CDV kirjoitti:
Tutustuminen uuden tulokkaan (-71 D-super) hydraulijärjestelmään käynnissä ja muutamia kysymyksiä tullut eteen.
-Kuinka kauan kuuluisi pysyä ajokorkeudessa sammutuksen jälkeen?
Täysin kunnossa olevana se kyllä pysyy tuntikaupalla ylhäällä; harva niistä vain on enää kunnossa. Käytännössä voi olla tyytyväinen jos tunninkin pysyy.
CDV kirjoitti:
-Kuskin etukulma aavistuksen matalammalla onko pyöräkohtaisia säätöjä korkeudelle?
Tuo on aika outoa. Ei ole pyöräkohtaista säätöä sinänsä, mutta tulee mieleen että olisko kallistuksenvakaajan heloissa väljää, mikä sallii eri korkeuden etupyörien välille? Vai keksiikö joku jonkin muun selityksen?
CDV kirjoitti:
-Pumppu käy n. 4 sek. välein. Päävaraajapallo on vaihdettu. Mistä lähteä purkamaan syytä tälle?
Naksuvälin pitäisi olla vähintään 30 sek. Järjestelmässä on sisäinen läpivuoto, yleisimmin joko jarruventtiilissä (perä tippuu ensin ja nopeasti) tai ohjaustehostimessa, jolloin yleensä putoaa keula ensin. Kunnossa olevanakin nokka kyllä laskeutuu raskaampana ensin.
Ainakin ohjaustehostimeen myydään korjaussarjaa, mutta sen asennus ei ole ihan läpihuutojuttu. Yksinkertainen ja kallis ratkaisu on ostaa ns. "tehdaskunnostettu" tehostin. Jarruventtiileitä sai uusia/uustuotantoisia ainakin kymmenkunta vuotta sitten kun itse D-mallia viimeksi pykäsin.