Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 02.12.2009 16:53 

Viestit: 298
Onko kukaan keksinyt lamppua tai konstia millä lampunvaihtoväli saadaan c5 pitemmäksi, nyt vaihdettava joka syksy ja tosi :evil: paikassa.

Olisko mitää xenon muutossarjaa tai vast keinoa



ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 04.12.2009 19:32 

Viestit: 18
Eihän tuo ole sitten mitään, jos kerran vuoteen. Olis ne muutenkin hyvä vaihtaa kerran vuodessa, vaikka toimisikin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 05.12.2009 13:31 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
C4:kin osaa tuon. Pari, kolme Hooseiskaa menee vuotta kohden. Onko vika polttimoissa vai autossa, ken tietää? Pitäisiköhän soittaa Karpolle? H7:t takaisin ja äkkiä!



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 05.12.2009 14:20 

Viestit: 18
Tarkoittanet H4:sia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 06.12.2009 17:12 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
Velmanteri kirjoitti:
Tarkoittanet H4:sia?

Pää ajatteli juuri H4:ia. Käsi kirjoitti jotain muuta ;)



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 07.12.2009 09:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 118
Vuoden kerkisin ajella esiomistetulla vuoden 2007 C4:lla ennenkuin ensimmäinen lyhkänen pimeni. Että ainakin vuoden kesti. Palanut polttimo näytti olevan samaa Philipsin "+30% Premium" tyyppiä jonka ostin vaihtotuikuksikin. N. 25.000 km omaa ajoa mittarissa, eli tiedä sitten voiko kestoa sanoa pitkäksi vaiko lyhyeksi. Toisaalta edellisessä Suzukissa H4 polttimot kestivät vaihtamatta yli 100.000 km. Ja tiedä sitten koska olivat autoon laitettu, koska en itse valoihin koskenut koko auton omistamisen aikana. Kirkkaus oli kyllä vähän toista luokkaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 07.12.2009 11:40 

Viestit: 298
Niin eihän se hinta mitään mutta se kuinka vaikeaksi vaihtaminen tehty, akkua pois pihtejä, peiliä, kiroilua ym. Tallikin on täynnä mielenkiintoisempia Citikoita eikä millään jaksaisi puolta iltaa lohkasta käyttöauton lampun vaihtoon.

Onko millaisia kokemuksia xenon muutossarjoista.



ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 07.12.2009 12:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
HID (eli xenon-kaasupurkaus) valot antaa kyllä valotehoa lisää, ja kestävät pidenpäänkin, tosin jotkin halpis-sarjojen kestävyys ei ole hyvä. kaikkiin umpiohin ei kannata laittaa HIDejä, koska jotkin umpiot antavat törkeänpaljon hajavaloa. joka häikäisee vastaantulijoita ja tekee omankin ajamisen vaikeaksi sumussa/sateessa.
CX:ssä kokeilin H4-single valoa lyhkäsinä, ja valokuvio oli tarkka, eikä (oman ja muutaman muunkaan mielestä) häikäissyt. siis kyse "Turbo"-umpiosta, jossa erillinen apupitkä.
XM:n Y3:n lähivalona HID--muutospolttimo toimi kanssa kohtuu hyvin, tosin edelleen se umpio hävittää suuren osan valosta, mutta HID-polttimolla se näyttää hyvältä halogeenivalolta. värilämpötilaksi suosittelen (kokeiluissa) 3000k., joka näyttää halogeenivalon "hiemankellertävältä", tai alempi, 2700k on jo keltainen.

5000k. ja korkeampi värilämpötila näyttää hirveältä sinertävältä, eikä semmonen sovi Sitikkaan :shock:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 09.02.2010 12:55 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
Eilen taas kajahti yksi hilipipsin H7. Ostin tietenkin uuden samanlaisen kun sai halvalla, (10,- ketale). Molemmat lyhyet vaihdoin, saa nähdä, pääseekö kesään asti. Jotenkin tuntuu, että tuo H7-konstruktio on huono kestoltaan. En nyt ihan usko, että auton sähköissäkään suurta vikaa olisi. Tai mistä sen tietää, kun alusta asti on polttimoita palanut. Reilu 2,5 vuotta ajoa / 83 tkm. Olisikohan puoli tusinaa Hooseiskaa jo vaihdettu? Ja takaa lasikantaisia 3-4 kpl. Vilkkupolttimot on alkuperäiset, vielä.

Hyvä on Philipsilläkin hintahaarukka polttimoissa: halvin 10,-, kallein Blue Vision 25,-/kpl. Vaan sanokaapa joku ihan oikeasti kestävä polttimomerkki/H7. Laitan sen ostoslistalle seuraavaksi.

Asiaa sivuten: kaksi Blue Vision H7-polttimoa, hinta yhteensä vähän päälle 50,-. Siis 300 mummonmarkkaa :evil: . Eipä olisi tullut mieleen maksaa kolmeasataa markkaa kahdesta polttimosta kymmenen vuotta sitten :?



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 09.02.2010 13:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
cxtb2 kirjoitti:
HID (eli xenon-kaasupurkaus) valot antaa kyllä valotehoa lisää, ja kestävät pidenpäänkin, tosin jotkin halpis-sarjojen kestävyys ei ole hyvä. kaikkiin umpiohin ei kannata laittaa HIDejä, koska jotkin umpiot antavat törkeänpaljon hajavaloa. joka häikäisee vastaantulijoita ja tekee omankin ajamisen vaikeaksi sumussa/sateessa.
Niin kyllä siinä umpiossa on merkintä, jos sinne saa (ja on järkevää) laittaa Xenon-poltin ja silloin siinä umpiossa on sellaiselle sopiva kantakin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 09.02.2010 18:49 

Viestit: 84
Paikkakunta: Loimaa
Vuoden verran on xenonit valaisseet lyhyillä ja pitkillä.Ihan mukavasti tuli valoa lisää verrattuna halogeneihin. Kestävyys on vielä kysymysmerkki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 09.02.2010 21:19 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Tuli tuosta lampunvaihdosta mieleen, kun tuossa yks päivä kauppareissulla polttelin säpäkkää auton vieressä. Kiinnitin huomiota vieressä olleen V50 Volvon konepeltiin. Onpas muuten hullunkurisen pieni luukku siinä :o Ajovalot on kokonaan etuhelman vaimikäsenytoli sisällä.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys
ViestiLähetetty: 09.02.2010 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
cxtb2 kirjoitti:
XM:n Y3:n lähivalona HID--muutospolttimo toimi kanssa kohtuu hyvin, tosin edelleen se umpio hävittää suuren osan valosta, mutta HID-polttimolla se näyttää hyvältä halogeenivalolta.

Aha. Mulla kokeilu kesti alle tunnin ja 30km. Valoa tuli enemmän puun latvoihin kuin tielle. Ei tosiaan toiminut yykolmosessa! Tielle sain enemmän valoa laittamalla kantajännitteen kuntoon & polttimoiksi +90% hooykköset. En todellakaan suosittele HIDejä kenellekään, vaikka linssillisissä umpioissa ne saattaakin toimia paremmin. Laittomia ne silti ovat 99% tapauksista, kun umpiossa lukee HCR/HC/HR eikä DC/DR.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: