Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C3 1.4 suutinten erot, vihreä vs. musta
ViestiLähetetty: 08.01.2016 09:01 

Viestit: 182
Tuossa on tullut itse laitettu vahingossa auto kasaan siten, että siinä on "vihreät suuttimet", vaikka moottorinohjaus on mustien (sinisellä raidalla) suutinten kanssa käytettäväksi tarkoitettu.

Paljonkohan näissä suuttimissa on ruiskumäärissä eroa? Onko jollain tietoa, että rikkooko vihreillä ajaminen jotain, polttaako se venttiilit tai katin tai jotain pidemmän päälle? 10tkm tuo on jo näillä toiminut, meni katsastuksesta läpi ym., mutta onko tästä jotain muuten haittaa pidemmän päälle?

Auto on siis tuolla vanhemman mallin 1.4 8v tu3jp moottorilla alunperin, mutta vaihdoin siihen tuon uudemman mallin moottorin, jossa siinä oli vihreät suuttimet mukana ja ne sopivat johdoilleen suoraan, niin tökkäsin ne vaan kiinni epähuomiossa. Suuttimissa on erilainen liitin itsessään ehkä, mutta kun niissä oli se seuraava pala johtosarjaa mukana, niin sitten ne sopivat vanhemman mallin sähköihin kiinni sen kanssa. Moottorinohjaus on kuitenkin vielä tuosta vanhemmasta mallissa edelleen.

Olikohan OEM osa mikä pitäisi olla : CITROËN (1984E0)

ja nyt siellä on : CITROEN/PEUGEOT (1984G0)

Tuossa ne näkyvät Valeon koodeilla: 348001 ja 348002. Toisella sivulla näkyvät suuttimien mallit. Tarkoittaako tuo nyt, että niissä on erilainen ruiskukuvio vaan vai mitä tuo on ?
http://www.valeoservice.com/data/master ... df?rnd=167


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 1.4 suutinten erot, vihreä vs. musta
ViestiLähetetty: 02.02.2016 14:04 

Viestit: 182
Vastaampa itse itselleni.

Olen nyt mittaillut kahden tankin verran vihreillä suuttimilla toimintaa (alunperin mustien suuttimen kanssa olleen ecun kanssa) ja todennut, että ihan hyvin toimii.

Ruiskumäärät suuttimissa ovat samat, koska ajotietokoneen kulutusmittari pitää paikkansa melko tarkasti myös näillä suuttimilla. Ero ajotietokoneen näyttämän kulutuksen ja todellisen välillä on alle 10%. Todellinen kulutus on isompi mitä ajotietokone näyttää, eli näiden vihreiden 3-reikäisten läpäisy ei nyt ainakaan ole pienempi kuin mitä se oli mustilla. Kulutus pysyi myös pakkasessa tuolla alle 5,5l/100km tasossa, joten senkin puolesta toiminta on varmaan ihan ok.

Eikä vikakoodejakaan ole tullut nyt enää katalysaattorin uusimisen jälkeen (vanha sai vähän kolhua asennuksessa).

E: eli tämä on vaan ollut valmistajan pikakorjaus aikoinaan, että ovat saaneet tu3jp moottorilla täytettyä euro4 normit, kun ovat vaihtaneet suuttimet 3-reikäisiin tasaisempaa sumua tuottaviin. Eivät ole muuttaneet määriä mitä niistä menee, ettei ole tarvinnut tehdä softaan isompia muutoksia tai polttoainepaineita muutella :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: masa70 ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: