Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 30.05.2020 16:52 

Viestit: 58
Nokkahihnan vaihto jäi vaiheeseen, kun kampiakselin lukitusreikää ei löytynyt starttimoottorin vierestä eikä muualtakaan ....purkamatta koneen etuosan putkistohärdelliä.
Vinkeitä kiitollinen.



DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 30.05.2020 22:05 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
En ole lukinnut ollenkaan 2.0 8-venttiilisen HDI:n kampiakselia nokkaremmin vaihdossa kun en myöskään löytänyt sitä lukitusreikää. Hyvin pelaa ainakin toistaiseksi.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 30.05.2020 22:36 

Viestit: 58
Kammen apulaitteiden siivapyörä niin tiukassa, että pakko saada lukittua jotenkin.
Venttiilikopan kansi auki ja hakea sieltä nelosen yläkuolokohta ja keksiä lukitus starttikehälle.



DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 00:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1321
Paikkakunta: Järvenpää
Picasson hdi 90:ssä se kyllä oli siellä startin takana. Voi irrottaa startin mutta onnistuu suorakulmaan taivutetulla tangolla.
Siivapyörä lähtee lenkkiavaimella (hyvällä) kun tukee sen tukivarteen ja starttaa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantian DW10:n ohjeessa syyskuulta 1998 kerrotaan näin:
Liitteet:
DW10_kampura.jpg
DW10_kampura.jpg [ 37.11 KiB | Katsottu 5973 kertaa ]


Ja työkalustakin on siinä kuva:
Liitteet:
DW10_työkalu.jpg
DW10_työkalu.jpg [ 19.84 KiB | Katsottu 5973 kertaa ]



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 11:03 

Viestit: 5071
Ei kai noilla ajoitustapeilla ole kuitenkaan tarkoitus pitää vastaan hihnapyörän pultin avauksessa tai kiristyksessä, mahtaako kestää?

Tuolla on 406:ssa neuvo lukita vauhtipyörän kehä startin hampaista, en tiedä kuinka paljon eroja koneissa:
https://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8% ... eg11k3.htm

Liitteen mukaisella osalla lukitus:


Liitteet:
Screenshot 2020-05-31 at 11.00.32.png
Screenshot 2020-05-31 at 11.00.32.png [ 10.52 KiB | Katsottu 5892 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 11:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
olli__o kirjoitti:
Ei kai noilla ajoitustapeilla ole kuitenkaan tarkoitus pitää vastaan hihnapyörän pultin avauksessa tai kiristyksessä, mahtaako kestää?
Juu, ei varmastikaan kestä tuota, ajoituksen vain. Jos siis tarvitsee vain hihnapyörän pultti auki, niin ei sitä kampiakselia tarvinne erityisesti lukita. Riittää, että jarruttaa sopivasti ja siihenhän on konsteja. Jos on manuaalivaihteinen, niin pykälä sisään ja käsijarru päälle jarruttavat jo jonkin verran. Ja jos se hihnapyörä ei ole siiva (tuskin on HDI:ssa), niin voi pitää siitä kehältä vaikka hihnamallin öljynsuodatinavaimella vastaan. Siivaan moiset ovat turhan leveitä. Toki voi vanhasta apulaitehihnastakin rakentaa pitotyökalua. Nuo molemmat konstit kun yhdistetään, niin saadaan jo jonkin verran jarrutusta aikaiseksi. Sitten avaamiseen riittävän terävä isku, niin eiköhän se siitä lähde. Sieltä startin kehältäkin voi toki vastaan pidellä. Jos nuo kaikki yhdessä eivät riitä, niin sitten on ainakin "riittävän" tiukassa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 22:46 

Viestit: 169
Kunnollisella pulttipistoolilla lähtee yhdessä hujauksessa tuosta vaan, eikä tarvitse mitään lukituksia. Remmin asennusta varten olen pyörittänyt moottorin sellaiseen asentoon, että nokka-akselin saa lukittua. Sitten maalitussilla piirretään merkki kampiakselille. Hyvin on pelannut jo useampi auto noillakin opeilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
kimmoa kirjoitti:
Kunnollisella pulttipistoolilla lähtee yhdessä hujauksessa tuosta vaan, eikä tarvitse mitään lukituksia.

Mulla on tuumanen ja aina on irronnu... ;) :D :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 31.05.2020 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Siis tuumanen pulttipyssy ja pultit on irronnu. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 01.06.2020 08:34 

Viestit: 58
Kaikki ylläolevat käytetty. metrisellä varrella vääntö ja lekalla muutama isku päähän niin johan irtosi, kiitokset vihjeistä!!!



DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus
ViestiLähetetty: 01.06.2020 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
atpsailor kirjoitti:
lekalla muutama isku päähän
Se nyt ei hommaa auta, mutta pää tulee kovin kipeäksi :mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: