Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 14.05.2018 23:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Sitikka teki tenän, 2-litran hdi II-koppanen, hyytyi pihaan, eikä suostu käynnistymään. Lupailee kyllä, mutta ei jää käymään.
Kotimatkalla hiukan moottorijarrutuksen jälkeen tuntui kaasussa pientä viivettä, mutta matka jatkui muuten normaalisti. EGR- herjoja näytää koodinlukija,ja joskus kiihdytettäessä vikavalo on syttynyt, mutta sammunut muutaman startin jälkeen. Mitään käyntioireita ei ole aiemmin ollut.

Epäilin polttoaineen siirtopumppua, kun virrat päällä ei kuulu mitään surinaa tankista, ja avasin tankin kannen vaihtaakseni hyllyssä olleen ykköskoppasen pumpun tilalle. Mutta tankissapa ei ollutkaan siirtopumppua :o

Mites vikaa nyt kannattaisi lähteä metsästämään? :?:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 14.05.2018 23:58 

Viestit: 119
katsele aluksi vaikka moottorin akun puolelta kirkkaasta letkusta, jos ruiskupumpulle menee ollenkaan polttoainetta tai meneekö suurimmaksi osaksi ilmaa. Siemensin systeemit kun sattuu olemaan, niin ei ole itsestään hajoavaa uppopumppua, vaan ruiskupumpun yhteydessä on imupumppu. Startata tietysti pitää että letkussa tavara kulkee. Voit pumpata käsipumpulla PA suodattimen vierestä tietysti polttoainetta ruiskupumpulle käsinkin, niin selviää se polttoainepuoli suhteellisen helposti. Ilmat vuotaa linjaan mm. PA-suodatinpannun ilmaus ja vedenpoistoruuveista, joissa tiivistekumi kovettuu ja voi vuotaa pannun kannestakin.

tietokone ja L-ohjelma olisi tuohon tietysti suotavaa saada paikalle, jos on jotain erikoisempaa, mm. ruiskupumpun paineen tallennustarvetta tms. Ruiskupumpun paineensäädin voi laueta, jonka jälkeen ei välttämättä synny käyntiin tarvittavaa painetta. Vaihdoin ko. osan, mutta en muista mitä kaikkia ilmoituksia mahdollisesti asiasta tulee. Toisaalta pitäisi varmaan näkyä tavallisilla lukulaitteillakin ko. vikakoodi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 06:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Moottoritilan sulakerasia BSM rikki? Tuli itselle II korinen 2.2 Hdi, joka ei käynnistynyt ja laitoin 2.0 Hdi:n BSM:n ja käynnistyi välittömästi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 09:01 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Kun kerran siellä egr herjoja on, niin aloitat siitä.

Pari viikkoa sitten vaihdoin tuollaseen egr venttiilin ja siitä hävisi satunnainen kaasuun vastaamattomuus ja satunnaiset vikavalojen syttymiset.

Ja kun tuo kerran hiukan lupailee niin polttoaineen paineensäädin se ei ole, se jos sohlaa niin ei edes lupaa tai sitten lähtee käymään. Mutta egr jos on auki/raollaan niin imusarjaan tulee niin rajusti pakokaasua että ei lähde käymään.

X7:n tuo oli ainakin melko ikävä vaihtaa, tilaa oli melko vähän ja sinne alhaalta päin olevaan pulttiin ei meinaa millään saada avainta. Ja se on muuten kuusiokolo.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 09:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Olisiko kuitenkin viisainta aloittaa ihan ensimmäisenä laittamalla töpseli kiinni ja katsoa, mitä sanoo?
Tuota EGR:ä tunnutaan tarjoavan vähän joka vikaan syylliseksi, jos se on jostain syystä täysin auki, niin kuulee kyllä käyntiäänestä, mutta yhtään en ole vielä tavannut, joka ei olisi lähtenyt käyntiin sen takia?
Etänä kuitenkin varmojen syyllisten kertominen itselle hankalaa, vaikka se muille tuntuukin olevan helppoa.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 12:45 

Viestit: 96
Tuki se egr.. Vähän samoilla vioilla oli mulla ja egr tukkimisella on ajettu kolme vuotta.. Auto on -05 mut lie kone sama


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 13:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
ripa64 kirjoitti:
Tuki se egr.. Vähän samoilla vioilla oli mulla ja egr tukkimisella on ajettu kolme vuotta.. Auto on -05 mut lie kone sama


Onko todella näin, jos EGR auki, niin ei lähde käyntiin?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 16:33 

Viestit: 96
Käy hetken ja sammuu.. helppo kokeilla vaikka leikkaa säilykepurkista lätkän väliin..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 15.05.2018 16:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
ripa64 kirjoitti:
Käy hetken ja sammuu.. helppo kokeilla vaikka leikkaa säilykepurkista lätkän väliin..


Ymmärrän hyvin, että saa likaista ilmaa ja ei käy kunnolla, mutta että ei lähtisi käymään? Onko II korisessa C5:ssä jo semmoista elekroniikkaa, että estää käynnistymisen ECU:n kautta, jos EGR auki?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 16.05.2018 18:14 

Viestit: 208
Egr vika. Helpoin todeta laittamalla pellinpala putken väliin. Voi hörähtää välillä, joskus ei moottori lupaa ollenkaan. Venttiililautanen putoaa, kun sähköosa hajoaa ja alkaa hakata karaa edestakaisin. Näitä on laitettu kymmeniä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 16.05.2018 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
huoltomies kirjoitti:
Egr vika. Helpoin todeta laittamalla pellinpala putken väliin. Voi hörähtää välillä, joskus ei moottori lupaa ollenkaan. Venttiililautanen putoaa, kun sähköosa hajoaa ja alkaa hakata karaa edestakaisin. Näitä on laitettu kymmeniä...


Näin sitä oppii uutta ja "eskere" varmaan laittanut uuden EGR:n ja vehkeet rokkaa?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 16.05.2018 23:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Kiitos hyvistä vihjeistä :)
Tänään sain viimein luettua vikakoodit. EGR-venttiilin sulkua en vielä kerinnyt tehdä kun meni kaikki aika Lexian kanssa opetellessa. :oops:


Liitteet:
IMG_7920 (Copy).JPG
IMG_7920 (Copy).JPG [ 76.29 KiB | Katsottu 16694 kertaa ]
IMG_7919 (Copy).JPG
IMG_7919 (Copy).JPG [ 78.32 KiB | Katsottu 16694 kertaa ]
IMG_7918 (Copy).JPG
IMG_7918 (Copy).JPG [ 75.17 KiB | Katsottu 16694 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 16.05.2018 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Pumpun tuotto oli pyynnin mukainen, samoin ilmanvirtaus ohjearvon mukainen.


Liitteet:
IMG_7924 (Copy).JPG
IMG_7924 (Copy).JPG [ 78.98 KiB | Katsottu 16692 kertaa ]
IMG_7922 (Copy).JPG
IMG_7922 (Copy).JPG [ 77.46 KiB | Katsottu 16692 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 07:38 

Viestit: 216
Eskere näköjään pastesi ei-Startin aikaiset kuvat, mutta startin aikaan tosiaan raili paineet oli siellä 500+bar tasolla jota lienee pyyntikin.
Samoin mitattu ilmamäärä vastasi sitä mitä kone tahtoi eli noin 250mg per pamaus.

Sitä jäin miettimään, että voiko mitattu ilmamäärä olla noin "kohdallaan" samaan aikaan kun ei tee muuta kuin lupailee ?

Mihin kohtaan EGR kiertoa tuo tulppaus kannattaa tehdä ??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
dbwarrior kirjoitti:
Mihin kohtaan EGR kiertoa tuo tulppaus kannattaa tehdä ??

Siihen, missä EGR:n putki liittyy imusarjaan.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 11:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
betaromeo kirjoitti:
huoltomies kirjoitti:
Egr vika. Helpoin todeta laittamalla pellinpala putken väliin. Voi hörähtää välillä, joskus ei moottori lupaa ollenkaan. Venttiililautanen putoaa, kun sähköosa hajoaa ja alkaa hakata karaa edestakaisin. Näitä on laitettu kymmeniä...


Näin sitä oppii uutta ja "eskere" varmaan laittanut uuden EGR:n ja vehkeet rokkaa?

Pörisee, ainakin puhelimen kautta kuunneltuna. Tai raklattaa, dieselkone, bensakoneisiin verrattuna, mutta käy kuitenkin...

EGR tulpattu, ja se riitti että sai käyntiin. Taisi siis varmistua että siellä se vika on? Odotellaan vielä testiajon jälkeistä raporttia, se tulee kunhan kokemusta toiminnasta vähän on, sytyttääkö vikavaloa ja miten muuten toimii. Mutta nyt kuullun ja selvitetyn perusteella, lähtee EGR-venttiili tilaukseen, niitä olisi jopa Motonetissä hyllyssä mutta kun sillä hintaa näkyy pari saavan kun hetken odottelee...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
älä suotta törsää rajohas moiseen imusarjan paskojaan . anna sen tulpan olla tilkkeenä . ei´näy konttuurilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
No niin, nyt Sitikka rokkaa :D
Saamieni hyvien ohjeiden mukaisesti laitoin hittipurkista muotoilemani pellinpalan imusarjalle tulevaan erg:n putkeen, sen eka muhviin imusarjalta pakoputkeen päin katsottaessa. Klemmarin tein jäykästä letkuklemmarista sen reunat taittaen, koska alkuperäinen klemmari ei enää sopinut paikalleen.

Auto tosiaan käynnistyi välittömästi kun irroitin egr-putken imusarjalta ja starttasin. Melkoinen pölly sinistä savua tunki egr-putkesta, joten hapenpuutteessa auto ei jaksa käynnistyä kun venttiili vuotaa. Ehkä hinaamalla käynnistyisi, mutta kun tämä on automaatti, niin sitäkään konstia ei ollut käytössä. Saattoihan tuo pakosavun runsaus johtua huonosta palamisesta, kun autoa käyntiin yritin useita kertoja, ja kone yritti käydä startin rinnalla.

Koeajolla auto tuntui terhakalta, jopa aiempaa hyökkäävämpää oli meno. Myöskin paikaltaan lähdettäessä kaasupolkimessa tuntunut viive pieneni, sekä kaasu vastasi tasaisemmin pyyntöön. Vikavaloja ei syttynyt n. 10km koeajolla. Kaipa tällä uskaltaa huomenna muutaman sadan km:n lenkin nuorimmaaisen valmistujaisiin tehdä. :roll:

Kiitos kaikille Patongin kautta talkoissa mukana olleille, ja erityiskiitokset paikallisislle "guruille" puhelinkonsultaatiosta. Aina oppii (toivottavasti) uutta 8-)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 13:38 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Hienoa, samat kommentit oli uuden egr:n asennuksen jälkeen koeajolla meilläkin...

Autopartsmarketin hinta uudelle orkkiksen merkkiselle oli noin 130€ ilman rahteja, eli ihan kohtuuhintainen.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 14:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tuli tästä mieleen, että kun omassa femmassa ei ole webastoa, tuntuu EGR:n tuottaman ylimääräisen lämmön menettäminen ei-niin-toivottavalta. Entäs jos sen EGR:n putken jättäisikin tulppaamisen jälkeen auki ja päästelisi käryt ulkoilmaan. Näin luulisi sen EGR:n tuottavan kuitenkin lämpöä kabiinissa hytisevälle kuskille. Vai onkohan ihan tuhoon tuomittu ajatus?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 16:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
on tuomittu tuhoon
ei sillä egr:llä ole mitään tekemistä katiskan lämmityksen kanssa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 16:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
on tuomittu tuhoon
ei sillä egr:llä ole mitään tekemistä katiskan lämmityksen kanssa

Kyllä sillä nyt vaan on kun on jäähdytyskierto egr:n putkella...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 17:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Joo ja moottorikin lämpiää nopeammin nim.kok on :lol: huomaa nopeiten pikkudisuissa



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 18:55 

Viestit: 146
Lämmityslaitteelle tuleva neste lähtee kannesta kulkien EGR-venttiilin lämmönvaihtimen kautta ja sieltä lämmityslaitteen kennolle.

Eli on merkitystä lämpiämiseen ja samalla saadaan viileämpää kaasua takaisin imusarjaan koneeseen syötettäväksi. Pakokaasuthan on tunnetusti aika lämmintä tavaraa.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 Hdi RHRH -06 hyytyi
ViestiLähetetty: 17.05.2018 20:08 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Ainakin Xsarassa neste kiertää kyllä juuri päin vastoin :?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: