Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM S2 V6 vakionopeudensäädin ei toimi
ViestiLähetetty: 31.08.2009 10:59 

Viestit: 214
Paikkakunta: Kauniainen
Tarviis jeesiä. Boksi vaihdettu, sähköt mitattu boksin liittimeltä siltä osin kuin se paikallaan on mahdollista: automaatin rele toimii, viiksikytkin toimii, jarruvalon kytkin toimii, nopeusinfo tulee. Alipainepumpusta en osaa sanoa. Miten sen voisi testata ottamatta sitä pois ? Onko kokemusta mikä on ollut yleisin vika veekuukan vakionopeussäätimessä ?



--------------
XM V6 24 -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM S2 V6 vakionopeudensäädin ei toimi
ViestiLähetetty: 31.08.2009 12:00 

Viestit: 49
Paikkakunta: Vantaa
Mun kolmannessa XM:ssä vakionopeudensäätimen toimimattomuus johtui yleensä vain yhdestä syystä: relettä piti vähän veivata ja taas toimi (oli muuten osexm:n entinen V6 24V ;)



Nykyinen: Citroen C5 1.6 THP 156 2010 (III) Tourer automaatti
Citroën: C5 2005 (II) Break 2.0 automaatti
Aiemmat: Citroën XM 1989 2.0 i exclusive
Citroën XM 1995 3.0 V6 exclusive automatic
Citroën XM 1998 3.0 V6 24 V exclusive automatic
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM S2 V6 vakionopeudensäädin ei toimi
ViestiLähetetty: 31.08.2009 12:25 

Viestit: 214
Paikkakunta: Kauniainen
Joo, tässäkin oli releessä vikaa tai oikeammin kahdessa. Automaatissa on se rele joka estää käynnistymisen muussa kuin P tai N asennossa, aikaisempi omistaja oli 'fiksusti' ohittanut koko releen ja auto käynnisty vaikka D -asennossa ;) ( Suora piuha startista). Tämän kun laitoin kuntoon niin silloin alkoi säätimenkin rele toimia ja muussa kuin P tai N asennossa se syöttää 12V säätimen boksin nastaa 9. Mitatessa huomasin aikaisemman omistajan toisen virityksen: boksin liittimessä oli oikosuljettu hyppylangalla nastat 9 ja 10 eli releessä on ollut vikaa ja pakkosyötetty 12V nastaan 9. Nasta 10:een tulee 12V suoraan panelin kytkimen kautta. Eikä tässä vielä kaikki vaan viiksikytkimessä oli myös oikosulku. Onneksi löyty toinen todistettavasti ehjä kytkin.

Voi se vika edelleenkin olla releessä mutta en olisi yllättynyt vaikka löytyisi muitakin edellisen käyttäjän virityksiä sillä onhan tuossa näköjään aikaisemminkin ollut jotain vikaa kun on noin nysvätty.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM S2 V6 vakionopeudensäädin ei toimi
ViestiLähetetty: 31.08.2009 17:19 

Viestit: 69
Itselläni vika oli rasiassa, joka on hanskalokeron takana piilossa. Sieltä oli juotos auennut ja kontakti näin hävinnyt. Aikaa asiasta yli kymmenen vuotta, joten en muista mikä se niistä muutamasta rasiasta oli.
Missä mahtaa olla se rele, joka estää käynnistymisen vaihteen ollessa väärässä asennossa. Oma autoni ei starttaa ollenkaan, kun moottori on kuuma. Olen ajatellut, että vika voisi olla siinä, sillä vähän aikaa jähdyttyään starttaa taas aivan normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM S2 V6 vakionopeudensäädin ei toimi
ViestiLähetetty: 01.09.2009 12:54 

Viestit: 214
Paikkakunta: Kauniainen
Käynnistyksenestorele automaatissa eli rele numero 801 on kuskinpuolella ajovalojen yläpuolella olevista releistä lokasuojan puoleisin. Näin ainakin mun kärryssä, paikka voi vaihdella mutta nyppää irti yksitellen niin eiköhän löydy. Kanta on viisinapainen ja nelospinnasta lähtee yksinäinen johto jossa abikon tyylinen liitin. Se johto menee vakionopeudensäätimelle.



--------------
XM V6 24 -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jotunen ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: