passaako tuolla ajella?



---------------------------------------
C5 vm. -2003, 2.0 Bensa
---------------------------------------
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 13.08.2015 21:43 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
irakso kirjoitti:
Kärry on toisinaan oirehtinut siten että kierrokset seilaa kylmänä varsinkin.
Mitään muuta vikaa ei ole ollut. Käy ja kukkuu.
Pistin nyt sitten kontaktisprayta tuonne MAP-anturiin (putsasin sen jarrusprayllä ja kontaktia perään-ystävän kehoituksesta) sekä sähköisen kaasuläppäkotelon liittimeen.

Pistin käymään niin moottorin häiriövalo ja "service" pärähti palamaan sekä infotauluun tuli tuo kuuluisa
Antipollution Fault... :evil:

Kertokaas nyt hyvät foorumilaiset missä kohdin menin tämän homman munimaan?

Huomenna pitäis taas ajaa töihin 60 km, passaako tuolla ajella?
OTA akun napa auki, ja anna virran olla päällä, niin tyhjentää muistin. Vähän aikaa napa irti n. minuutti-5 pitäis piisata. Antipolution fault tarkoitaa mm. lambda-anturin oirehtimista, mutta ajaa voi silti. Mulla oli kerran akku niin huono, että se kiusas juuri noin, että kierrokset seilas. Navan irroitus joka tapauksessa siivoo muistin, kannattaa ainakin koittaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 13.08.2015 23:12 

Viestit: 165
Paikkakunta: Tampere
Mikä auto, mikä kone?

Uudemmissa autoissa akun navan irrottaminen ei muuten tyhjennä vikamuistia tai nollaa ECUa. Käytitkö virtoja päällä tai olivatko ne päällä jonkun noista mainituista liittimistä ollessa auki? Siitä menee helpostikin ECUlle herne nenään. Jos vika korjaantui, herja häviää muutaman normaalin ajosyklin (kylmäkäynnistys, ajo lämpimäksi jne.) myötä.

Muutoin jos kaikki tuntuu toimivan normaalisti, uskaltaisin ajaa autolla. Kuten mainittua, tuon herjan alkulähde voi olla Citroënissa melkein mikä tahansa. Jos jää pysyvämmäksi vieraaksi, ei kun vikakoodeja lukemaan vain.



C5 II 3.0 V6 Break
ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 14.08.2015 00:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kun vika on korjattu niin koodi ei muistista katoa heti. Automerkistä riippuen se katoaa 20-50 käynnistyssyklin jälkeen tai sitten vikakoodilaitteella.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 14.08.2015 18:46 

Viestit: 16
Mikäpä tässä on neuvomaan, mutta tuollaisen MAP anturin voi testata/ testauttaa vakuumipumpulla ja yleismittarilla ennenkuin menee lotraamaan sinne mitään kemikaaleja. Itte pyrkisin välttämään bräkleeniä tai ylipäätään mitään, ennenkuin se on ns. aivan sama.

Yleisin MAP antaa noin 0--5 voltin signaalia.

Digitaalinen MAP on vaikeampi, koska se antaa kanttiaaltona Hz signaalia. Ei ole sellaista vielä eteen sattunu eli itellä on aukko sivistyksessä siltä osin vaikka mulla oskilloskooppi onkin. Tosin halpa paska mutta kuitenkin.


Ostin tossa juuri uuden putelin starttisprayta että pääsee koestaa yhdestä projektista imuvuotoja mm. muovisen imusarjan liitoksista. Imuvuodot kun sekoittaa sen MAPin toiminnan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 24.08.2015 11:18 

Viestit: 79
Palaan nyt tähän asiaan kun kerran asian muistin ja hetki aikaakin tässä.

Homma pelitti jo samana iltana. Antoi sitä vikaherjaa kolmen startin verran.
Annoin sitten asian olla ja painelin saunaan vähän jäähtymään.
Kokeilin sitten vielä iltasella vielä kerran uudelleen niin ei mitään ongelmaa.
Ei herjannut enää antipollutionia ja kone kävi mukavasti.
Nyt toimii jopa niin että se kylmänä kuuluva "röpellys" on poistunut.
Eli liekö sitten niin että tuo MAP-anturin putsaus kontaktisprayllä ja jarrukliinerillä
auttoi asiaa vaikka alkuun herjaa heittikin? Nyt vastaa kylmänäkin kaasuun paljon herkemmin.



---------------------------------------
C5 vm. -2003, 2.0 Bensa
---------------------------------------
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kontaktispray ja antipollution fault...
ViestiLähetetty: 25.08.2015 16:05 

Viestit: 16
irakso kirjoitti:
Palaan nyt tähän asiaan kun kerran asian muistin ja hetki aikaakin tässä.

Homma pelitti jo samana iltana. Antoi sitä vikaherjaa kolmen startin verran.
Annoin sitten asian olla ja painelin saunaan vähän jäähtymään.
Kokeilin sitten vielä iltasella vielä kerran uudelleen niin ei mitään ongelmaa.
Ei herjannut enää antipollutionia ja kone kävi mukavasti.
Nyt toimii jopa niin että se kylmänä kuuluva "röpellys" on poistunut.
Eli liekö sitten niin että tuo MAP-anturin putsaus kontaktisprayllä ja jarrukliinerillä
auttoi asiaa vaikka alkuun herjaa heittikin? Nyt vastaa kylmänäkin kaasuun paljon herkemmin.


Noniin.. kiitos tästä jatkotiedosta.

Itse sitä pyrkii olemaan itun varovainen noitten kanssa. Ehkä näin saadaan kuitenkin jotain yleispätevää tietoa tästä. Kyllähän noita vaikka youtubessa ruikkivat aika surutta menemään...

Seuraavassa alipainemittauksen tulokset 2.0 EW10 koneesta, josta en uskaltanut vielä ruiskia MAPpiin mitään. Siis ns vielä likainen MAP:

-Liitin numero 3

-Ilman alipainetta 4,13Vdc

-5 in.hg................3,4Vdc

-10 in.hg..............2,75Vdc

-15 in.hg..............2Vdc

-20 in.hg...............1,25Vdc

-25 in.hg...............0,58Vdc


Ehkä sitten seuraavaksi ruikitaan se MAP ja koestetaan voltit uudestaan, kunhan se on röplöttänyt antipöllönsä ja saunassa käyty.

Saadaan sitten ehkä tietoa siitäkin voiko näiden perusteella tieteillä mitään...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: