Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: HDi kaasupolkimen vaihto?
ViestiLähetetty: 09.08.2016 13:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Nopeudenrajoitin ei toimi ja automaattilaatikko arpoo vaihteita vakkarilla kiihdyttäessä. Korjaamon diagnoosin (ja oman Leksan) mukaan kaasupoljin vialla. Uusi poljin olisi nyt valmiina, onko tuon vaihdossa mitään ihmeitä vai toimiiko ihan plug- and play -periaatteella? Potilas siis C5 X7 HDi 2,0 automaatti.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi kaasupolkimen vaihto?
ViestiLähetetty: 06.09.2016 11:51 

Viestit: 982
Tätä aihetta sivuten, siihen kuitenkaan vastaamatta: kauppapalstalla on kaasupoljinjuttua mutta koska se poistuu ennen pitkää bittiavaruuteen niin laitan tämän tänne.

Tojotan polkimen asentotunnistinta on tutkittu oikein Nasan toimesta. Joillakin metalleilla (mm. tinalla) on taipumus kasvattaa viiksiä (tin whiskers) eli selkeesti hiusta ohuempia säikeitä jotka lähtevät metallista ja kasvavat mihin suuntaan huvittaa. Fyysikot eivät ole saaneet selville mekanismin syvintä olemusta, mutta tämän kanssa on vaan elettävä. Jos viikset ovat tehneet ylimääräisen kytkennän, ongelma voi olla valmis jos kytkennän muut vastusarvot ovat edes kilo-ohmiluokassa tai korkeampia, ja usein ovat. Kun kyseisen ongelmapesän avaa, ei siellä välttämättä näe mitään koska viikset ovat todella ohuita. Viiksiltä voi välttyä kun pinnoittaa metallin lakalla tms. ei-metallisella aineella.

Kuullostaa aprillipäivän jutulta mutta nythän on syyskuu joten totta se on, ja tuolla raporttia:
http://nepp.nasa.gov/WHISKER/reference/ ... sensor.pdf


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi kaasupolkimen vaihto?
ViestiLähetetty: 06.09.2016 13:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Vaihdettu. Oli plug and play. Auto toimii taas kuten pitää.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi kaasupolkimen vaihto?
ViestiLähetetty: 06.09.2016 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Oulu
Xantippa kirjoitti:
Vaihdettu. Oli plug and play. Auto toimii taas kuten pitää.


Samoin täällä. Auto samalla voimansiirtopaketilla, mutta vanhempikoppainen. Automaatti toimii selvästi mukavammin eli todellakin suositeltava "remontti". Eikä maksanut kuin 180€ Ebaystä (myparto).



Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00
EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: