Puhun edelleen väärän mallin perusteella (-87 gti t2, m25/666). Ruiskun rele on saman johtosarjan päässä kuin MAF ja kaasuläpän asentotunnistin. Johtosarja tulee konehuoneen oikeaa reunaa (ojan puoleista). Mulla rele roikkui ajovalon päällä, moottoritilan reunaan ruuvattuna. En tiedä onko alkuperäinen paikka, mutta tuskin paljoa heittää kun johdoissa on rajallisesti liikkumavaraa.
Alla omat muistiinpanot kun purin/putsasin/ehjästin moottoritilan johtosarjat. Bensapumpulle lähti se keskimmäinen. Sama menee MAFin ja kaasuläpän jännitteeksi.
Koodi:
731 Ruiskun rele
----------------
Relekanta päältä
_ ,---. _
( ) | - | ( ) 8 (out)
''' '---' '''
,---. ,---. ,---.
| I | | - | | I | 6 5 4 (TD)
'---' '---' '---'
_ ,---. _
( I ) | I | ( I ) 3 2 1 (starter control)
''' '---' ''' (gnd)(bat)
- releestä löytyvät (ja pari muuta) numerot tulkittuna wikipedian mukaan
50 : starter control
31 : bat- / gnd
15 : preheat in
30 : bat+
87b : default on
TD : "time delay" ehkä?
1:2M2,142/4 2:2Lc(???) 3:4M3 4:142/1 5:3N"16", bensapumppu, 5N"16"
6:2M1 8:6Lc2, 4M1, 142/9
Pumpun piuha kulkee ruiskun johtosarjan (IC) mukana ruiskun ECUn tuntumaan, kartturin jalkatilaan, josta haara ja liitin yhdelle piuhalle kohti pumppua. Kun oman yksilön sain niin pumppu otti sähköt hanskalokeron valosta, eli pyöri aina kun virrat päällä. Kuului selkeä surina sisään. Joten yksi tapa kuulostella pumppua lienee antaa jännitettä ko. piuhan päähän.
Ja tosiaan, hieman eri malli, en ole edes papereista selannut miten isoja eroja. Ja painovirheiden mahdollisuus muistiinpanoissa on aina olemassa.
K-a-r-i