Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 08.05.2017 21:54 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mikä merkitys on tuolla tasaiseksi jyrsityllä kohdalla tuossa paksummassa osassa?

Nokkaremmin vaihto meneillään. Tappi sorvattuna


Liitteet:
s-l1000.jpg
s-l1000.jpg [ 47.39 KiB | Katsottu 9044 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 08.05.2017 22:20 

Viestit: 64
Paikkakunta: Askola
Automaatilla varustetussa autossa toi viiste jää näkyviin tapin ollessa pohjassa, manuaalilla toi viiste ei saa jäädä näkyviin.



Xsara Break 1.6 16V -04 paalattu
C5 Break 2.0 16V -04 paalattu
Xsara Break 2.0 16V -03 ajossa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 08.05.2017 22:25 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
Hyvä tietää.Kiitokset tiedosta.

Kyseessä on automaatti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 09.05.2017 07:23 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
1.8i manuaali C5:ssa ei mahdu tappi paikalleen ilman tuota viistettä, ottaa kiinni kuorivaluun muuten. Ainakin 2003-mallissa näin.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 09.05.2017 08:19 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Tarvitaanko nyky-Sitikoissa ja -Pösöissä näin hienoja tappeja? Eikö enää pärjää ruuvilla tai poranterällä?



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 09.05.2017 09:05 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Aapeli kirjoitti:
Tarvitaanko nyky-Sitikoissa ja -Pösöissä näin hienoja tappeja? Eikö enää pärjää ruuvilla tai poranterällä?


Ei voi kyllä sanoa mitenkään uusiksi, ew/dw moottorit tuli kuitenkin melkein 20-vuotta sitten myyntiin ja valmistus jo lopetettu :D



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 09.05.2017 09:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Noissa on kahdella eri "tapituksella" mun 2003 on jakopään hihnapyörällä,se perustappi poranterä malli.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 09.05.2017 09:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Muuttunut ainakin C viitosissa syksyllä 2002 hihnapyörältä vauhtipyörälle tuo lukitus. Mietin olisiko jokin valmistustekninen syy? Jokin optinen silmä ehkä lukee helpommin ja tarkemmin sen sieltä vauhtipyörästä?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 10.05.2017 21:22 

Viestit: 125
Paikkakunta: Vorssan vieressä
Plösöilijä kirjoitti:
Noissa on kahdella eri "tapituksella" mun 2003 on jakopään hihnapyörällä,se perustappi poranterä malli.


Molemmathan pitää lukita - kampikoneisto vauhtipyörästä ja nokkakoneisto nokka-akselin pyörältä.
Vai ymmärsinkö viestin väärin - siihenkin kykenen helposti!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 10.05.2017 21:30 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Risto kirjoitti:
Plösöilijä kirjoitti:
Noissa on kahdella eri "tapituksella" mun 2003 on jakopään hihnapyörällä,se perustappi poranterä malli.


Molemmathan pitää lukita - kampikoneisto vauhtipyörästä ja nokkakoneisto nokka-akselin pyörältä.
Vai ymmärsinkö viestin väärin - siihenkin kykenen helposti!


Juuri niin, nokka-akselit lukitaan ohennetuilla päillä olevilla tapeilla ja kampiakseli tuolla ihmeellisen muotoisella lukitusosalla vauhtipyörän reikään moottorin takana alhaalla.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 11.05.2017 08:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Juuri niin, nokka-akselit lukitaan ohennetuilla päillä olevilla tapeilla ja kampiakseli tuolla ihmeellisen muotoisella lukitusosalla vauhtipyörän reikään moottorin takana alhaalla.

Tossa toisessa vaihtoehdossa on reikä vain hihnapyörässä eikä hihnan vaihtoo varte tarvii sen paremmin lukita kampiakselia.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vauhtipyörän lukitustappi
ViestiLähetetty: 11.05.2017 10:41 

Viestit: 5125
Plösöilijä kirjoitti:
...
Tossa toisessa vaihtoehdossa on reikä vain hihnapyörässä eikä hihnan vaihtoo varte tarvii sen paremmin lukita kampiakselia.

Tämä ei kyllä vieläkään oikein auennut, tarkoitatko hihnapyörällä kampiakselin moniurahihnapyörää ja sitä tapaa joka oli vaikka XU10:ssä, siihen kampiakselin moniurahihnapyörän reikään työnnettii tappi ja lukittiin kampiakseli sillä (tietysti myös nokka-akselin hammashihnapyörät lukittiin myös)?

Kumivaimennetuissa kampiakselin hihnapyörissä oli noissa ikävä tapa pyöräyttää se osa jossa oli reikä aivan väärään asentoon, se on varmaan yksi syy miksi HDI:ssä tehtiin uusi tapa, varmaan myös tarkempi ajoitus, kun reikä on kauempana. Joissain ei lukita kampiakselin hihnapyörän paikkaa (edes jakohihnan tatasta) muulla kuin kitkalla ja ajoittamalla se tuolla vauhtipyörän ajoitusreiällä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: