Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: D-Super hydraulijärjestelmä
ViestiLähetetty: 12.08.2019 21:42 

Viestit: 31
Tutustuminen uuden tulokkaan (-71 D-super) hydraulijärjestelmään käynnissä ja muutamia kysymyksiä tullut eteen.

-Kuinka kauan kuuluisi pysyä ajokorkeudessa sammutuksen jälkeen?
-Kuskin etukulma aavistuksen matalammalla onko pyöräkohtaisia säätöjä korkeudelle?
-Pumppu käy n. 4 sek. välein. Päävaraajapallo on vaihdettu. Mistä lähteä purkamaan syytä tälle?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-Super hydraulijärjestelmä
ViestiLähetetty: 13.08.2019 22:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
CDV kirjoitti:
Tutustuminen uuden tulokkaan (-71 D-super) hydraulijärjestelmään käynnissä ja muutamia kysymyksiä tullut eteen.

-Kuinka kauan kuuluisi pysyä ajokorkeudessa sammutuksen jälkeen?

Täysin kunnossa olevana se kyllä pysyy tuntikaupalla ylhäällä; harva niistä vain on enää kunnossa. Käytännössä voi olla tyytyväinen jos tunninkin pysyy.

CDV kirjoitti:
-Kuskin etukulma aavistuksen matalammalla onko pyöräkohtaisia säätöjä korkeudelle?

Tuo on aika outoa. Ei ole pyöräkohtaista säätöä sinänsä, mutta tulee mieleen että olisko kallistuksenvakaajan heloissa väljää, mikä sallii eri korkeuden etupyörien välille? Vai keksiikö joku jonkin muun selityksen?

CDV kirjoitti:
-Pumppu käy n. 4 sek. välein. Päävaraajapallo on vaihdettu. Mistä lähteä purkamaan syytä tälle?

Naksuvälin pitäisi olla vähintään 30 sek. Järjestelmässä on sisäinen läpivuoto, yleisimmin joko jarruventtiilissä (perä tippuu ensin ja nopeasti) tai ohjaustehostimessa, jolloin yleensä putoaa keula ensin. Kunnossa olevanakin nokka kyllä laskeutuu raskaampana ensin.
Ainakin ohjaustehostimeen myydään korjaussarjaa, mutta sen asennus ei ole ihan läpihuutojuttu. Yksinkertainen ja kallis ratkaisu on ostaa ns. "tehdaskunnostettu" tehostin. Jarruventtiileitä sai uusia/uustuotantoisia ainakin kymmenkunta vuotta sitten kun itse D-mallia viimeksi pykäsin.



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-Super hydraulijärjestelmä
ViestiLähetetty: 14.08.2019 16:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Eikös DS:ssä ole kuten SM:ssäkin että kallistuksenvaimentajan välitangot ovat kierteellä säädettäviä pituudeltaan. Näillä säädetään auto "suoraan" niin ettei vasen tai oikea puoli ole toista korkeammalla. Korjauskäsikirjassa tämä todetaan nimenomaan Camberin säädön kohdalla - camber ei ole pyöräkohtaisesti erikseen säädettävä mutta jos se on erilainen vasemmalla ja oikealla, tulee kallistuksenvaimentajaa säätää siten että se on sama molemmilla puolilla.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: