Ei sitä venttiiliä aivan ekana purkamaan kannata lähteä, eikä vivustojakaan ostamaan.
Säädät sen takakorkeuden säätimen ensin kondikseen. Korkeus ei välttämättä ole pielessä, mutta sisältä tuleva tanko voi vetää / työntää venttiiliä normaali korkeudessa, jota se ei saa tehdä. lisäksi väljyyden takia säädössä on "tyhjää".
Ittellä kummassakin farkku xantussa sama vaiva (nousi pakkasilla hitaahkosti), kun oli säätö pielessä. Merkkiliike olis ostattanut vivustot. Toisessa xantiassa vivusto on todella väljä.
Auto montulle (tai "hätätilanteessa" vaikka perä pukille) sisällä vipu normaaliin ajoasentoon.
Ekaks säätövivustolta tuleva tanko löysälle (
1.) (8mm lenkki) ja sitten se kallistuksen vakaajaan tuleva (olisko ollu 11mm) (
2.) pultti löysälle. Sitten vaan käännät kallistuksen vakaajan kyljessä olevasta mötikästä hieman siihen suuntaan, että lähtee perä nousemaan ja pultti kiinni.
Ainakin sen verran, että saat vivuston "löysät pois". Sitten säätövivustolta tuleva tanko kiinni, siis se 8mm pultti.
Voit myös käyttää sitä muovista klipsiä (
3.) halutessas irti, niin mötikkää on helpompi käännellä"
"Kokeile ja opi" -periaatteella vaan. Vaatii varmasti muutaman kokeilun, ennen kuin säätö onnistuu ok. Säädön jlk. katsot että korkeus on ok.
Säätö toimii muistaakseni niin päin, että kun kallistuksen vakaajan olevassa olevaa mötikkää kiertää siten, että nostaa pultin kannasta -> perä laskee.
Kun korkeus on kondiksessa, niin rasvaa pakkasta sietävällä mönjällä kaikki liikkuvat osat. Pakkasneste ja tuore mineraaliöljy on yks hyvä yhdistelmä ja ekologinen

Ja auton alla ollessa kannattaa aina muistaa, että vivustoa käännellessä auto voi pudota nopsaankin ja käy päähän kipeetä, jos se on välissä

..."Perhetuttavalle" käynyt kuulemma joskus niinkin
Sen lisäksi, että perä alkaa nousemaan nopeammin, tulee lisävaivana sellainen, että stop-valo sammuu todella nopeaan käynnistyksen jlk.

Kesällä sitten lomalla ja parempien kelien aikaan käytät venttiilin irti ja putsaat sen ja halutessas vaihdat sitten vaikka vivustonkin.

