|
Kirjoittaja |
Viesti |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 20.05.2017 23:37 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Tehostimen letkun ja putken liitoskohdan ruostumisesta on varoiteltu. Omassani se on suht hyvässä kunnossa ja kunnon mällillä nyt suojattu, ettei pitäisi ihan heti hapristua.
Öljylätäkkö keulan alla säikähdytti ja kun pellin avasi, niin säiliön alus oli aivan öljyssä. ABS-yksikölle menevä letku oli haljennut juuresta. Onneksi letkussa oli paljon varoja, jotta pystyi tekemään pikakorjauksen lyhentämällä parissa minuutissa. Viisainta olisi tietysti uusia koko letku. Vai olisiko? Ylikorjaamista?!
Onko Xantioissa minkä verran herkkiä paikkoja putkissa ja letkuissa tuossa alkulauseessa esitetyn ohella? Onko syytä syynätä noita läpi ja onko letkuja kuinka v-mäinen vaihdella? Putket kai kestää, jos ei päältäpäin ruostu tai saa osumaa.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 21.05.2017 08:15 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Se tehostimen putki hapertuu myös pidemmältä, siitä pyöräkotelon tienoilta.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 21.05.2017 08:40 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Teuski kirjoitti: Se tehostimen putki hapertuu myös pidemmältä, siitä pyöräkotelon tienoilta. Pääseekö siihen käsiksi purkamatta tavaraa tieltä? Siellä ei kai enää jatkoksia ole, vaan putki menee tuosta mainitusta liitoskohdasta venttiilille yhtenä pätkänä.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 21.05.2017 09:11 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Letku on vaihdettu, öljynkestävää. Alkoi murtuilla varsin pian. Korvasin osin korjauspätkällä, muunlaista letkua. Se on yhä ok. Pitäisi nyt selvittää tuon letkun merkki, laatu. Koko letkun vaihto ei ihan mukavaa ollut, säiliö sivuun. Joten, kun kohta vaihdan LHM:n, niin...
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 21.05.2017 11:33 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Aapeli kirjoitti: Teuski kirjoitti: Se tehostimen putki hapertuu myös pidemmältä, siitä pyöräkotelon tienoilta. Pääseekö siihen käsiksi purkamatta tavaraa tieltä? Siellä ei kai enää jatkoksia ole, vaan putki menee tuosta mainitusta liitoskohdasta venttiilille yhtenä pätkänä. Sisälokari pois niin pitäisi olla näkyvissä likimain koko matkalta.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 22.05.2017 08:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Aapeli kirjoitti: Onko Xantioissa minkä verran herkkiä paikkoja putkissa ja letkuissa tuossa alkulauseessa esitetyn ohella? Wanhoissa apukuskin puoleinen sumuvalo alkaa tiputella LHM:ää, kun jousitolpan putki menee poikki. Lienee jo kuitenkin vaihdettu kaikista. Muuttui erilaiseksi jossain vaiheessa. Vaimon Xantiassa muistaakseni mehivät hieman etujousitolppien putkiletkuputket siitä kohdasta, missä ne tolppien lähellä muuttuvat putkiksi (HA2, uudemman mallin putkiliitokset). Ei voi vuodoksi sanoa, mutta saapa nähdä, onko ongelmia odotettavissa kuinka pian...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 19.06.2017 13:03 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Aloin kirjoittamaan uutta juttua tästä aiheesta, mutta juuri ennen lähetystä joku muistijälki hiipi pintaan, että ikäänkuin olisin jo tästä kysynyt  Säiliöstähän lähtee letkuja vaikka kuinka. Onko siis odotettavissa, että 18 vuotta vanhassa autossa näitä alkaa poksumaan? Eli kannattaako näitä alkaa uusimaan jo ennen kuin menee rikki? Ikävää Xantiassa on se, että jos valuttaa säiliön tyhjäksi, menee jarrutkin, joten matka jää siihen.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 19.06.2017 13:08 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Aapeli kirjoitti: Säiliöstähän lähtee letkuja vaikka kuinka. Onko siis odotettavissa, että 18 vuotta vanhassa autossa näitä alkaa poksumaan? Eli kannattaako näitä alkaa uusimaan jo ennen kuin menee rikki? Ikävää Xantiassa on se, että jos valuttaa säiliön tyhjäksi, menee jarrutkin, joten matka jää siihen. Väärin, sinne tulee niitä letkuja vaikka kuinka eikä ne paluuletkut nyt niin herkästi poksu  Uusi, jos siltä näyttää tai muun rempan yhteydessä käy kätevästi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 19.06.2017 14:38 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Hyvä korjaus, kyseessähän ei ole painesäiliö - paluuletkuista siis kyse. Missä on muuten tuon aloituksessa mainitun, abs-yksikölle menevän letkun toinen pää?
Onko muuten mistään saatavilla kunnollista hydrauliikkakaaviota koko järjestelmästä?
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Xantian hydeletkujen ja -putkien heikot kohdat Lähetetty: 20.06.2017 11:42 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
Ei ainakaan kannata uusia millään motonetin tms. huonolaatuisilla letkuilla,veikkaan että alkuperäiset 18 v kestää paremmin kuin huonolaatuiset uudet. Letkuista näkee kyllä hyvin jos ei ole halkeillut tms. niin turha on vaihdella. Joskus vaan tullut hommattua bensaletkuja ym. jotka ovat olleet niin huonolaatuisia että ovat vaihtokunnossa jo parin vuoden päästä.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
|
|