cxtb2 kirjoitti:
Ei nuo kaukana oikeasta ole
Haa, veikaten saattaa ehkä sittenkin voittaa...
cxtb2 kirjoitti:
Saako tuohon valittua useammasta anturista tietoja? eli alunperinhän on öljyn lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila,kello ja ulkolämpötila.
Mun yksilössä oli vain kello ja jäähdytysnesteen lämpö. Kellokin oli rikki. Ilmeisesti jossain vaiheessa vaihdettu 2-näyttöinen 4-näyttöisen tilalle. Halusin nuo muutkin lämmöt siihen. Nyt se on tehty niin että toi käy suoraan siihen auton johtosarjan päähän. Lisäksi piti normimittaristoon menevä paineanturin piuha tietty ohjata uuteen paikkaan.
Latausjännite luetaan "digital displayn" käyttöjännitekarvasta. Moottori käynnissä se saa suoraan samaa mitä akku saa mutta sammuksissa jostain syystä sinne tulee voltti vähemmän. Ton kompensoin softalla; jos alle 13 niin tuunataan korjauskertoimella.
Saisi sinne muidenkin antureiden näyttöjä. Vaatisi kaapelointia ja softamuutoksia. Laitoin siihen tarpeettoman "ison" mikrokontrollerin että jäi vapaita jalkoja ja vapaata muistia jos tarve ja inspiraatio joskus iskee. Ja LCD:ssä on vielä tilaa, se "ok" tieto on siellä vähän turhaa, mutta en halunnut sitä reunaa jättää pimeäksi

. Kertoo vain että lämpötilat on sallituissa rajoissa. Numeroiden vilkuttelu ja varoitusvalot normimittarista riittäisi. Jos näyttötila uhkaa loppua kesken niin voihan sen tietty muuttaa niinkin että jostain napista voi valita mitä näkyy tms.
cxtb2 kirjoitti:
ja tietty ahtopaine, sitävarten tosin laitoinkin tarvikemittarin.
Joopa. Tota ahtopainetta olen hieman pohtinut. Mulla se virallinen mittari heiluu kyllä kun kaasua polkaisee, mutta sen käytös/näyttämät ei oikein tunnu järkeviltä. Lienee vähän särki. Painetieto näyttää tulevan sytytys eculta. Mitenköhän se kertoo asioista; jännitteen tasolla vai pulsseilla vai miten?
K-a-r-i