Update:Lainasin 12V sähkökynän.
Bensapumpulle ei näkynyt tulevan mitään, ei virrat päällä, eikä startatessa.
Ostin varmuuden vuoksi yleismittarin.
Ja 1100A starttiboosterin.
Bensapumpun liittimelle tulee toisen reunan pariin 5 V jännite-ero. Lienee siis mittarin johdot.
Toiselle reunalle näyttää 0, niin virrat päällä kuin startatessa.
Eli vaikuttaa siltä, että sähkö ei tule sinne asti.
Hämärässä en löytänyt bensapumpun relettä, vaikka oli taskulamppu (hehkulamppupolttimolla) mukana.

Löysin releen kun päivänvalossa sihtasin taskulampulla ECU:n taakse.
Pystyssä, musta, liitin alapuolella, johto lähti siitä alaspäin.
Valokuvasta zoomaamalla näki numeron 240107.
Sitten kun sen otti irti ruuvistaan, olikin hankala saada liitin irti.
Ei millään mahtunut "kynämiehenkään" käsin siinä välissä irroittamaan ja tunnustelemaan, miten irtoaisi.
Ja kun sen käänsi jarrunestesäiliön alle ei ylettänyt toistakaan kautta.
Konepelti kiinni ja menin terassille oluelle.

Seuraavana päivänä taas ihmettelemään, täytyyhän se rele olla vaihdettavissa.
Tässä vinkki muillekin:Johto antaa myöten vetää rele jarrunestesäiliön ali esiin moottorin viereen.
Mutta älkää vetäkö sitä esiin nokkapihdeilla releen rungosta, vanhan releen kuoreen tuli halkeama

Vetäkää releen "telineosasta".
Siinä onkin jo tilaa käännellä sitä ja tajusin, miten se lähtee johtoliittimestä irti.
Punainen lukitus vedetään sivulle, rele irtoaa sitä enemmän, mitä enemmän lukko tulee ulos (vinot "ohjainurat").
Rele, joka autossa oli 15-pinninen, musta 240107.
Valmistettu 04/1998 eli mahdollisesti alkuperäinen.
No sitten relettä metsästämään:
Motonetissa oli Xsaraan ruskea myöskin 15-pinninen noin 35 eur.
Mutta VTS ei tarjonnut sitä.
Myös numero oli eri (240109).
Tarkkaan kun katsoi kytkentäkaaviota sen pinnasta, huomasi että oli eri.
Motonetin myyjä tutki aikansa heidän kanaviaan ja totesi, että Euroopassa on, mutta he eivät saa Suomesta tukusta oikeaa (240107).
Auto-Artikkelilla oli oikea musta 240107 hyllyssä, noin 40 eur.
Heillä oli jo ulkomuistissa tieto, että 15-pinninen ruskea ja musta ovat erilaisia.
Tilanne nyt:Releen vaihto ei auttanut.Tarkistin uudelleen yleismittarilla bensapumpun liittimeltä:
Valkoisen ja vihreän johdon välissä 5V.
Kahden keltavihreän välissä 0, niin virrat päällä kuin startatessa.
Liitin takaisin kiinni.
Edelleen takapenkin istuinosa ylhäällä ja pumpun suojakansi irti kuuntelin pumppua kurottaen virta-avaimelle.
Ei surahda kun virrat laittaa päälle. Ei surise, kun starttaa.
Kysymyksiä:1.)
Mitä seuraavaksi?
2.)
Haluaisiko joku osaava korjata auton korvausta vastaan?
Auto Helsingissä, Kalliossa kadun varressa.
3.)
Onko tietoa mikä korjaamo osaa ja haluaa tehdä näitä Helsingissä?
Ja ei ole kallis ts. löytää vian kohtuuajassa, jolloin lasku pysyy järkevänä ja kohtuullinen tuntiveloitus.
4.)
Vinkit kohtuuhintaisista hinausfirmoista otetaan vastaan?
5.
Hinaako joku lukijoista korvausta vastaan?
Hieman haastava lähtöpiste. Auto näet parkissa alamäessä.
Tehokkaalla vahvakytkimisellä autolla voisi hinata takaperin ylämäkeen muutaman auton mitan.
Mäen päällä olisi paljon hiljaisempi katu hinata kuin mäen alla.