Helppo mitata, tässä kuitenkin lisää sointuja ja paljon muttia....
Usein viat ei ilmene pienjännitemittauksissa ja vielä useammin ne ovat toisiopuolella läpilyöntejä.
Toisiopuolen voi tuossa yllämainitussa puolatyypissä mitata tulpanhatun liittimesta maa nastaan ja kaikki neljä pitäisi olla suht samoja.
Mutta minkäs vuotinen tuo on, luulin että suuressa osassa noita on hukkakipinäpuolat, kaksi (yleensä puolakannessa erottuu onko kaksi vai neljä puolaa, esimerkissä hukkakipinäpuola, kahdessa vasemmanpuoleisessa on puola, kahdessa oikean puoleisessa ei, eli siis hukkakipinäversio:
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 45046.html)
Hukkakipinäpuolissa on usein 4 (3) nastaa, keskellä kahdessa (yhdessä) virtalukon plussa ja reunimmaisia ECU maadoittaa, mittaamalla reunanastasta keskelle, mo0lemmat puolat pitäisi antaa sama resistanssi, ehkä noin 1,5...3 ohmia - en tiedä oikeaa arvoa! Ja joissain puolissa nuo nastat ei ole rivissä.
Toisiopuolan käämit saa mitattua hukkakipinäpareittain, eli tulpanliittimistä 1-4 väli ja 2-3 väli (ei siis maata vasten) pitöisi olla suht samat (taas ihan arvauksena luokkaa 10...20 kilo-ohmia)
Taas se mutta, joskus puolat lyö läpi vaikka pienjännitemittaukset näyttää mitä vaan...