Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 26.11.2017 12:06 

Viestit: 11
Onkohan tuo C5:n ominaisuus, kun radiolle tuleva jatkuva virta katkeaa startattessa? Jatkuva virta siis pysyy, vaikka ECU sammuttaakin n. 2 min jälkeen radion herätevirran.

Mistä tuolle olisi helpoin vetää jatkuva virta, jos tuolle ei pysty muuta tekemään (virtalukolta? Mistä johdosta?). Toki olisi mukava myös saada radio toimimaan siten, että sammuisi heti kun autokin sammutetaan, mutta tuon kanssa nyt pystyy elämään, että jää päälle ECU:n sammuttamiseen asti.

--
Sami


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 26.11.2017 16:33 

Viestit: 287
Tupakinsytyttimen virta. Aika helposti saa sieltä vedettyä johdon ylöspäin. Sieltä ryöstäjältä tai muulla tavalla askarrellen (kuorien ja tinaten) johtoa radiolle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 26.11.2017 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Onko kyseessä alkuperäinen poppikone vai joku jälkiasennettu?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:22 

Viestit: 11
lukkis kirjoitti:
Tupakinsytyttimen virta. Aika helposti saa sieltä vedettyä johdon ylöspäin. Sieltä ryöstäjältä tai muulla tavalla askarrellen (kuorien ja tinaten) johtoa radiolle.


Hmh, siis tuo tupakansytytin on sellainen, että ECU ei katkaise siltä virtaa? Jossain yhteydessä törmäsin siihen, että oli suositeltu vetämään käsijarrun vieressä olevalta pistokkeelta, mutta tuo tupakansytytin olisi kyllä helpompi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:23 

Viestit: 11
svc kirjoitti:
Onko kyseessä alkuperäinen poppikone vai joku jälkiasennettu?


Jälkiasennettu. Tuota juuri mietin, että onko alkuperäisessä jotain toimintoja sille, että pystyy pitämään muistin aktiivisena, vaikka virrat katoaa hetkeksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7806
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tupakansytyttimeltä taitaa kyllä katketa virta startin aikana. Eihän sen radion jatkuvan virrean tosiaan kuulu katketa. Mihinköhän se alkuperäinen piuha on kadonnut, ei taida olla millään adaptereilla soviteltu sitä tarvikesoitinta?

Nyt kyllä tuli mieleen, että olikos jossain sitikassa sellainen homma, että piti adapteria käyttäessä kuitenkin vaihtaa jatkuva ja herätevirta ristiin?
Mittaapa johdot tuo mielessä läpi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Onko autolle kerrottu, että alkuperäinen väyläohjattu radio on poistettu? Ellei, niin BSI ohjaa radion sähköjä alkuperäisen soittimen mukaan. Onko radion kytkennässä käytetty mitään liitäntämodulia?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Nyt kyllä tuli mieleen, että olikos jossain sitikassa sellainen homma, että piti adapteria käyttäessä kuitenkin vaihtaa jatkuva ja herätevirta ristiin?
Mittaapa johdot tuo mielessä läpi.
Joissain tarvikesoittimissa on tosiaan heräte ja jatkuva syöttö vaihtaneet paikkaa ISO-liittimessä ja soittimen johtosarjassa näiden vaihtomahdollisuus.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:40 

Viestit: 11
svc kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Nyt kyllä tuli mieleen, että olikos jossain sitikassa sellainen homma, että piti adapteria käyttäessä kuitenkin vaihtaa jatkuva ja herätevirta ristiin?
Mittaapa johdot tuo mielessä läpi.
Joissain tarvikesoittimissa on tosiaan heräte ja jatkuva syöttö vaihtaneet paikkaa ISO-liittimessä ja soittimen johtosarjassa näiden vaihtomahdollisuus.


Joo tämä on kokeiltu. Tuo virran katoaminen on todettu mittarilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 11:42 

Viestit: 11
svc kirjoitti:
Onko autolle kerrottu, että alkuperäinen väyläohjattu radio on poistettu? Ellei, niin BSI ohjaa radion sähköjä alkuperäisen soittimen mukaan. Onko radion kytkennässä käytetty mitään liitäntämodulia?


Tuosta BSI:stä ei ole mitään tietoa, millä tuon saa tarkastettua? Liitäntä menee suoraan ISO-liittimellä ja näyttäisi menevän oikein.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 13:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
BSI on auton keskustietokone, joka ohjaa kaikkien CAN- ja VAN-väyliin liitettyjen sähkölaitteiden (esim juurikin radion) toimintoja. Tälle pitäisi kertoa tehtaan testerillä (Proxia/Lexia/Diagbox), että autossa ei enää ole väyläohjattua radiota. ja se liitäntämoduli saatetaan tarvita siltikin. Kokeneemmat kertokoot lisää.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 27.11.2017 15:21 

Viestit: 292
jälkiasennettu ota vain kaiutinliitin käyttöön
-herätevirta vaikka hasikaslokeron valolta
-päävirran saat istuinlämmittimen sulakkeelta

-omaa liitintä käytettäessä voi tulla kaikki mahdolliset lieveilmiöt valojenvälkkymisestä alkaen
jopa blacoutia tekee ym ym mielenkiintoista hauskaa

tuo on helpoin
2 -mekkitesterillä alkuperäisen poisto ja adapterin laitto tuohon johtosarjaan ei oikkuja -alkuperäinen soitin ei sitten toimi enää tämän jälkeen jos tekee mieli laittaa se paikoilleen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0HDI 2003 radion virta
ViestiLähetetty: 03.12.2017 12:49 

Viestit: 218
svc kirjoitti:
BSI on auton keskustietokone, joka ohjaa kaikkien CAN- ja VAN-väyliin liitettyjen sähkölaitteiden (esim juurikin radion) toimintoja. Tälle pitäisi kertoa tehtaan testerillä (Proxia/Lexia/Diagbox), että autossa ei enää ole väyläohjattua radiota. ja se liitäntämoduli saatetaan tarvita siltikin. Kokeneemmat kertokoot lisää.


Mä just tein tuon, mutta ei vaikuttanut mitään sähköjen ohjaukseen. Vikakoodin (radio puuttuu tms) tuleminen taisi kyllä loppua.

Ratkaisu: Ainakin pioneerin kanssa heräte ja jatkuva -johdot ristiin, ja heräte vetästäänkin sieltä mistä parhaiten herätteen löytää, esim hanskalokeron valo tms, muuta ei tarvii tehdä. Jos ei jälkimmäistä tee, soitin sammuu vasta 1-2min päästä kun auto on sammutettu (eli kun mennyt virransäästömoodiin). Soitin käynnistyy kyllä taas kun autoon laitetaan virrat takaisin. Ts. toimii, jos ei haittaa että humppa soi vielä hetken parkkeeraamisen jälkeen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: