|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 00:01 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
1,6 MagnetiMarellin ruisku/sytty systeemillä varustettu yksipiste ruisku on hukannut kipinän. Vaihdettu puola, ykk- anturi, ruskea iso rele testattu Xm:ssä, siinä toimii. Sulakkeet ehjät. Bensaa tulee, kipinää ei. Ecun vaihto seuraavana ohjelmassa, olisiko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 10:03 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Voisit mitata puolalle tulevan suoran plussan, että tulee. Myös puolan toinen napa, siinä pitäisi näkyä jännite silloin, kun juuri sytyttänyt, siis katkojan (sytkäboxin katkojatransistorin..) määräämässä tahdissa. Voi tarkistaa merkkilampun avullakin*, toinen johto puolan katkojanpuoleiseen liittimeen, toinen johto runkoon, pitäisi välkkyä, jos ok, konetta pyöritettäessä. Tai jos jakaja hyppysissä, jakajan akselista pyörittämällä. *Näin tarkistin, säädin Warren sytytysajoitukset. Merkkilamppu syttyy sytkähetkellä. Vai onko hukkakipinäpuola, siinäkin asioita hoitaa katkojatr..(ECU).Niiden ohjaus tullee anturilta.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 16:57 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
ealab kirjoitti: Voisit mitata puolalle tulevan suoran plussan, että tulee. Myös puolan toinen napa, siinä pitäisi näkyä jännite silloin, kun juuri sytyttänyt, siis katkojan (sytkäboxin katkojatransistorin..) määräämässä tahdissa. Voi tarkistaa merkkilampun avullakin*, toinen johto puolan katkojanpuoleiseen liittimeen, toinen johto runkoon, pitäisi välkkyä, jos ok, konetta pyöritettäessä. Tai jos jakaja hyppysissä, jakajan akselista pyörittämällä. *Näin tarkistin, säädin Warren sytytysajoitukset. Merkkilamppu syttyy sytkähetkellä. Vai onko hukkakipinäpuola, siinäkin asioita hoitaa katkojatr..(ECU).Niiden ohjaus tullee anturilta. Eipä löydy enää noita museoesineitä tästä mallista.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 18:48 |
Viestit: 1878
|
Olet varmaan koittanutkin mutta kerronpa silti... Minä sain yhden BX:n ruiskupelin kipinöimään kääntämällä puolan ja jakajan välisen piuhan toisin päin. Vai minkäsmoinen jakaja tuossa Magneti-Marellissa oli, ei kai se ny sentään jakajaton ollu. Vai oliko?
Em. BX toimi hetken tuolla silmänkääntötempulla mutta uusia johtoja se lopulta oli vailla.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 18:53 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
eiköhän liene DIS järjestelmä . on yksi puola josta lähtee 4 karvaa tulpille . temppurauta tunnistin ( Pick Up ) kytkinkopassa antaa tiedon älypäälle ( apukuskin jakkaran alla ) ja älypää komentaa puolaa . en muista päärelettä konehuoneessa mutta kannattaa kattoo että kaikki suorat sähköt akulta tulee . releille . jos löytyy ns: kaksoisrele niin kahteen pisteeseen kannalla on tultava suoraan akulta jännite. toinen puoli releestä ohjaa pa toimintaa ja toinen syttyä .
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä Lähetetty: 22.09.2019 22:06 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Koke on oikeilla jäljillä, täytyypä mitata nuo releelle tulevat jatkuvat jännitteet. Sytytys on siis mallia suoratoistopalvelu, ecun ohjaama kaksipiirinen puola, joka antaa kipinää (jos antaa) aina kahdelle pytylle yhtä aikaa. Selvää energian tuhlausta.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|