Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 17.10.2009 01:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Tuommoinen hopeametallin värinen yksilö näyttäisi olevan saksanmaalla myynnissä. Ainakin ilmoituksen mukaan huollettu asianmukaisesti (scheckgeheftgepflegt). Saman sanahirviön tulkitsen kertovan siitä että ajomäärä voidaan huoltokirjan avulla ainakin yrittää todistaa paikkansa pitäväksi.

Varusteina SX-varustetason plyysiverhoilu, vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, 4 x istuinlämmitys, 4 x sähköikkunat (1 epäkunnossa, oiskohan kuskin ikkuna kyseessä...).

Onko patonkilaisilla valistuneita arvauksia tai kokemuksia, kuinka kestävä voimapaketti on 2,1 TD automaattivaihteella? Kerran yhtä vastaavanikäistä viistoperää kävin ajamassa ja automaatti nykäisi melkoisesti vaihtaessaan. Kuitenkin kaikissa ajamissani V6-koneisissa automaatti on toiminut tosi pehmeästi. Muistelen kyllä lukeneeni joskus 2,1 TD:n "tomaattirempasta" mutta kuinkahan siinä projektissa lopuiltaan kävi?

Vaihtaako 2,1 TD:n automaatti edes "uutena" pehmeästi? Mahtaako kellään olla kokemuksia uudesta/uusitusta/korjatusta 2,1 TD automaatista? Jos tuo ilmoituksen mukainen auto olisi fiksussa kunnossa muutenkin kuin vain myynti-ilmoituksen mukaan niin siinä kyllä saattaisi olla "fiksu käyttöauto": tilava ja tosi mukava matkustamo, kohtuullinen kulutus, vääntöä koneessa, helppo ajaa automaatin ja vakionopeussäätimen siivittämänä. Nyt kun tietää tekniikkapalstalla upeasti kuvitettujen tosi hyvien ohjeiden ansiosta kuinka valotkin voi piristää niin jopa kelpaisi kruisailla. Jokohan pitää lähteä rahoitusta haalimaan... :mrgreen:

No tässäpä haaveilevan viestin avoimet kysymykset. Mielelläni lukisin asiallisia kommentteja aiheesta! :geek: Ja kuten aina, niin taaskin jännityksellä odotan lauantaisen Tollo-arvonnan tuloksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 17.10.2009 10:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tuosta kestävyydestä laatikon suhteen, hieman näytti siltä ettei omaani olisi vielä laatikkoa vaihdettu kun moottori jo piti vaihtaa... Ajettu sillä on "vasta" 592 tuhatta, eikä se nykäise kuin täyskaasulla kiihdyttäessä (luonnollisesti, koska tällöin pitääkin vaihdot olla teräviä ettei kytkinpinnat jää luistamaan) ja sitten ihan joskus harvoin epäsopivilla kaasun asennoilla lähinnä pintakaasulla ajellessa...

Laatikkohan on "tuttua peruskauraa" kunnostuksen/korjauksen kannalta, ei mitään rakettiteknologiaa. Kuvat ja osia siihen saa, ihan kätevästikin, onnistuu tuon remppaaminen ihan kotitalliolosuhteissakin, jos vaan on jotain ennekin askarrellut ja pitää puhtaudesta huolen...

Tietenkin aiempien omistajien taustalla on merkitystä, eli jos on jätetty huoltoja tekemättä eli öljyjä vaihtamatta, niin se on kuin veren nenästä kerjäämistä ja aiheuttaa laatikon ennenaikaista kulumista. Sillä käytöksellä saa laatikon rikottua alle sataan tuhanteenkin..!

Jos vain mahdollista on, niin tule Jyväskylän seudulle koeajamaan tämä yksilö, niin on edes jotain vertailupohjaa asialle..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 17.10.2009 18:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Kiitos Jasu hyvistä ja hyödyllisistä tiedoista. Meikäläisen taidoilla :? ei kannata juurikaan tankkausta tai polttimonvaihtoa monimutkaisempiin korjaustöihin ryhtyä, mutta onhan noita osaavia ammattilaisiakin olemassa. Ja ns. normaalin laatikon sielunelämä lienee helpommin korjattavissa kuin sähköohjatun lootan. Siis jos yleensäkään mitään häikkää ilmenee... Pistetäänpäs XM Aut. TD:n koeajo harkintaan, Jyskylä on ihan inhimillisen matkan päässä kotimökin pihasta. :mrgreen:

jasu kirjoitti:
Tuosta kestävyydestä laatikon suhteen, hieman näytti siltä ettei omaani olisi vielä laatikkoa vaihdettu kun moottori jo piti vaihtaa... Ajettu sillä on "vasta" 592 tuhatta, eikä se nykäise kuin täyskaasulla kiihdyttäessä (luonnollisesti, koska tällöin pitääkin vaihdot olla teräviä ettei kytkinpinnat jää luistamaan) ja sitten ihan joskus harvoin epäsopivilla kaasun asennoilla lähinnä pintakaasulla ajellessa...

Laatikkohan on "tuttua peruskauraa" kunnostuksen/korjauksen kannalta, ei mitään rakettiteknologiaa. Kuvat ja osia siihen saa, ihan kätevästikin, onnistuu tuon remppaaminen ihan kotitalliolosuhteissakin, jos vaan on jotain ennekin askarrellut ja pitää puhtaudesta huolen...

Tietenkin aiempien omistajien taustalla on merkitystä, eli jos on jätetty huoltoja tekemättä eli öljyjä vaihtamatta, niin se on kuin veren nenästä kerjäämistä ja aiheuttaa laatikon ennenaikaista kulumista. Sillä käytöksellä saa laatikon rikottua alle sataan tuhanteenkin..!

Jos vain mahdollista on, niin tule Jyväskylän seudulle koeajamaan tämä yksilö, niin on edes jotain vertailupohjaa asialle..?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:13 

Viestit: 181
Minulta löytyy 2,1 td automaatti. Automaatti toimii hyvin mutta ei vaihda mielestäni kovinkaan pehmeästi. Esim. cx dieselin automaattiloota toimii huomattavasti pehmeämmin. Toki vaihtamisen pehmeyteen vaikuttaa ajotapa esim. pintakaasulla saattaa nykäistä ikävästi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Pystyyköhän tuota tomaatin toimintaa säätämään? Esim. W124-mersuissa oli "ruuvi" jolla sai tomaatin teräväksi tai luistavammaksi. Oli miten oli, keppivaihteisto ei tätä kuskia houkuttele koskapa olen helpolle oppinut. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM 2,1 TD Aut. SX farm. -99 aj. 185.000 km
ViestiLähetetty: 18.10.2009 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Kickdown vaijeria kiristämällä öljynpaineet lootassa nousee ja vaihto terävöityy. Näin olen antanut itselleni kertoa erään
automaattivelhon suulla.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: