miten olis jos menisit selälles kuskin jakkaran eteen ja se pää sinne polkimiin päin. siellä jarrupolkimen varren varrella on semmonen kytkin johon menee kaksi piuhaa. värillä ei oo väliä. ota kynälamppu ja käännä avainta = virtapäälle ( ei starttia ) ja sillä lampulla tökkäät jompaankumpaan piuhaan ,niin toisessa ainakin pitäisi lamppu syttyä ( jos oot huomannu laittaa sen lampun piuhan päässä olevan hauenleuan hyvään maadoituspisteeseen ) sitten kun oot löytäny sen piuhan jossa se lamppu syttyy ,niin nykäise se toinen ( siis EI se jossa jo syttyi ) piuha pois liittimestä ja kynälamppu siihen kytkimen paljaaseen liittimeen ja paina jarrupoljinta. jos EI syty ja nuo muut asiat ovat ok = syttyvirta päällä niin vika on normaali bx:n vika = vaihda jarruvalokytkin.
jos taas syttyy ,niin mene suosiolla sinne VASEMMAN takavalon liittimiin käsiksi ja ihan ekaksi eti LEVEÄ MUSTA lattakaapeli ja nykäise se irti ( ellei ole jo valmiiksi irti ) ja assistentti painelee poljinta kun virta on kytketty avaimesta ja jossakin liittimen nastassa pitää kynälamppu vilkkua samaan tahtiin kuin se apulainen poleksii poljinta.
jos ei toimi ,niin sitte ettimään ekaksi harvinaisempaa vikaa = sulakerasian takimmanen liitin = takavaloille menevän lattakaapelin liitin on löysä ja kontaksti on huono. tavallisempi vika on se että joku on tärvellyt kaapelia yleensä kuskin jakkaran takaa poraamalla ruuvin lattian ja samalla sen lattakaapelin läpi ja aiheuttanut oikarin joka paljastuisi myös sillä samalla kynälampulla kopeloimalla sulakkeita samoilla ehdoilla kuin mitä on romaanissa kirjoitettu. sulakkeen numeroa en muista .

ihan peruslogiikkaa.