Kyseessä V6 ja kakkossarjalainen. Päävaraajan venttiili napsuu 3-4 sekunnin välein ja ajossa oikein kuulee kuinka pumppu rouhaisee painetta lisää. Vaihdoin pumpun, varaajapallon ja varaajapallon rungon koska ne nyt vain sattuivat olemaan käsillä edellisestä puretusta XM:stä. Mielenkiintoista oli, että kun olin vaihtanut varaajapallon rungon niin napsunta harveni puoleen minuuttiin kunnes aamulla tilanne oli entisenlainen. Kun moottorin pysäyttää niin takapää vajoaa aika hitaasti: kahvit ehtii juoda ja tuskin havaittavaa laskua. Itse ongelma sinällään on sivuseikka koska haluaisin noin yleisellä tasolla tietää mikä olisi hyvä tapa alkaa selvittämään ohivuoto-ongelmaa. Siltähän tämä näyttää, vai ??
Ajattelin tulpata diravi/jarrupallon jalasta yhden lähdön kerrallaan ja sitä kautta selvittää karkealla tasolla ongelman suuntaa. Onko järkee? Vai kannattaako LHM-pöntöstä tsekata paluupuolen letkut yksi kerrallaan mistä tulee reippaammin nestettä ? Mitä tarkoittaa reippaammin ? Laitanko läpinäkyvän putken pätkän vai mitä ? Kertokaapa kokemuksia.
|