Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
EW koneen sytytys järjestys? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25512 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 28.04.2017 07:29 ] |
Viestin otsikko: | EW koneen sytytys järjestys? |
Joskus onnistumisen hetkellä jo luullut jotain näistä tietävän, mutta ei! ![]() C Viikka herjaa kakkossylinterin suutinta välillä, mutta onko se toinen jakopäästä lukien, vai jotain muuta? Vika niin satunainen, että käy paikallaan ollessa hyvin, joten johdonkaan irroittamisella ei äkkiä selvinnyt? Kiitos tiedosta etukäteen. ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 28.04.2017 07:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Sitikallahan numeroidaan kädittääkseni virallisesti 1-2-3-4 vaihteistosta lukien, mutta vikakoodeissa kai menee "oikein päin" tai sitten taas joissain tapauksissa sytytysjärjestyksen mukaan. Suosittelen vaan nyppimään yksitellen niitä suuttimien johtoja ja sitä kautta varmentamaan, mikä koodi tulee mistäkin suuttimesta ![]() Jossain oli joskus testattu irtosuutinta mittaamalla vastusta samalla suutinta kuumailmapuhaltimella lämmittäen... |
Kirjoittaja: | Teuski [ 28.04.2017 08:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Muistatko muuten minkä pytyn nostin siinä multa ostamassasi kannessa jumitti? Random misfireä se aina herjasi, mutta joskus kakkosen suutinta, jonka kyllä vaihdoin. En muista toistuiko sen jälkeen... Siihen käyntiin se ei ainakaan vaikuttanut ![]() |
Kirjoittaja: | Kooma [ 28.04.2017 08:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Ota kakkoseksi veikattu suuttimen liitin irti ja lyö käymään. Jossei tule muun numeroisia muistiin niin vaihda se. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 28.04.2017 08:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Sitikoiden sylinterien numerointi alkaa vaihteiston päästä, sylinterinumerointi menee 1-2-3-4 paitsi joskus, eli nimenomaan EW koneissa ja vikakoodeissa 1-3-4-2 (Mutta ei toki aina ja kaikissa malleissa ![]() Eli suuttimen vikakoodi joka kertoo vian olevan sylinterissä 2 on joko jakopään puoleisin tai sitten toinen vaihteiston puolelta (tai jos joku on ropannut autoa huolella ja kokeillut vaihtaa suuttimien johtoja ristiin, niin mikä vaan muukin) Mutta tuo lienee varmin: kokeile irroittaa liitin ja katso mikä vikakoodi tulee, jos tulee sama niin sepäs se. Tässä Xsarasta tarinaa suutinten vikakoodien numeroinnista samasta koneesta: viewtopic.php?p=154733#p154733 |
Kirjoittaja: | Kooma [ 28.04.2017 09:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Juu niin menee periaatteessa, mutta käytännössä moottorinohjain voi väittää kakkosta ihan millä paikalla hyvänsä istuvaksi suuttimeksi. En tiedä miksi. Kokemusta on. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 28.04.2017 13:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Kiitos kaikille neuvoista ja paikka selvisi, se oli ensimmäinen jakopäästä lähtien. Mikähän ihme niitä suuttimia 2.0 koneesta juuri siitä rikkoo, kun myynyt useamman noista purkuautoista ja aina ostajat kertoneet juuri sen ensimmäisen jakopäästä lähtien olevan rikki? Nyt kuitenkin täällä toimii ja se seuraava suutin siitä on sitten nelonen. ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 28.04.2017 16:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
kumma juttu . mulla jus RFH , eli jonkuin sortin EW 10 . 250000 km takana ja 95:ttä sekä viinaa RE85:ttä poltettu . ei MITÄÄN ongelmia suuttimien eikä kynttilöitten , eikä AL4 lootankaan kanssa |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 28.04.2017 16:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
vai lieneekö RFN . en jostakin syystä pääse jyvälle nykyisistä tyypityksistä kuten ennen GS/GSA /BX /CX aikana vanhuus tulee |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 28.04.2017 16:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: EW koneen sytytys järjestys? |
Tämä nyt oli itsellä toinen kuukauden sisällä, missä suutin vika, tällä ajettu 177tkm ja edellisellä 215tkm Eilen vaihdoin juuri uudestaan öljyt AL4:n, jonka myin vajaa ½ vuotta sitten, mihin ennen sitä, juuri vaihdoin solkut ja öljyt. Oli mennyt jo kerran vikatilaan ja kun eilen sillä jonkinverran ajoin, niin laatikko ei todellakaan toiminut kuten ennen, mutta öljyt vaihdettua alkoi toimimaan hienosti. Jos vielä ilta puhteena jaksan, niin vaihdan tuohon 177tkm ajettuun solkut ja öljyt ja sen laatikko jo todella elää omaa elämäänsä. Luistaa kylmänä, menee heti vikatilaan, lämpöisenä vielä tuntunut toimivan. Ehkä tuokin alkaa taas toimimaan, niin kuin pitää? ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |