Moro!
Ite tappelin justiinsa emännän auton kanssa 3 viikkoa juuri tämän "catalytic converter faultin" ja "anti pollution faultin" kanssa, ja viaksi paljastui katin jälkeinen lambda anturi, kun velipojan avustuksella tutkittiin lamdban signaalia digioskilloskoopin kanssa...ilmeisesti lambda-anturin lämmitysvastus katkoi kylmänä, kun pakokaasu ei jaksanut katin jälkeen pitää lambda-anturia toimintalämpötilassa (n. 200-300°C) ja signaali seilasi 0,1-0.95V välillä...
Vaihdoin lambda-anturin motonetin tarvikeanturiin (huom. lämmitysvastuksen arvo 4,5 ohmia) johdot juottamalla kiinni, eikä puristeliitoksilla...ja citikka ei ole valittanut nyt mitään faultteja ajotietokoneessa, eikä myöskään lexialla vikakoodeja luettaessa!!!
Toivottavasti vika myös pysyy poissa, koska C5:den vikadiagnostiikka on todella huono, omiin kokemuksiin nähden...lexia ei kerro mitään suoranaista vikaa, ehdottaa vain kaasuläppäanturia, ilmamäärämittaria, puolapakettia jne. !!!
Toivottavasti tästä jotakin apua citikkafoorumilaisille, koska itse meinasin repiä itseni pälvikaljullisesksi vian parissa ja ilmeisesti myös Veho on tapellut kyseisten vikojen kanssa aika paljon!!!
