Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 00:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
1,6 MagnetiMarellin ruisku/sytty systeemillä varustettu yksipiste ruisku on hukannut kipinän. Vaihdettu puola, ykk- anturi, ruskea iso rele testattu Xm:ssä, siinä toimii. Sulakkeet ehjät. Bensaa tulee, kipinää ei. Ecun vaihto seuraavana ohjelmassa, olisiko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 10:03 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voisit mitata puolalle tulevan suoran plussan, että tulee. Myös puolan toinen napa, siinä pitäisi näkyä jännite silloin, kun juuri sytyttänyt, siis katkojan (sytkäboxin katkojatransistorin..) määräämässä tahdissa. Voi tarkistaa merkkilampun avullakin*, toinen johto puolan katkojanpuoleiseen liittimeen, toinen johto runkoon, pitäisi välkkyä, jos ok, konetta pyöritettäessä. Tai jos jakaja hyppysissä, jakajan akselista pyörittämällä. *Näin tarkistin, säädin Warren sytytysajoitukset. Merkkilamppu syttyy sytkähetkellä. Vai onko hukkakipinäpuola, siinäkin asioita hoitaa katkojatr..(ECU).Niiden ohjaus tullee anturilta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
ealab kirjoitti:
Voisit mitata puolalle tulevan suoran plussan, että tulee. Myös puolan toinen napa, siinä pitäisi näkyä jännite silloin, kun juuri sytyttänyt, siis katkojan (sytkäboxin katkojatransistorin..) määräämässä tahdissa. Voi tarkistaa merkkilampun avullakin*, toinen johto puolan katkojanpuoleiseen liittimeen, toinen johto runkoon, pitäisi välkkyä, jos ok, konetta pyöritettäessä. Tai jos jakaja hyppysissä, jakajan akselista pyörittämällä. *Näin tarkistin, säädin Warren sytytysajoitukset. Merkkilamppu syttyy sytkähetkellä. Vai onko hukkakipinäpuola, siinäkin asioita hoitaa katkojatr..(ECU).Niiden ohjaus tullee anturilta.

Eipä löydy enää noita museoesineitä tästä mallista.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Olet varmaan koittanutkin mutta kerronpa silti... Minä sain yhden BX:n ruiskupelin kipinöimään kääntämällä puolan ja jakajan välisen piuhan toisin päin. Vai minkäsmoinen jakaja tuossa Magneti-Marellissa oli, ei kai se ny sentään jakajaton ollu. Vai oliko?

Em. BX toimi hetken tuolla silmänkääntötempulla mutta uusia johtoja se lopulta oli vailla.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 18:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eiköhän liene DIS järjestelmä . on yksi puola josta lähtee 4 karvaa tulpille . temppurauta tunnistin ( Pick Up ) kytkinkopassa antaa tiedon älypäälle ( apukuskin jakkaran alla ) ja älypää komentaa puolaa .
en muista päärelettä konehuoneessa mutta kannattaa kattoo että kaikki suorat sähköt akulta tulee . releille . jos löytyy ns: kaksoisrele niin kahteen pisteeseen kannalla on tultava suoraan akulta jännite. toinen puoli releestä ohjaa pa toimintaa ja toinen syttyä .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Millesime Beksin kipinä hukan jäljillä
ViestiLähetetty: 22.09.2019 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
Koke on oikeilla jäljillä, täytyypä mitata nuo releelle tulevat jatkuvat jännitteet. Sytytys on siis mallia suoratoistopalvelu, ecun ohjaama kaksipiirinen puola, joka antaa kipinää (jos antaa) aina kahdelle pytylle yhtä aikaa. Selvää energian tuhlausta.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: